Mcmadtasty schreef: ↑09 aug 2019 00:10
Om te bereiken dat ik vreedzaam met de mensen om mij heen samenleef, hoef ik alleen maar te kiezen vreedzaam te zijn., ongeacht de situatie.
dikkemick schreef: ↑25 nov 2019 21:25
Het meest eigenaardige van een mogelijke schepping door een goede God, blijft dat 99% van de biodiversiteit welke ooit geleefd heeft inmiddels is UITGESTORVEN! Waarom? Had dit niet in 1X op een correcte wijze geschapen kunnen worden?
Gods wegen zijn inderdaad ondoorgrondelijk.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
gerard_m schreef: ↑25 jun 2020 19:21
Ik heb nooit gesnapt dat de zorgkosten niet mogen stijgen als er meer ouderen komen, maar bijvoorbeeld wel meer asfalt wordt aangelegd als er meer auto's komen.
Ik vind deze laatste zin een hele mooie. Dank je! Bijdrage van de dag wat mij betreft!
gerard_m schreef: ↑25 jun 2020 19:21
Ik heb nooit gesnapt dat de zorgkosten niet mogen stijgen als er meer ouderen komen, maar bijvoorbeeld wel meer asfalt wordt aangelegd als er meer auto's komen.
Ik vind deze laatste zin een hele mooie. Dank je! Bijdrage van de dag wat mij betreft!
Dat asfalt is nodig om de ouderen beter te kunnen verzorgen (het draait om bereikbaarheid) en daarmee valt het feitelijk onder de zorgkosten.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Ivar schreef: ↑18 jun 2021 10:02Je moet in de openbare ruimte met steeds meer identiteiten rekening houden, dus een noodzakelijke toename van politiek-maatschappelijke correctheid.
Je moet voornamelijk met al die identiteiten rekening houden, doordat je niet langer je vooroordelen zonder gevolgen kan tentoonspreiden. Wie met homoseksuelen en heteroseksuelen grotendeels op de zelfde manier omgaat hoeft helemaal geen rekening te houden met de eventuele homoseksuele of heteroseksuele identiteit van de ander.
lanier schreef: ↑18 jan 2022 09:49
Onvrede binnen de samenleving neem je niet weg door groepen mensen aan te wijzen die niet deugen, zoals bewindslieden, rechterlijke macht, journalistiek en buitenlanders. We moeten ons meer richten op samenwerking in plaats van het benadrukken van de verschillen. Want verschil zal er altijd zijn.
Onvrede binnen de samenleving neem je niet weg door groepen mensen aan te wijzen die niet deugen, zoals bewindslieden, rechterlijke macht, journalistiek en buitenlanders. We moeten ons meer richten op samenwerking in plaats van het benadrukken van de verschillen. Want verschil zal er altijd zijn.
Ik ben het volledig met jullie eens, maar realiseer je dan wel dat je voor een vijwel niet te overwinnen enormiteit staat.
Het wijzen naar 'hen die niet deugen' zit de mens werkelijk in het merg en vooral in benarde tijden zal je eens wat zien...
** Leven is voor zeer velen een wel heel akelige storing van iets bijzonder rustigs... **
Hoe stellen jullie je dat voor?
Mensen die aantoonbaar corrupt zijn gewoon laten zitten?
Je moet toch kunnen samenwerking?
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?