Nog geen boerkaverbod in Nederland

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Sararje schreef:
En mocht de overval misgaan, dan is zo'n jurk toch een grote handicap als je je snel uit de voeten wil maken.
Je bent iig onherkenbaar als je die overval wil plegen, dus je hebt geen herkenning. Daarna gooi je zo´n ding af, en je rent vrolijk verder in je dagelijkse kloffie he.
Precies! Goed gezegd. De Boerka is dus zelfs een voordeel, want de kleren eronder heeft niemand gezien.
Maar dat was eigenlijk niet eens waar ik heen wilde. Het gaat erom dat als moslims met gezichtsbedekkende gewaden mogen rondlopen, dat ik dan hetzelfde recht zou moeten hebben. Ik zou dan het recht moeten hebben om de hele dag op straat met een bivakmuts of integraalhelm rond te lopen.
Ik vind dat er duidelijke grenzen moeten worden getrokken. Hoofddoekjes, keppels en tulbanden, prima. Maar geen totaal gezichtsbedekkende kleding. Gelijke monniken, gelijke kappen!

Trouwens, Niqaab en Burka worden helemaal niet voorgeschreven door de Koran. Staat nergens, dus hebben ze geen enkele reden om zich druk te maken.

Grtz...
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
sjun
Ervaren pen
Contacteer:

Bericht door sjun »

mustafa schreef:
sjun schreef:Voor mij zit het probleem met een burka hem in een hele andere zaak. Het geeft een invasief signaal van onverdraagzaamheid af.
:?
deze mening is op zich al blijk van intolerantie en een weigering om de nuance te zien
het wordt hoog tijd dat madonna een burkamode introduceert
dan kunnen we echt lachen

:lol:
Ik ben benieuwd wat je aan de burkadracht wilt gaan nuanceren. Doe eens een poging om me te verhelderen wat nut en noodzaak van deze opdringerige presentatie in de westerse wereld is waar de vrouw door de wet wordt beschermd en de man wordt afgerekend op onverantwoordelijk gedrag.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Op een anti-islam forum gevonden.
Over vitamine D gebrek door het dragen van hoofddoekjes en door te weinig zonneschijn op de blote huid.

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... php?t=3211
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
sjun
Ervaren pen
Contacteer:

Bericht door sjun »

Dat probleem kan toch eveneens worden doorgeschoven? De ziektekostenverzekeraar betaalt toch ook als mensen zich moedwillig niet aan doktersadviezen houden?
sjun
Ervaren pen
Contacteer:

Bericht door sjun »

Even wat anders. De verlossing komt natuurlijk niet van Madonna. Ik heb begrepen dat men een ander heeft te verwachten Mustafa.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Zware crimineel vluchtte met nikaab
Gepost door Rob (R@b) - Bron: HLN
Gepubliceerd: woensdag 20 december 2006 @ 14:33
In Groot-Brittannië blijkt een van moordverdachte Somaliër het land ontvlucht te zijn door zich te verhullen met een nikaab. Mustafa Jamma wist bijna een jaar geleden met het paspoort van zijn zus ongehinderd de veiligheidscontrole op de Londense luchthaven van Heathrow te passeren. Op dat moment was Jamma één van de meest gezochte misdadigers in Groot-Brittannië en had hij al 21 veroordelingen op zijn naam. Hij werd gezocht voor betrokkenheid bij de moord op agente Sharon Beshenivsky na een gewapende overval in 2005. Een andere agente raakte daarbij door een kogel gewond aan haar schouder.

Passagiers op de luchthaven kan worden verplicht hun sluiers af te doen, maar standaard is die procedure niet. ''Het controlepersoneel voert een visuele controle uit op iedereen die het land binnenkomt, maar niet op wie het land verlaat'', aldus een woordvoerder van Heathrow.

Een jongere broer van Mustafa, Youssouf, is wel opgepakt en werd deze week schuldig bevonden aan de moord op de agente.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

En hier wordt dus duidelijk hoe 'handig' zo'n nikaab is voor mensen met kwaad in de zin.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Don Diego
Forum fan

Bericht door Don Diego »

Dus zou het heel goed zijn om een in burka verklede bankroof te plegen. :D
Laat mij zien wat voor nieuwe dingen Mohammed heeft gebracht, en je zult alleen slechte en inhumane dingen vinden, zoals dat hij heeft voorgeschreven in het geloof dat hij predikte, en omdat met het zwaard te verspreiden".
sjun
Ervaren pen
Contacteer:

Bericht door sjun »

Don Diego schreef:Dus zou het heel goed zijn om een in burka verklede bankroof te plegen. :D
Dat ook maar dan zou je ook de integraalhelmen moeten gaan verbieden. Ik denk dat het handiger is om de mensen bewust te maken van de noodzaak van een zo vrij mogelijke communicatie omdat dit de voorwaarden realiseert voor een maatschappij waarin individuele vrijheden kunnen blijven gedijen.

Indien nu een groep mensen de publieke ruimte versluierd gaat inkapselen dan zaaien zij daarmee een fundamenteel wantrouwen jegens degenen die zij geen blik op het eigen gezicht gunnen. En dat niet alleen. Zij legitimeren min of meer acties van opgeschoten jongeren tegen degenen die zich niet bij die versluierende segmenterende traditie wensen aan te sluiten. Ik denk dat zoiets op termijn funest gaat uitwerken voor de leefbaarheid binnen de Nederlandse maatschappij.

Waar immers minder vertrouwd gaat worden gaat minder gecommuniceerd worden. Waar minder gecommuniceerd kan worden zal minder verhandeld kunnen worden. Het profijt dat een samenleving trekt van handelsvrijheden zal dan eveneens terug gaan lopen. Uiteindelijk zal dit een bom gaan leggen onder de nu zo nu en dan reeds overvraagde maatschappelijke solidariteit. Als dat gebeurt zal de Nederlandse maatschappij langzaam maar zeker gaan veranderen tot een soortgelijke maatschappij met soortgelijke sores als we uit het Midden-Oosten kennen.

Mij trekt dat niet vandaar dat ik nu reeds een behoorlijke pas op de plaats wens te maken om tijdig ondermijning van samenlevingskansen en leefbaarheid in Nederland tegen te gaan.
Gerben
Forum fan

Bericht door Gerben »

Een integraal verbod op het dragen van de burka lijkt me niet nodig, maar geen burka (of integraalhelm) dragen als je je moet identificeren (lijkt me logisch, maar blijkbaar zijn er (Britse) douaniers die het pikken als je met burka op door de douane gaat).
Als ik een integraalhelm opzet en zo door de douane van Schiphol wil, weet ik zeker dat ik hem af moet zetten. Bij een bank moet je je voor elke handeling ook identificeren, dus ook daar zou ik geen burka's accepteren, net als in een gemeentehuis.
Van mij mag een bedrijf zelfs een verbod afkondigen als er bewakingscamera's staan. Dan heb je dus een keus: andere winkel, of burka af.
Je kunt geloven dat de kat dood is.

Je kunt geloven dat de kat levend is.

Je kunt geloven dat er helemaal geen kat in de kast zit.

Of je weet dat je het niet kunt weten.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Daar heb je al meteen een probleem met Burkah's te pakken. Beveiligingscamera's. Die bevinden zich niet alleen in winkels maar ook bijvoorbeeld op stations. Dat maakt dat ieder toch geindentificeerd moet kunnen worden. Met een Burkah ben je dat dus niet. Ik blijf het daarom een slechte zaak vinden als zo sterk verhullende kleding niet verboden zou worden, omdat hier al te makkelijk misbruik van kan worden gemaakt door kwaadwillenden. Een integraal helm is dat toch van een ander orde. Dan blijft toch nog zichtbaar welke kleur jas er gedragen wordt en een algemene indruk van de persoon. met een Burkah kun je niet eens zien of er een man of vrouw onder schuilgaat.

Daarbij heb je meestal je helm ook niet op in een winkel of op een station, dus die vergelijking gaat gewoon mank.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Plaats reactie