Het zou zomaar van goede smaak kunnen getuigen.Bumblebee schreef:Kijk, als ik in hun plaats was (ja makkelijk praten ik weet het!) zou ik zeggen dat geldelijke, voedsel- en medische hulp allereerst noodzakelijk was. Maar die mensen daar hebben net zo hard een luisterend oor, troost en hoop nodig. Ik zou dan ook niet mijn eigen geloof voor me houden, (NAAST het geven van hulp) waarom zou je?
"Gifts, attention and affection."A dozen Americans walked into a relief camp here, showering bereft parents and traumatized children with gifts, attention and affection. They also quietly offered camp residents something else: Jesus.
Maag omdraaiend? Inhumaan? Schandalig?
Bijzaak. Lokkertjes. Dubbele agenda. Het gaat deze mensen uiteindelijk om het hersenspoelen van mensen die er emotioneel zwak voor staan. Lees het artikel nog maar eens. Die door rampspoed geplaagde mensen zijn voor hun potentiele conversies en weinig anders.
Vertel dat maar aan al die ex-christenen (en ik ken er hoopjes) die zich nog altijd bedrogen voelen door de bijgelovige tinnef die ze als kind is opgedrongen, en hun "deconversie" beschouwen als het beste dat hun ooit is overkomen.Afgezien van het feit dat Jezus in mijn stellige overtuiging alleen maar goed kan doen,