Ambitieuze Ruimteprojecten

Hier kan gedebateerd worden over de nieuwste ontwikkelingen in de wetenschap.

Moderator: Moderators

Gerard R.
Superposter

Re: Ambitieuze Ruimteprojecten

Bericht door Gerard R. »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 30 nov 2022 11:23
Gerard R. schreef: 30 nov 2022 11:08
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 29 nov 2022 16:21
Dat laatste is verre van zeker.
Goed mogelijk dat het over en sluiten wordt.
Niets is 'zeker'. Een grote gokkast dat universum. Never a dull moment
Van dat ' zeker' ging je anders wel zelf uit.
Zie mijn onderschrift :wink:
** ¥ **
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 01 dec 2022 09:29
HierEnNu schreef: 01 dec 2022 06:03
dikkemick schreef: 30 nov 2022 17:57
Dan moeten we het daar maar bij laten. We kunnen beiden niet in de toekomst kijken. Ik geef prioriteit aan het hier en nu en deze aarde, anderen zien liever raketjes de ruimte ingeschoten worden.
Laten we dat maar doen dan, want dat niemand weet wat de toekomst gaat bieden ben ik het eens. Toch ga ik in het hier en nu niet voor de optie 'OF', maar voor de optie 'EN', want volgens mij is er genoeg geld beschikbaar om beide opties te bekostigen.

Helaas steekt men [?wie is die men?] dat geld liever in de oorlogsindustrie.
Ook zo'n schitterend voorbeeld van hoe de mensheid zichzelf weet te vernietigen. Dit geld kan beter besteed worden, maar we zullen voorlopig nog niet af zijn van de Poetins, Xi's en Kims.
Je noemt met name Poetin, Xi en Kim terwijl ik vroeg:
HierEnNu schreef:[?wie is die men?]
Hand in eigen boezem [EU/NAVO] steken suggereert dan echt iets anders dan Poetin, Xi en Kim:
We raken echter volledig OFF-topic en ik ga daar hier dus verder niet op in, belangrijk voor dit topic lijkt me dat we het erover eens zijn dat men ...
  • [?wie is die men?], die 'men' is
    • die goep mensen
      die winst maken door middel van de oorlogsindustrie
... dat men dat geld liever in de oorlogsindustrie steekt
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Gerard R. schreef: 01 dec 2022 10:18
Gerard R. schreef: 30 nov 2022 11:08
Niets is 'zeker'. Een grote gokkast dat universum. Never a dull moment
Je schreef ook dit:
Er zijn er altijd een paar die het overleven, als die verder aanpassen heb je een nieuw volkje.
Mij lijkt dat een zekerheid.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 01 dec 2022 10:36 We raken echter volledig OFF-topic en ik ga daar hier dus verder niet op in, belangrijk voor dit topic lijkt me dat we het erover eens zijn dat men ...
  • [?wie is die men?], die 'men' is
    • die goep mensen
      die winst maken door middel van de oorlogsindustrie
... dat men dat geld liever in de oorlogsindustrie steekt
Conclusie: geldverspilling. Of je het nou aan oorlogstuig uitgeeft of (in deze tijden) aan ruimtevaart projecten), AL dat geld had de mensheid naar een hoger plan kunnen stuwen. Eten, drinken, onderdak en veiligheid voor IEDEREEN! En dat op een schone aardbol ...
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 01 dec 2022 11:16 AL dat geld had de mensheid naar een hoger plan kunnen stuwen. Eten, drinken, onderdak en veiligheid voor IEDEREEN! En dat op een schone aardbol ...
Eten, drinken, onderdak en veiligheid voor IEDEREEN zorgt niet voor een schone aardbol, integendeel, op die plekken waar 'eten, drinken, onderdak en veiligheid voor IEDEREEN' ter beschikking staat, zijn juist die plekken waar de aardbol het minst schoon is.

Ambitieuze Ruimteprojecten echter kunnen er toe gaan leiden dat mensen emigreren naar elders in de ruimte, waardoor die aardbol niet meer overbevolkt is en aldus wat schoner zou kunnen worden.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 01 dec 2022 10:43
Gerard R. schreef: 01 dec 2022 10:18
Je schreef ook dit:
Er zijn er altijd een paar die het overleven, als die verder aanpassen heb je een nieuw volkje.
Mij lijkt dat een zekerheid.
Maar dié zelkerheid is ook maar hoe lang het meegaat. Tijd vreet aan alle dingen. Alles is relatief, de dingen in ons universum zijn heel wat anders dan wij denken. Neemt niet weg, dat er zoveel kansen zijn.
** ¥ **
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

De uitspraak:
Er zijn er altijd
in combinatie met:
Alles is tijdelijk
lijkt mij een contradictio in terminis.

Wellicht dat onderschrift ff upgraden naar een oxymoron:
Alles
is tijdelijk
en
verandert altijd!
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 01 dec 2022 13:31
dikkemick schreef: 01 dec 2022 11:16 AL dat geld had de mensheid naar een hoger plan kunnen stuwen. Eten, drinken, onderdak en veiligheid voor IEDEREEN! En dat op een schone aardbol ...
Eten, drinken, onderdak en veiligheid voor IEDEREEN zorgt niet voor een schone aardbol, integendeel, op die plekken waar 'eten, drinken, onderdak en veiligheid voor IEDEREEN' ter beschikking staat, zijn juist die plekken waar de aardbol het minst schoon is.

Ambitieuze Ruimteprojecten echter kunnen er toe gaan leiden dat mensen emigreren naar elders in de ruimte, waardoor die aardbol niet meer overbevolkt is en aldus wat schoner zou kunnen worden.
Waar vervuilen wij de aarde het meeste mee? Wow zijn hiervoor het meest verantwoordelijk? Dat zijn inderdaad de rijke landen. Wat is eerder zei: open internet, type "wasmachine" en je krijgt de keuze uit meer dan 10.000 modellen (die morgen bezorgd worden) terwijl elders op de wereld kinderen van honger en dorst omkomen.
En ja, ik doe er ook aan mee. Maar is het eerlijk? Moeten we gaan inzetten om die rijkste elite de ruimte in te kunnen gaan sturen?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Interessant om te zien hoe dikkemick en HierEnNu zich allebei vastklampen aan hoop voor de mensheid, maar dit precies tegenovergesteld aan elkaar invullen...🙃
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

HierEnNu schreef: 01 dec 2022 13:31

Dat zie je verkeerd. Plekken waar 'eten, drinken, onderdak en veiligheid voor IEDEREEN' ter beschikking staat, zijn juist die plekken waar de aardbol het schoonst is omdat in die welvarende landen ervoor gezorgd is dat de afvalverwerking goed geregeld is (of uitbesteed aan landen waarvan het niemand interesseert dat ze in het vuil omkomen :D ) .

Plekken waar 'eten, drinken, onderdak en veiligheid NIET voor IEDEREEN' ter beschikking staat, zijn juist die plekken waar de het afval tegen de rivieroevers klotst, in bergen ligt te verwaaien en waar mensen die juist niet over eten, drinken, onderdak en veiligheid beschikken door dat afval lopen te wroeten om nog iets bij elkaar te scharrelen (N.B. vliegtuigmaaltijden zijn daar zeer gewild want die hebben een lange houdbaarheid).
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
holog
Diehard

Bericht door holog »

Mullog schreef: 01 dec 2022 21:07
Dat zie je verkeerd. Plekken waar 'eten, drinken, onderdak en veiligheid voor IEDEREEN' ter beschikking staat, zijn juist die plekken waar de aardbol het schoonst is omdat in die welvarende landen ervoor gezorgd is dat de afvalverwerking goed geregeld is (of uitbesteed aan landen waarvan het niemand interesseert dat ze in het vuil omkomen :D ) .

Plekken waar 'eten, drinken, onderdak en veiligheid NIET voor IEDEREEN' ter beschikking staat, zijn juist die plekken waar de het afval tegen de rivieroevers klotst, in bergen ligt te verwaaien en waar mensen die juist niet over eten, drinken, onderdak en veiligheid beschikken door dat afval lopen te wroeten om nog iets bij elkaar te scharrelen (N.B. vliegtuigmaaltijden zijn daar zeer gewild want die hebben een lange houdbaarheid).
Effectief lang leve de overvloed voor iedereen!

Onze huidige industrie is hoofdzakelijk gebaseerd op de petrochemie en vervuilend.Biologie, microcellen zijn onze nonafabrieken van de toekomst: proper en lokaal. investeer vollop en keihard in biotech. We kunnen cellen herprogrameren om alles voor ons te maken van kleding, chemie, bouwmatrialen, eten, medicijnen .
Lang leve de overvloed voor iedereen!!

https://www.bcg.com/publications/2022/s ... r-industry
The decel mindset is the most destructive force imaginable. It infects its host and convinces it to slowly die.
holog
Diehard

Bericht door holog »

Maar dat is precies wat al dat vuil geld voor de ruimtevaart reeds gedaan heeft.... niet reeds gedaan heeft maar de mogelijkheden hiervoor op tafel heeft gelegd. Zie link hierboven. En het is geen toeval natuurlijk dat de push uit de ruimtevaart kwam.

Geld is niet het probleem, maar de onwil. Weer precisie fermentatie is hier het voorbeeld bij uitstek van hoe partijen, ideologien zoals onder meer partij van de dieren verantwoordelijk zullen zijn voor het uitbuiten en vermoorden van miljoenen miljarden dieren, door hun acties.
The decel mindset is the most destructive force imaginable. It infects its host and convinces it to slowly die.
holog
Diehard

Bericht door holog »

In het kader van de zwaar opgelopen commotie van de afgelopen dagen zou het natuurlijk extra fun zijn indien er een paar wormgaten zou kunnen toegevoegd worden.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

holog schreef: 02 dec 2022 07:03
Geld is niet het probleem, maar de onwil. Weer precisie fermentatie is hier het voorbeeld bij uitstek van hoe partijen, ideologien zoals onder meer partij van de dieren verantwoordelijk zullen zijn voor het uitbuiten en vermoorden van miljoenen miljarden dieren, door hun acties.
Moet ik daarvoor de link lezen om het te begrijpen? Dat van partij voor de dieren? Ik begrijp t nl niet
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

B.S. schreef: 01 dec 2022 19:18 Interessant om te zien hoe dikkemick en HierEnNu zich allebei vastklampen aan hoop voor de mensheid, maar dit precies tegenovergesteld aan elkaar invullen...🙃
Ik klamp mezelf zo weinig mogelijk [aan wat dan ook!] vast en probeer me er in 'mijn' hier en nu telkens bewust van te worden als zulks toch gebeurt of dreigt te gebeuren. Ik heb ook bepaald niet de indruk dat dikkemick zich vastklampt aan "hoop voor de mensheid", integendeel, wat dat betreft komt dikkemick eerder wat hopeloos of zelfs fatalistisch op me over.
[correct me if I am wrong?].

Ook in dat "precies tegenovergesteld aan elkaar invullen" herken ik mij niet. Eerder dan de veronderstelde tegenstelling zie ik een paradox, twee kanten van dezelfde medaiile, waarbij ik die 'medaille' zou willen benoemen als 'de liefde voor het [menselijk] leven'.
Plaats reactie