lanier schreef: ↑15 feb 2022 13:37
Een jaar of 15 à 20 bouwen is vrij normaal wat kerncentrales betreft. We komen er waarschijnlijk niet onderuit. Tot die tijd hebben we te maken met het importeren van gas.
Het wachten totdat de volgende de lucht in gaat duurt wat langer.
Wel, wordt de tweede verwachting korter naarmate er meer van gebouwd worden.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Rereformed schreef: ↑16 feb 2022 06:16
Poetin blaast de aftocht.
Gelukkig.
De 1e stapjes zijn uiteindelijk de belangrijkste
Volgens Rusland zijn de oefeningen aan de grens met Oekraïne gedaan (geen gezichtsverlies voor Poetin)
Duitsland is eindelijk opgestaan en dat helpt altijd
ChaimNimsky schreef: ↑18 feb 2022 00:28
De VS denken er anders over: Rusland bereidt een grootscheepse aanval voor en zoeken nog slechts naar een excuus om aan te vallen.
wat voor soort aanval? 150 000 is veel maar te weinig vo een bezetting
Rusland maakt er wel een psychologisch verhaal van
veel soldaten, oefeningen, cyberaanvallen, ...
Nu gaat hun vloot oefeningen houden in de zwarte zee. Formeel geen blokkade vd Oekraïnse havens maar ze gaan er toch economisch last van hebben
Als de Russen binnenvallen dan verwacht ik dat ze voorlopig alleen de Donbas (Donetsk + Loehansk) zullen bezetten en niet ineens heel Oekraïne zullen bezetten.
Het heeft er nu wel ernstig de schijn van dat zoiets staat te gebeuren.
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
De skeptici schijnen gelijk te krijgen. Volgens Biden heeft Poetin zijn besluit om aan te vallen - ook de hoofdstad Kiev - , al genomen en zal het de komende dagen gebeuren. Een buitengewone uitspraak die niet gedaan wordt zonder er via verkregen informatie zeker van te zijn. De grootste aanval op een ander land in Europa sinds de tweede wereldoorlog staat voor de deur.
Het laatste moment om er nog wat aan te doen. Maar wij Europeanen staan er eenvoudig bij te kijken. Ik word er zo moedeloos van.
Precies wat ik altijd heb gedacht wat het lot van Finland zal zijn wanneer Rusland besluit om een in 1917 gemaakte fout te corrigeren.
Vanmorgen stond geheel Finland op om tien over zes.
Weer moesten ze het opnemen tegen de grote buurman. En ditmaal werd er naar gekeken alsof het de winteroorlog betrof. Toen de Russen het eerste doelpunt maakten zonk de moed me in de schoenen en kon ik niet meer verder kijken, totdat eindelijk de gelijkmaker kwam in de tweede periode. Finnen bezitten sisu, waarmee ze uiteindelijk met 2-1 wonnen. Voor het eerst in de geschiedenis van de olympische spelen veroverde Finland de gouden medaille. En dat die verdiend werd door het Rusland te verslaan dat aan de vooravond van veroveringsoorlog staat maakt de medaille voor Finnen dubbel zo waardevol.
Rereformed schreef: ↑20 feb 2022 08:00
De skeptici schijnen gelijk te krijgen. Volgens Biden heeft Poetin zijn besluit om aan te vallen - ook de hoofdstad Kiev - , al genomen en zal het de komende dagen gebeuren. Een buitengewone uitspraak die niet gedaan wordt zonder er via verkregen informatie zeker van te zijn. De grootste aanval op een ander land in Europa sinds de tweede wereldoorlog staat voor de deur.
Het laatste moment om er nog wat aan te doen. Maar wij Europeanen staan er eenvoudig bij te kijken.
Precies wat ik altijd heb gedacht wat het lot van Finland zal zijn wanneer Rusland besluit om een in 1917 gemaakte fout te corrigeren.
Europa staat er altijd bij te kijken. In dit geval voelen we ons niet verbonden met Oekraïne en zal het ons een zorg zijn of ze onafhankelijk zijn of onder Russisch bestuur staan. Zolang hier de kachel maar blijft branden. Oekraïne valt niet onder de EU en ook niet onder de NAVO. Bij een Russische inval zitten we weer met popcorn op schoot naar CNN te kijken.
lanier schreef: ↑20 feb 2022 11:36
Europa staat er altijd bij te kijken. In dit geval voelen we ons niet verbonden met Oekraïne en zal het ons een zorg zijn of ze onafhankelijk zijn of onder Russisch bestuur staan.
als dit klopt dan kan de NAto/EU/... ook gewoon ingaan op de Russische eis dat Oekraïne nooit natolid zal worden.
lanier schreef: ↑20 feb 2022 11:36
Europa staat er altijd bij te kijken. In dit geval voelen we ons niet verbonden met Oekraïne en zal het ons een zorg zijn of ze onafhankelijk zijn of onder Russisch bestuur staan.
als dit klopt dan kan de NAto/EU/... ook gewoon ingaan op de Russische eis dat Oekraïne nooit natolid zal worden.
Ukraine is een autonome staat die lid mág worden van de Navo.
Een groot land (Rusland) heeft in dit opzicht niets te zeggen over een ander land.
Maar als Ukraine nou even zegt dat ze dat niet doen, dan is er al enige druk van de ketel.
Iedereen snapt wel dat de Russen zenuwachtig worden met 'n 'machtige Navo-buur', wat niet wegneemt dat militair dreigende landen een reuze smerig gezicht is uiteraard.
Gerard R. schreef: ↑20 feb 2022 15:02
Maar als Ukraine nou even zegt dat ze dat niet doen, dan is er al enige druk van de ketel.
Dutisland zei deze week dat die vraag momenteel simpelweg totaal niet aan de orde is.
De Krim is bezet dus ook dat is een garantie dat natolidmaatshcp volstrekt geen issue is momenteel
Poetin weet dit natuurlijk ook