Weet je zelf goed genoeg, en je verwacht dat we dat gaan toelichten?
Zeno-paradox (variant)
Moderator: Moderators
-
TTC
Re: Zeno-paradox (variant)
Stel dat het gewoon Euro's zijn, of dollars, of een andere munt naar keuze, cash is cash.appelfflap schreef: ↑04 jul 2021 17:48 Het spijt me hoor, ge meot toch duidelijker zeggen wat dit betekent, waar ge naartoe wilt of wat ge wilt aantonen.

Wij (als wij tweeën) gaan niks doen. Jij gaat niet(s) toelichten.
Zit er zekerheid in een paradox?
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
-
appelfflap
- Banned
-
TTC
Je vragen zijn zo moeilijk dat ze nog amper te beantwoorden zijn, maar hebben het aangepast.appelfflap schreef: ↑04 jul 2021 19:48 ok, het ids cash ipv hoeren en wat betekent de rest dan? bv recycle? mag ik aannemend at dit recycleren betekend of bedoel je daar iets anders mee? Hoe recycleer je geld

-
TTC
Een derde concept is de ‘pragmatische waarheid’. Volgens dit concept is een ervaring ‘waar’ als deze ervaring het individu helpt om een probleem op te lossen of om een situatie meester te worden. Ervaringen of overtuigingen worden beschouwd als handelingen zoals alle andere handelingen, en ware ervaringen en overtuigingen zijn die ervaringen en overtuigingen die positieve consequenties hebben. Pragmatisten hebben kritiek op het correspondentieconcept van waarheid, omdat ze vinden dat dit weinig met het alledaagse leven te maken heeft.
-
appelfflap
- Banned
-
TTC
Zullen er volgende keer op letten dat we een beschrijving meegeven in de eerste kolom, verder staat het je vrij om te denken dat we achterlijk zijn.appelfflap schreef: ↑05 jul 2021 08:00 Ik vraag gewoon wat je tabel is, waarvoor ze staat, waar je naartoe wil en wat je nu wil aantonen. Meer echt niet
-
TTC
Wetenschappelijk bewijs bestaat uit waarnemingen die een hypothese of theorie bevestigen (verificatie) of ontkrachten (falsificatie). In werkelijkheid vallen geaccepteerde wetenschappelijke theorieën overigens niet bij het eerste tegenbewijs om. Een theoretische omslag wordt een paradigmaverschuiving genoemd. Door middel van hypotheses en theorieën kunnen voorspellingen worden gedaan. Nieuwe waarnemingen zorgen voor nieuw bewijs, waardoor gecontroleerd kan worden of de voorspellingen kloppen. Nieuw bewijs zorgt er vaak voor dat hypotheses en theorieën moeten worden aangepast. In tegenstelling tot wiskundig bewijs geeft wetenschappelijk bewijs dus niet aan, of iets waar of onwaar is.
-
TTC
Is het duidelijk?
-
appelfflap
- Banned
-
TTC
Zo gaat het, geen probleem.appelfflap schreef: ↑05 jul 2021 16:27 Waarom zou ik denken dat je achterlijk bent? Ik vraag een uitleg maar die weiger je te geven, jammer.
-
TTC
Breng eenvoudig de verwarring in beeld door te oefenen, en je weet genoeg. Het voordeel is dat we met dezelfde stimulus starten en ons ook tot dat referentiekader beperken, zonder allerhande overtolligheden die voor de oefening slechts als stoorzenders fungeren. Kortom, mindfulness richt zich vooral naar aandacht, net zoals objectmeditatie de bereidheid tot overdenking vereist. Een en ander vereist vrijdenken, onderschatting niet gepast, zegt een aantal.