MaartenV schreef: ↑23 aug 2021 16:57
Maria schreef: ↑23 aug 2021 14:17
Sorry, even een persoonlijke opmerking.
Alleen jouw conclusies en denkrichting is het meest logisch?
Deze reactie is de meest duidelijke, die ik de laatste paar jaren van jou heb gelezen.
Ik dacht, dat je door studie veel geleerd had, en nam veel ervan serieus om over na te denken.
Maar er is in je denken door al je studie blijkbaar geen sikkepit veranderd.
Ik ga dan ook je schrijfsel maar weer meer in dat licht zien.
Ik heb in mijn antwoord aan jou verwezen naar een artikel waarin experts stellen dat men zelfs 'the basics' van de hersenen niet begrijpt in de neurologie. Blijkbaar overtuigen experts binnen de neurologie jou niet en verwijt je mij eerder dat ik niet bijleer na het geven van dit antwoord aan jou?!? Ik schrijf die dingen niet zomaar. Ik onderbouw dat met verwijzing naar uitspraken van experts en neurologen. (
zie artikel).
Omdat mijn (onderbouwde) mening niet in jouw vrijdenkerskraam past, verwijt je me maar 'dat ik niet bijleer'. Omdat ik de materialistische visie niet zomaar aanvaardt, zonder onderbouwde kritiek..
Wat jij concludeerde was:
"The greatest challenge in the field of neuroscience, according to two experts, is that we still don’t understand the basics."
Hier op het forum dan deze NDE's komen uitleggen alsof men perfect de neurobiologie kan verklaren van deze fenomenen, is dus de waarheid zwaar geweld aandoen. Men begrijpt zelfs nog eens niet 'the basics'. (zie citaat).
Dat wordt helemaal niet perfect verklaard.
Door wordt ook door niemand gezegd.
Nog steeds niet.
Maar in die richting denkend gaan alle wetenschappelijke onderzoeken, ook die jij aanhaalt.
Als de zaken al waren verklaard, dan hoefde er geen onderzoek meer gedaan te worden en zou de hele discussie rond dat onderwerp anders verlopen.
Je hebt de afgelopen jaren heel wat artikels aangereikt.
En wat er ook in wordt gezegd, het verwijst volgens jou ten lange leste altijd richting jouw denkpiste, daar waar bij jouw lezers hier ook heel andere conclusies worden getrokken.
Jouw redenatie lijkt lijkt steeds weer: "Want, als het niet dit is, dan is het logischerwijze vlg. jou dat."
Hoe vaak ze dat ook schrijven, je komt steeds weer met artikelen aan waar je je eigen conclusies uit trekt, die de ander er gewoon niet in leest.
Nu kun je wel de schuld geven aan de vrijdenkers manier van denken, maar ten eerste klopt dat niet en ten tweede is dat een grote drogreden..
Dat is wat je deed en wat je nog steeds blijft doen, ondanks de heel goede respons, die je krijgt met ook goede argumenten.
Daar ga je steeds gewoon aan voorbij en bij elk nieuw artikel dat je leest, interessant genoeg trouwens, draait het uiteindelijk altijd op het zelfde uit bij jou.
Nu zegt een wetenschapper, dat we nog lang niet alles weten.
Een gemeenplaats aan het einde van elke eerlijk rapport aangaande deze kwestie en altijd een reden om verder te zoeken.
Daarop zou je gewoon, hetgeen gevonden is, in je ordner erbij moeten bewaren.
Maar jij gaat daarna uit van het tegendeel van wat niet is bewezen.
Dat schrijft hij helemaal niet.
En dat leest niemand hieruit dan alleen jij.
Jij ziet er bewijs in, dat de bewuste wetenschapper jouw idee van uittreden en een zicht op het hiernamaals helemaal niet zo gek vindt, want hij kan zijn eigen theorie niet bewijzen.
En daar draait het steeds op uit.
Waardoor al deze topics die je gestart bent, allemaal uiteindelijk hetzelfde eindigen en verzameld zouden kunnen worden in dit topic.
Waar het ooit voor is opgezet.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.