Je beweert nogal wat. Het weigeren van klanten, sollicitanten of toeschouwers op grond van hun vermeende ras, godsdienst of geaardheid, mag gewoon? Een nogal twijfelachtig standpunt. Dan indruist tegen de letter zowel als de geest van het grondwetsartikel.axxyanus schreef: ↑15 sep 2023 08:48Dan ben je mis. Ik als individu mag mensen heel verschillend behandelen. Als ik enkel blanke hulporganisaties wil steunen dan mag ik dat. Om maar een voorbeeld te geven. Als ik geen vlees wil kopen in een halal beenhouwerij dan mag dat. En ik mag mij daar zelfs rond organiseren met gelijkgestemden.Peter van Velzen schreef: ↑15 sep 2023 05:22De letterlijke tekst luidtaxxyanus schreef: ↑14 sep 2023 07:30
Dat heb je mis. De grondwet is er in eerste instantie om de overheid in toom te houden. Dus als er in de grondwet een verbod op discriminatie staat dan betekent dat in eerste instantie dat de overheid en daarmee instanties die onder de overheid vallen, niet mogen discrimineren. Die mag dus ook geen haatgroepen discrimineren.Daaruit maak ik op, dat niemand dat mag. En wie het toch doet, mag je best anders behandelen, dan wie het niet doet. Zoals je ook mensen die de regels overtreden anders mag behandelen.Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Racisme zou dan immers volledig zijn toegestaan, zolang als de overheid zich daar maar niet mee bemoeit.
Zeg me alsjeblieft dat je dat niet bedoelt!