Precies! Goed gezegd. De Boerka is dus zelfs een voordeel, want de kleren eronder heeft niemand gezien.Sararje schreef:Je bent iig onherkenbaar als je die overval wil plegen, dus je hebt geen herkenning. Daarna gooi je zo´n ding af, en je rent vrolijk verder in je dagelijkse kloffie he.En mocht de overval misgaan, dan is zo'n jurk toch een grote handicap als je je snel uit de voeten wil maken.
Maar dat was eigenlijk niet eens waar ik heen wilde. Het gaat erom dat als moslims met gezichtsbedekkende gewaden mogen rondlopen, dat ik dan hetzelfde recht zou moeten hebben. Ik zou dan het recht moeten hebben om de hele dag op straat met een bivakmuts of integraalhelm rond te lopen.
Ik vind dat er duidelijke grenzen moeten worden getrokken. Hoofddoekjes, keppels en tulbanden, prima. Maar geen totaal gezichtsbedekkende kleding. Gelijke monniken, gelijke kappen!
Trouwens, Niqaab en Burka worden helemaal niet voorgeschreven door de Koran. Staat nergens, dus hebben ze geen enkele reden om zich druk te maken.
Grtz...