Aardbevingsramp in Turkije en Syrië

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

HierEnNu
Superposter

Re: Aardbevingsramp in Turkije en Syrië

Bericht door HierEnNu »

Arjen Lubach duikt in 'De Avondshow met Arjen Lubach' via de waan van de dag langs inspirerende gasten tot op de bodem van het nieuws. In deze video legt hij met veel verve de vinger op de zere plek wat de aardbevingsramp in Turkije betreft.

Mag je in de nasleep van een ramp met 40.000 doden zulks met een behoorlijke portie galgenhumor benaderen en dan tevens tussen neus en lippen door onze eigen Minister President nog eens ff een flinke douw geven? Ik vind het een meesterlijke manier om een werkelijkheid in beeld te brengen:

Erdogan onder vuur | De Avondshow met Arjen Lubach:

VIDEO duurt 8 minuten:

Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
HierEnNu
Superposter

Re: Aardbevingsramp in Turkije en Syrië

Bericht door HierEnNu »

Wat mij opvalt is dat veel mensen, met name vluchtelingen uit die streken, dringend een beroep doen om slachtoffers van die aardbevingsramp naar Nederland te halen onder het mom van gezinshereniging en dergelijke.

Wat mij daarbij best wel steekt is dat hun eigen regering hun falikant in de steek laat, nee sterker nog, hun eigen regering heeft er voor gezorgd dat de aarbeving een onnodig grote omvang kon aannemen, maar 'wij' moeten vervolgens voor opvang zorgen?
NOS Nieuwsuur donderdag, 21:24 schreef:
Aardbeving voert druk op gezinshereniging verder op

Steeds meer mensen melden zich, die familie uit het aardbevingsgebied met spoed willen laten overkomen en recht lijken te hebben op gezinshereniging.

<<< knip >>>

"De gigantische wanhoop in alle opvanglocaties waar veel Syriërs en Turken zitten. Als wij 's ochtends op een locatie aankomen, staan er huilende mannen. Ze hebben familie verloren of hun kinderen zijn alleen omdat de achtergebleven moeder is omgekomen. Er zijn kleine kinderen zonder zorg, zonder vangnet, die daar rondzwerven."
Wellicht mag ik niet van mezelf uitgaan, maar ik zelf zou als de wiedeweerga teruggaan naar mijn familie en aanverwanten om daar ter plekke de handen uit de mouwen te steken en tevens zo veel als mogelijk gaan zorg dragen dat er een andere politieke wind gaat waaien die zo spoedig mogelijk gaat zorgen dat de omvang van dit soort rampen in de toekomst zo beperkt mogelijk blijven.

NOS Nieuwsuur 16-02-2023 schreef:
* Gezinshereniging Turken en Syriërs.

Hoe gaat Nederland om met de vluchtelingen die zich in het aardbevingsgebied bevinden en recht lijken te hebben op gezinshereniging met familie in Nederland? Politiek-duider Arjan Noorlander praat ons bij.

VIDEO vanaf 12e minuut, duurt 8 minuten
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
Plaats reactie