Poetins geheime bunkers

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
HierEnNu
Superposter

Poetins geheime bunkers

Bericht door HierEnNu »

Vóór de invasie bleken de diverse inlichtingendiensten goed op de hoogte te zijn van Putins plannen ten aanzien van Oekraïne, maar nu lees ik voor het eerst dat Putin al geruime tijd investeert in de constructie van een uitvoerig netwerk aan ondergrondse bunkers.

Betekent het ontbreken van informatie uit betrouwbare bronnen ten aanzien van Putins plannen hiermee dat de diverse inlichtingendiensten hier niet van op de hoogte zijn, omdat zulks bijvoorbeeld alleen nog in Putins hoofd zit, of wordt die informatie om moverende redenen achtergehouden vanwege propaganda doeleinden? Ik vind dat best wel verontrustend!
NOS schreef:
Poetins geheime bunkers: vreest hij een kernoorlog of een volksopstand?

"De bunkers zijn niet nieuw", vertelt hij in een gesprek met Radio Free Europe. "Veel bestonden al in de Sovjettijd. En aan de bouw van andere bunkers is eerder onder Poetin een begin gemaakt. Nu worden ze gemoderniseerd en omgebouwd tot extra verstevigde atoombunkers."
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Re: Poetins geheime bunkers

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Ik geloof er niet zo in.

Ook in de Sovjet tijd waren er diverse geruchten dat de leiders complete ondergrondse steden hadden gebouwd waar ze in konden schuilen in geval van een atoomoorlog. Bleek allemaal niet waar, dus ja..........

PS.
Die verhalen deden ook over andere landen de ronde.

PPS.
Radio Free Europe is een Amerikaanse propaganda zender, die stamt uit de Koude Oorlog.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Poetin is gebaat bij ons geloof in een mogelijke inzet van atoomwapens door Poetin. Vandaar ook dat hij de richtlijnen wil veranderen van "niet als eerste atoomwapens gebruiken" naar "mogelijk als eerste atoomwapens gebruiken". Als het westen gelooft dat hij atoomwapens zal inzetten en de handen van Oekraïne afhoudt, is dat een enorm voordeel voor Poetin. Persoonlijk vermoed ik dat hij deze inderdaad zal gebruiken, want hij is er gek genoeg voor als hij wanhopig wordt. Relevant is, dat we ons er niet door laten chanteren.
Zionist
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Nieuwe Jake Broe https://youtu.be/GFNUR3yEpjQ
Waar het mij hier vooral om gaat, in het midden komen beelden voorbij gemaakt in het Kremlin waarbij een klaarblijkelijk aangeschoten Poetin met een glas champagne in de hand uitlegd dat het kapot schieten van de Oekraïnse infrastructuur puur een defensie reactie is.
Het Kremlin is in ieder geval nog volop in gebruik.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

B.S. schreef: 11 dec 2022 17:34 Nieuwe Jake Broe https://youtu.be/GFNUR3yEpjQ
Enigszins geruststellend vind ik Putin's kennelijke plannen om bij verlies van de oorlog naar Zuid Amerika te vluchten. Dat zou betekenen dat hij geen 'Nucleaire zelfmoorterrorist' is.

Toch verwacht ik nog steeds dat hij tactische kernwapens in zal zetten zodra Oekraïne een serieuze en mogelijk succesvolle poging onderneemt om de Krim te heroveren. Als Putin, zodra de wind uit de 'goede' richting waait, vanuit de tactiek van de verschroeide aarde met tactische kernwapens lokaal de westelijke oever van de Djnepr 'wegbrandt', de strook vanaf Cherson tot en met Zaporizja/Dnipro, dan wint hij behoorlijk wat tijd zonder dat het tot een totale kernoorlog hoeft te escaleren.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

De Krim is sowieso voorlopig niet heroverd.
Geruchten over een mogelijke vlucht van een dictator neem ik pas serieus als het echt zover is, dat was niet wat ik met de video wilde laten zien.
Geruchten willen trouwens ook dat de Iraanse leiding een enkele reis Venezuela achter de hand houdt. Aantrekkelijke bestemming blijkbaar. Ook hier eerst maar eens zien.
Plaats reactie