Ex-moslims

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
vegan-revolution
Superposter

Ex-moslims

Bericht door vegan-revolution »

Dit was in dit verband wel een goed initiatief : Nieuwe Vrijdenkers

Daaruit :

Waarom specifiek voor mensen met een moslim-achtergrond?

Vooral voor mensen met een moslim-achtergrond is het moeilijk om ongelovig te worden. Ook in Nederland. De vrijheid van levensbeschouwing geldt voor iedereen, en dus ook voor ongelovige mensen met een moslim-achtergrond. Het is goed en nodig dat ook deze groep zich emancipeert en 'uit de kast komt.'.

Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Christoffel

Re: Ex-moslims

Bericht door Christoffel »

Het is minder dan een mensenleven geleden dat Nederlandse christenen niet uit de kast durfden te komen. De parochie pastoor zorgde ervoor dat je je baan verloor, als je een zaak had kon je daardoor klanten verliezen, als je nog jong was kwam de pastoor aan huis om de ouders te vertellen dat hun zoon opgroeide voor galg en rad. In de jaren zeventig werd de hemel in een vrij snel tempo schoon. Die schone hemel voor moslims zie ik nog niet zitten.
gerard_m
Superposter

Re: Ex-moslims

Bericht door gerard_m »

Ieder initiatief dat (hopelijk) gaat bijdragen aan een vrije keuze over wat (niet) te geloven, kun je alleen maar toejuichen.

Ik weet niet of er ooit een tijd gaat komen waarin mensen elkaar die vrijheid gunnen.
En beseffen dat een eventuele godheid die mensen zou dwingen om in hem te geloven, een behoorlijk primitieve denker moet zijn.
Een wereld zonder dwang om iets te moeten denken of te voelen. Of te verstoppen wat je echt (niet) gelooft of wie je echt bent omdat je bang moet zijn voor de gevolgen. Helaas zijn we ook in West Europa nog lang niet zo ver. We vieren elk jaar onze vrijheid, maar helaas sluiten we veel te gemakkelijk onze ogen voor wat hier om ons heen gebeurt.
Imagine..............
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Plaats reactie