Peter van Velzen schreef: ↑07 jan 2022 03:01
Ook experts interpreteren de zaken verschillend. Geen idee of Peterson expert is, maar welke jaartallen had hij in gedachten? Hitler dacht al aan gifgas 8 jaar voordat hij aan de macht was. overigens was hij er zelf slachtoffer van in de 1e wereldoorlog. Joden zijn al eeuwenlang vervolgd en regelmatig vermoord, dus hun lot was te voorspellen. Dat is voor ongevaccineerden helemaal niet het geval.
Peterson benaderd het op een meta niveau maar gebruikt vaak Nazi Duitsland als voorbeeld om te laten zien dat gewone mensen zoals jij en ik tot zulke gruweldaden in staat zijn en dat daar niet eens zo gek veel voor nodig is. Dehumaniseren gebeurd al vrij vlot en het is een glijdende schaal naar veel narigheid. Hij stelt dat het gevaar schuilt in het ontkennen van deze kant in jezelf. Een wijze opmerking.
Ik ben best wel geschrokken van de haatwebsite die Gerard_M doorstuurde. Dat gaat toch alle perken te buiten? Als je daar geen sterke aversie bij voelt dan concludeer ik dat er al sprake is van een dehumaniserend proces. Zelfs uit goede intenties.
Dat doe ik niet, Heb er al een paar gelezen en ben het er niet mee eens. Peterson is geen linkse rakker, maar ook niet extreem rechts. Ik hoef zowiezo niet naar iedereen te luisteren. Ongevaccineerden lopen namelijk veel minder risico. Zou Baudet geiijk hebben met zijn vergelijking dan is er voor de meesten een gemakkelijke ontsnappingsroute: Vaccinatie. Je hoeft geen expert te zijn om dat te beseffen.
daar houdt de slippery slope dus direct bij op.
Fijn, een verademing dat je die moeite hebt genomen. Het mindere risico lopen moet je per leeftijd en doelgroep bekijken. Kinderen/ jongeren hebben mogelijk een veel kleinere kans om andere te besmetten. En er zijn genoeg virologen die juist pleiten voor natuurlijke immunisatie voor deze groepen om zo een robuustere immuniteit op te bouwen. De onderzoeken die pleiten dat het vaccin beter beschermd dan natuurlijke immuniteit worden door een aantal wetenschappers zeer kritisch bekeken, waaronder Malone. Het feit dat men niet eens wist hoe lang het vaccin zou werken (voor oudere mensen iets van 3 maand) zegt wel genoeg over hoeveel men nog niet weet over de werking. Ik vind het allemaal veels te gehaast gaan.
Onwaarschijnlijk dat de meeste ongevaccineerden (er zijn er zeker 1,5 miljoen) beter voorgelicht zijn dan het OMT. Overigens is het gevaar van myocarditis onderkend. Daarom krijgen jongeren dan ook het vaccin waarbij dit minder voorkomt. Wist je dat niet?
Nee hoor, als je Maurice de Hond had gevolgd was je een stuk beter geïnformeerd geweest. Myocarditis is nog maar de vraag. In verschillende landen zijn er verschillende data verkregen. Daar is nog volop discussie over.
De meest waarschijnlijke consequentie is - denk ik - dat ze nog obstinater gaan weigeren. Mensen vinden het namelijk niet leuk om gepest te worden. Wat had jij gedacht?
Ik denk aan dehumaniserende praktijken. Gewelddadige protesten. Gezinnen die verscheurd worden. Wantrouwen naar de overheid en andersom naar de burgers, verdere polarisatie & een collectief trauma. Alle dingen die ik heb genoemd in mijn lijstje zie ik dan versterkt worden.
Het zijn niet de ouderen en risicogroepen die daarop aandringen, Het zijn de nog niet gepensioneerde virologen die de epidemie willen indammen. Overigens zijn het vooral onvaccineerden die op de intensice care terecht komen, En wat angst betreft. Ben je al vergeten dat de eerste cijfers uitwezen dat 30% van de mensen van bov 80 die de ziekte kregen er aan overleed? Die waren dus terecht bang. En een vaccin dat al aan miljoenen is toegedient expirimenteel noemen is bovendien oneerlijk, Verder probeerde ik juist uit te leggen dat je de gevaccineerden niet over een kam moest scheren.
Als iemand probeert uit te leggen dat je jongere ongevaccineerden die zeggen dat voor hun persoonlijk vaccinatie niet echt nodig is(dat is waar), hoogstens wat egocentrisch ziin (ik vermeed bewust egoistisch) moet je niet met een beschuldiging aan het adres van oudere en zieke mensen komen ongeacht of die wat zeggen, Die zijn al helemaal niet bezig wie dan ook uit te sluiten, Integendeel velen zouden wat graag hun kleinkinderen vaker willen zien.
Dat kan ik ook omdraaien. Iedere jongere die geen vaccin of booster meer wil heeft andere motieven die zeker niet egocentrisch hoeven te zijn. Jij slaat het zelf ook plat met die opmerking.
Ben je al vergeten dat de eerste cijfers uitwezen dat 30% van de mensen van bov 80 die de ziekte kregen er aan overleed? Die waren dus terecht bang.
Sterker nog dat heb ik een paar posts geleden nog benoemd, dat in sommige situaties een overreactie waarschijnlijk beter is dan om te weinig te doen.
En wat angst betreft. Ben je al vergeten dat de eerste cijfers uitwezen dat 30% van de mensen van bov 80 die de ziekte kregen er aan overleed?
Wist je dat in Amerika door de langdurige angstpropaganda de bevolking de dodelijkheid van het virus extreem overschatte? Zelfs tot op de dag van vandaag. Dan schiet het toch echt zijn doel voorbij na zo’n lange tijd. In NL zag je overigens hetzelfde.
Als iemand probeert uit te leggen dat je jongere ongevaccineerden die zeggen dat voor hun persoonlijk vaccinatie niet echt nodig is(
Het is niet egocentrisch want de ouderen en zwakkeren kunnen zichzelf immers beschermen met een vaccin.