Holog,holog schreef: ↑28 mar 2023 07:31Reductionisme = de obsessie om alles in stukjes te kappen.heeck schreef: ↑27 mar 2023 08:19Holog,
Gezien je gechoqueerd-smileys even checken:
Wijs je op Barth, of Korthof, of mij?
En wat is er mis aan reductionisme dat een lofzang misplaatst zou zijn?
Welke poot daarvan heb je op het oog:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Reductionisme
Is de laatste regel over “togetherness” een onmisbare toevoeging van jouw kant? Hoezo dan?
Roeland
En effectief het eerste wat je krijgt is een niet levende kat.
Ga niet ontkennen dat het veel heeft bijgebracht , maar na ongeveer 2000 jaar is het wel welletjes geweest. Tijd om de interactieve kant te omarmen ipv enkel de reductionism.
We hebben niet enkel bottum-up maar ook top-down
En ja de volksmond vertaling van mijn footer, heeft daar tuurlijk alles mee te maken. Effectief het tensor product verbreekt alle idealen van de reductionist.
(Of nog de wereld is niet cartesian-closed)
Je gaat voorbij aan hetgeen ik via Gert Korthof aanreikte.
De gelovige Barth suggereerde het einde van het reductionisme en Gert Korthof pareerde dit zo aandragen van het reductionisme.
Dat jij desondanks weer het reductionisme bestrijdingspaard bestijgt met een andersoortige benadering zet de wetenschappelijke benadering niet aan de kant.
Vind jij nu dat de wetenschappelijke benadering op tamelijk willekeurige wijze voor sommige aansprekende problemen aan de kant moet/mag worden gezet?
Of toch wel, maar alleen als je wetenschappelijk identiek verklaart aan reductionisme?
Ik geef ongevraagd toe dat ik even heb nagedacht over de uitdagend heldere topictitel.
Roeland