MaartenV schreef:knip . .
. . .
Men ontkent, ook hier op dit forum, dat men biased is tgv onderzoek naar onderwerpen zoals BDE's, ufo's enz. Men ziet zijn eigen bias niet waardoor dergelijke fenomeen natuurlijk niet erkend worden, ookal is er genoeg bewijsmateriaal voor. Verder onderzoek wordt tegengehouden.
Er bestaat op dit forum geen "men" en ik voel me daarmee door jou tekort gedaan omdat ik fervent voorstander ben van onderzoek.
Alleen wat jij "genoeg bewijsmateriaal" noemt heeft naar mijn inschatting meer te maken met de soort getuigenissen waar jij genoegen mee neemt als bewijs voor een wereld vol onaantoonbaarheden.
Een vorm van kwakzalverij waar jij op deze manier aan mee doet; het etaleren van verleidelijke verhalen die bij nadere inspectie de lading van waarlijk bestaande andere werelden niet dekken.
Voorbeeld uit de hedendaagse praktijk als je een kek mondkapje zoekt:
Transparant Mondkapje
Let op: dit artikel is geen alternatief voor een (niet-medisch) mondkapje en uitsluitend bedoeld ter ondersteuning.
De bedoeling is vanzelf dat eenieder dit kapje als vervanger van het textiele niet-medische gaat dragen, want dat betekent handel.
Het in feite onbeschermd rondlopen zal de verkoper een zorg zijn.
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.