Je zou dan deze uitstoot moeten beprijzen. Dit vind ik trouwens ook gelden voor minder vermogenden om consumptie en reisgedrag een duwtje in de goede richting te geven.
Wel goed opletten, want die link had ik al meer dan een dag tevore geplaatst: hier
Iedereen zou moeten betalen bij een hogere co2-uitstoot maar dat zou - mijns inziens - moeten worden gecompendseert door een (hogere) overhevelingstoeslag.(eenzelfde bedrag voor iedereen). Verder zouden verhuurders verplicht moeten worden om bijvoorbeeld - indien nodig - de woning beter te isoleren of een warmtepomp te installeren, (eventueel een kleine huurverhoging want de huurder spaart kostem uit)
lost and not found yet! schreef: ↑04 nov 2021 23:29
Dat is wel heel grappig eigenlijk! Laat me eerst eens weten waarop je baseert dat ik geen moeite zou hebben met scheefgroei!
Heel je manier van reageren in dit topic, geeft in ieder geval mij die indruk. Wat jij belangrijk lijkt te vinden, is of het legaal is of niet. Dus als scheefgroei legaal is, is het in orde. Dat is toch wat ik van jouw reacties in dit topic heb opgepikt.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Dat is wel heel grappig eigenlijk! Laat me eerst eens weten waarop je baseert dat ik geen moeite zou hebben met scheefgroei!
Heel je manier van reageren in dit topic, geeft in ieder geval mij die indruk. Wat jij belangrijk lijkt te vinden, is of het legaal is of niet. Dus als scheefgroei legaal is, is het in orde. Dat is toch wat ik van jouw reacties in dit topic heb opgepikt.
Zoiets meen ik ook begrepen te hebben. Tenzij het misbruik is of echt illegaal.
Maar je personeel van Amazon uitbuiten, ze vervolgens openlijk bedanken dat ze jou miljardair hebben gemaakt en dat je een zeer vervuilende ruimtevlucht (ver-pissen) mag maken, is binnen de spelregels, dus legaal, dus acceptabel.
Maar dat mag hij vinden natuurlijk, alleen was ik het daar vanaf het begin niet mee eens. Wedervraag was: "Wat ga je daar (behalve je er aan ergeren) aan doen?" En daarop moet ik LANFY helaas het antwoord schuldig blijven.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Zoiets meen ik ook begrepen te hebben. Tenzij het misbruik is of echt illegaal.
Maar je personeel van Amazon uitbuiten, ze vervolgens openlijk bedanken dat ze jou miljardair hebben gemaakt en dat je een zeer vervuilende ruimtevlucht (ver-pissen) mag maken, is binnen de spelregels, dus legaal, dus acceptabel.
Maar dat mag hij vinden natuurlijk, alleen was ik het daar vanaf het begin niet mee eens. Wedervraag was: "Wat ga je daar (behalve je er aan ergeren) aan doen?" En daarop moet ik LANFY helaas het antwoord schuldig blijven.
Dat komt omdat mensen als LANFTY vinden dat alles wat niet verboden is mag.
En alles wat wel verboden is, maar je kunt ontduiken ook wel mag.
De idee dat het anders geregeld zou moeten worden is ze vreemd.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Maar eerlijk is eerlijk, zonder een dergelijke houding kom je niet in de quote 500
Je moet een zekere mate van scrupules en empathie ontberen als je over lijken wilt gaan ten bate van het almaar uitbreiden van je eigen vermogen en imperium.
Financieele Napoleons. Rupsjes nooit-genoeg.
Of LANFY zo in elkaar steekt weet ik niet. Ik ken hem niet.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
dikkemick schreef: ↑08 nov 2021 16:09
Maar dat is toch maar het begin. Een eerste stap lijkt me inschatten in welke mate die ergernis persoonlijk is dan wel gedeeld met een belangrijk deel van de bevolking. Een tweede stap lijkt me andere mensen proberen te overtuigen dat dit werkelijk ergerlijk gedrag is. Dan kan je proberen politici daarop aan te spreken...
Ooit was het toegelaten dat mannen hun vrouwen sloegen. Dat is ook maar veranderd omdat er ooit mensen waren die dat ergerlijk vonden en hun verontwaardiging daarover deelden. En ja ik vermoed dat er toen ook reacties waren vergelijkbaar met die van LANFY die met de wedervraag kwamen, wat ga jer eraan doen? Tja wettelijk kon men daar toen niets aan doen. Maar als de verontwaardigden zich daar toen gewoon hadden bij neergelegd dan was je vrouw slaan nu nog steeds toegelaten.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Het ruimtevaartbedrijf SpaceX is van plan om in januari volgend jaar de eerste Starship-raket te lanceren. De bedoeling is dat de raket in een baan rond de aarde komt, al verwacht directeur Elon Musk niet dat de eerste poging direct slaagt,
Nee, wat maakt het uit dat je raketje ontploft of neerstort. Bouw je toch gewoon een andere. Wat een enorme kostelijke verspilling van middelen en milieu. De arrogantie ten top!
Einstein/Mick
Het ruimtevaartbedrijf SpaceX is van plan om in januari volgend jaar de eerste Starship-raket te lanceren. De bedoeling is dat de raket in een baan rond de aarde komt, al verwacht directeur Elon Musk niet dat de eerste poging direct slaagt,
Nee, wat maakt het uit dat je raketje ontploft of neerstort. Bouw je toch gewoon een andere. Wat een enorme kostelijke verspilling van middelen en milieu. De arrogantie ten top!
Sorry: maar dat hij met problrmen rekening houdt is geen kwestie van arrogantie. het wordt echter wel tijd om deze (en andere zaken) intrnationaal te regelen en niet aan ondernemers over te laten,
Dat is het systeem...
en dat systeem zuigt.
Einstein/Mick
Sorry: maar dat hij met problrmen rekening houdt is geen kwestie van arrogantie. het wordt echter wel tijd om deze (en andere zaken) intrnationaal te regelen en niet aan ondernemers over te laten,
maar natuurlijk is deze man hoogst arrogant als t op een paar miljoen aankomt. Het maakt m toch geen fluit uit? Lig jij er wakker van als je 10 cent verliest?
Einstein/Mick
Peter van Velzen schreef: ↑19 nov 2021 00:33
maar natuurlijk is deze man hoogst arrogant als t op een paar miljoen aankomt. Het maakt m toch geen fluit uit? Lig jij er wakker van als je 10 cent verliest?
Ik begrijp best dat er zaken zijn die steken maar het lijkt me toch dat je nu spijkers op laag water aan het zoeken bent.
Op bovenstaande manier is iedereen arrogant die een fortuin schenkt aan goede doelen. Want daarmee tonen ze ook aan dat ze dat fortuin kunnen missen.
Peter, het gaat om de personen. De arrogantie moet er toch vanaf druipen? Hoe anders vergaar je een dergelijk exorbitant fortuin?
Als je dan bovendien je onderbetaalde personeel gaat bedanken dat ze je ruimtereis mogelijk hebben gemaakt, dan ben je geen knip voor de neus waard als t over persoonlijkheid gaat.
Einstein/Mick