Ik begrijp kunst?
Moderator: Moderators
Re: Ik begrijp kunst?
Het schilderij uit 1636 werd begin vorig jaar gekocht van de bankiersfamilie Rothschild voor 175 miljoen euro. De Staat telde 150 miljoen euro neer, Vereniging Rembrandt en het Rijksmuseum Fonds in totaal 25 miljoen.
De vaandeldrager.
Ook dat is kunst. Blijkbaar lastig in reëel geld uit te drukken.
Zeldzaam? Ja
Materiaalkosten? Nee
Super geweldig mooi? Smaken verschillen!
De vaandeldrager.
Zeldzaam? Ja
Materiaalkosten? Nee
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Ik zweer je dat als ik wat krabbel op doek, dat dit net zo zeldzaam is en uniek.dikkemick schreef: ↑15 jun 2023 14:33 Het schilderij uit 1636 werd begin vorig jaar gekocht van de bankiersfamilie Rothschild voor 175 miljoen euro. De Staat telde 150 miljoen euro neer, Vereniging Rembrandt en het Rijksmuseum Fonds in totaal 25 miljoen.
De vaandeldrager.
Zeldzaam? Ja
Materiaalkosten? Nee
Misschien…
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
We kijken allemaal met belangstelling uit naar een foto ervan in je volgende bericht.
Born OK the first time
Het is nu vooral zeldzaam en uniek waarbij weinigen het gezien hebben. Als velen het gezien hebben is het eigenlijk al weer algemeen goed.Rereformed schreef: ↑16 jun 2023 16:55We kijken allemaal met belangstelling uit naar een foto ervan in je volgende bericht.
Misschien…
-
appelfflap
- Banned
Ooit heeft iemand besloten dat de Mona Lisa kunst was. Nu is t een hype en onbetaalbaar geworden.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
-
appelfflap
- Banned
Heel eenvoudig, als je de Mona Lisa overal tegenkomt in gereproduceerde vorm, is haar vorm eigenlijk niet heel zeldzaam of uniek meer.appelfflap schreef: ↑17 jun 2023 16:45interessant
wat bedoel je met "algemeen goed" en hoe verhoudt zich dit tot kunstwerken in de grote musea, bv de Mona Lisa
Er is natuurlijk maar 1 echte mona Lisa, maar dat doet er als het ware al niet meer toe. Ken je de film waar Mr. Bean een schilderij van Whistler aantast, uiteindelijk plaatst hij een poster terug, en die gaat de kluis weer in, waar niemand er zo snel achter zal komen dat het origineel er niet meer is. Of Paul Mccarthy die was overleden en waar ze een vervanger voor gevonden hebben. Het publiek merkt er niets van.
Misschien…
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Vroeger zat er naast de Mona Lisa een schilder die niet anders deed dan replica's maken.Leon schreef: ↑17 jun 2023 18:42Heel eenvoudig, als je de Mona Lisa overal tegenkomt in gereproduceerde vorm, is haar vorm eigenlijk niet heel zeldzaam of uniek meer.appelfflap schreef: ↑17 jun 2023 16:45interessant
wat bedoel je met "algemeen goed" en hoe verhoudt zich dit tot kunstwerken in de grote musea, bv de Mona Lisa
Er is natuurlijk maar 1 echte mona Lisa, maar dat doet er als het ware al niet meer toe. Ken je de film waar Mr. Bean een schilderij van Whistler aantast, uiteindelijk plaatst hij een poster terug, en die gaat de kluis weer in, waar niemand er zo snel achter zal komen dat het origineel er niet meer is. Of Paul Mccarthy die was overleden en waar ze een vervanger voor gevonden hebben. Het publiek merkt er niets van.
(honderden heeft hij er gemaakt)
Er zijn aardig wat mensen die beweren dat zij het origineel bezitten.
Of die in Het Louvre de echte is?
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Ik eerst [is niet van/door mij hoor!]:Rereformed schreef: ↑16 jun 2023 16:55We kijken allemaal met belangstelling uit naar een foto ervan in je volgende bericht.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
.
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Ik begrijp het!
Dit kunstwerk heet Bergafwaarts.
Maar als je maar goed genoeg kijkt is het de klim naar liefdesextase.
Born OK the first time
Het heeft al een naam, en is gedeeld, minder zeldzaam en uniek.Rereformed schreef: ↑18 jun 2023 13:25Ik begrijp het!
Dit kunstwerk heet Bergafwaarts.
Maar als je maar goed genoeg kijkt is het de klim naar liefdesextase.
Misschien…
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Zolang je geen kunst van jezelf publiceert is er geen reden om je uitspraken over kunst serieus te nemen.
Born OK the first time
Rereformed schreef: ↑18 jun 2023 13:35Zolang je geen kunst van jezelf publiceert is er geen reden om je uitspraken over kunst serieus te nemen.![]()

Stilleven met peren
Laatst gewijzigd door Leon op 18 jun 2023 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Misschien…
Daar zou ik dan zoiets van maken:Leon schreef: ↑18 jun 2023 13:45Rereformed schreef: ↑18 jun 2023 13:35Zolang je geen kunst van jezelf publiceert is er geen reden om je uitspraken over kunst serieus te nemen.
Stilleven met perenCode: Selecteer alles
[img]https://live.staticflickr.com/65535/52983341523_5c5d608488_c.jpg[/img]
Of iets luchtiger inplaats van lichter:
Voorkom dat ballon
er tussen uit zal peren
met knoopje er in
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
.
.