gerard_m schreef: ↑24 dec 2021 17:10
Er is hier geen sprake van uitsluiting, maar van polarisatie.
Klinkklare onzin. Als ik met mijn collega’s een dag sta te draaien in Rotterdam en we moeten naar het toilet in een restaurant dan komen 2 collega’s van mij niet naar binnen en moeten in de bosjes plassen. Dat heeft niks te maken met volksgezondheid. Gezonde mensen zonder klachten weren omdat ze 1 minuut naar binnen moeten om naar het toilet te gaan. Waanzin.
Weet je waarom die collega’s niet gevaccineerd zijn? 1 heeft het al gehad en de ander zijn vrouw is sinds haar vaccinatie niet meer ongesteld geworden en wil liever wachten totdat er meer lange termijneffecten bekend zijn. Prima redenen. Maar dit is echt wel uitsluiting en zorgt voor nog meer polarisatie. Iedereen bij ons op het werk vind daar wat van. Het zorgt voor een vervelende werksfeer.
Wat jij doet is uitsluiting heel klein maken en de gevaren wegwuiven in je waan dat massavaccinatie de enige uitweg is. Dat vind ik veel enger dan wat Baudet zegt. Want in tegenstelling tot Baudet, die erop wijst waar groepsdenken toe kan leiden in het ergste geval, onderschat jij het en bagatelliseer je de boel.
Omgekeerd wordt je "schaap" genoemd (of erger, bijv. NSB'er) als je ervoor kiest je te laten vaccineren of je aan medische adviezen te houden. Het is wel zo eerlijk om dit mee te nemen. Ook Baudet staat bepaald niet open voor gesprek met andersdenkenden.
Je kan elkaar van alles noemen maar het feit blijft dat niet-gevaccineerden de benadeelde groep is. De manier waarop jij denkt is de oorzaak van het hele probleem. Door het plat te slaan in 2 groepen en alleen maar naar de polarisatie te kijken. De polarisatie wordt enorm versterkt door uitsluiting. Daarnaast ken ik genoeg gevaccineerden (daar ga je al) die zeer kritisch staan op het massale prikbeleid (waaronder ikzelf). Ik ben uitgemaakt voor schaap, voor antivaxxer, voor linkse hond (toen ik tegen het invallen van Irak was o.b.v. vals bewijs > werd toen ook uitgemaakt voor complotdenker

), voor rechtse nazi. Van alles en nog wat. Ik ken de tactieken die Appelflap zo graag hanteert maar al te goed. Allemaal prima, ik kan wel tegen een stootje, hoort bij een vrije samenleving. Maar ik trek wel de grens bij het uitsluiten van groepen mensen.
Ook hier weer: het gaat van twee kanten hard tegen hard. In gesprek met antivaxxers heb ik vergelijkbaar gehoord dat ik zwakzinnig en blind ben omdat ik de overduidelijke geheime duistere bedoelingen niet zie. Mijn collega's in het ziekenhuis worden bedreigd door patiënten en hun familie die gevoed zijn met ideeën van figuren zoals Baudet.
Politici of mensen die zich voor vaccinatie uitspreken, worden bedreigd.
Kortom: laten we zo eerlijk zijn om beide kanten van de polarisatie te benoemen.
Ow ja? Kom dan eens voorbeelden met dit soort mainstream media uitingen waarin gevaccineerde mensen voor schapen worden weggezet en daarbij behorende doodswensen? Dat gevaccineerden uitgesloten moeten worden? En dan bedoel ik geen persoonlijke blogs, maar uit kranten en reguliere media. De niet-gevaccineerden zijn een enorme minderheidsgroep die totaal niet worden vertegenwoordigd door reguliere media.
Wat jij doet is alleen kijken naar de uiteindes op het spectrum van de discussies en daar hoor je mensen dit soort dingen tegen elkaar zeggen op social media/ tegen jouw collega's etc. Maar de grootste oorzaak van het probleem ligt bij de politiek en hoe media met dit soort zaken omgaan.
Je kan Baudet bedreigend vinden om wat hij zegt en denkt. Be my guest. Maar ik vind het veel bedreigender als er een cultuur ontstaat die gaat bepalen dat je bepaalde dingen niet mag vergelijken omdat dit ‘antisemitisch’ zou zijn. En waardoor je geen uitdrukking meer kan geven aan je zorgen.
Beantwoord nou eens mijn vraag. Waarom mogen talloze Joodse mensen die vergelijking wel maken? Er zijn diverse Joodse mensen (waaronder rabbijnen) die overeenkomsten zien met de aanloop naar de Holocaust toe. Zeg mij eens, zijn deze mensen antisemitisch? Of is alleen Baudet antisemitisch als hij deze vergelijking maakt?
Er is geen sprake van censuur.
Censuur klinkt goed want het bevestigt het slachtofferschap van de "critici" (die juist vaak blind volgen wat anti-mainstream is) en het idee dat een groot complot tegen hen gaande is. Maar als je eerlijk bent, zie je dat er tal van critici te zien zijn op reguliere media zoals kranten en TV. Daarnaast kunnen ze ongehinderd los gaan op hun internet kanalen.
Verder is het natuurlijk niet zo vreemd dat als het over medische feiten gaat, artsen en deskundigen iets meer ruimte krijgen dan figuren die hen tegenspreken. We horen ook weinig over de platte aarde theorie, niet door censuur.
*proest* heb je onder een steen gelegen afgelopen jaren? Wat heeft censuur met een groot complot te maken? Dat maak jij ervan omdat je op eenzelfde manier denkt als een complotdenker. Jij pikt er natuurlijk weer een handjevol paranoïde figuren uit en denkt dat iedereen met kritiek aan die criteria voldoet. Zo lust ik er nog wel een paar.
Platte aarde vergelijken met een wetenschappelijk debat waarin nog niet alles helder is. Sure sure.
Prikpropaganda is weer zo'n term. Is een campagne tegen roken of voor een gezonde leefstijl dan ook propaganda?
hahah tja als je niet eens doorhebt dat alles wat tegen het WHO ingaat wordt gecensureerd dan snap je echt niet wat er gaande is in de wereld. WHO is feitelijk een dictatuur geworden die een monopolie op de waarheid heeft. Gelukkig heeft een statisticus uit Nederland, onze Maurice, dat hele instituut al meerdere malen heeft gefileerd. Maurice is ook al meerdere malen gecensureerd. Volledig terecht natuurlijk!
Het feit dat landen totaal verschillend omgaan met vaccinatie, wetenschappelijke data en regels zegt al genoeg dat er geen wetenschappelijke zekerheid is. En dus in veel landen pure propaganda gaande is.
Je brengt geen nuance aan met een holocaust vergelijking, in tegendeel: je ontneemt de discussie juist iedere nuance.
Iedere terechte kritiek tegen uitsluiting, verzwak je hiermee.
Ongevaccineerden zijn hier zeker niet mee geholpen.
Je wil ook geen nuance aanbrengen als je wilt waarschuwen waar groepsdenken toe kan lijden. Jij steriliseert de discussie door het allemaal te bagatelliseren dat het allemaal niet zo’n vaart zal lopen. Terwijl er al hele enge taferelen te zien zijn in de wereld die steeds meer de verkeerde kant opgaan.
Vind je dit normaal?
https://twitter.com/ggreenwald/status/1 ... 5731869699
Doet de retoriek van Michael Gunner je niet ergens aan denken?
https://www.abc.net.au/news/2021-11-22/ ... /100640656
Vind je Trudeau ook heel normaal?
https://www.geenstijl.nl/5161157/deze-d ... sociopaat/
En denk je dat dit allemaal verzonnen is?
https://twitter.com/MaajidNawaz/status/ ... 4072576010
Dit soort enge situaties komen altijd in kleine stapjes en als je dit soort dingen normaal gaat vinden eindigen we op een verkeerde plek. Als ik lees dat jij vind dat er geen sprake is van uitsluiting gaan bij mij de alarmbellen wel af.
Maar goed prikpropaganda, censuur, uitsluiting zal allemaal wel niet bestaan en wie dat wel vind is vast een complotdenker

.
Verder wens ik je een prettig kerstfeest!