holog schreef: ↑30 mar 2021 23:52is het nog ergens een overblijfsel van de Hare Krishna ?
Nee, die Hare Krishna periode was symptomatisch voor mijn verlangen om het bestaan te begrijpen, en mijn ontwikkeling daarna was daar een reactie op. Daarom weg van de Mythos (verhalen, emotie, geloof etc.) en verdieping in Logos (filosofie, wetenschap, wiskunde, psychologie, geschiedenis etc.).
Die Logos fase begon met typisch atheïsme: lachen om christelijke kolder, kijken naar docu's van Carl Sagan, en het volgen van youtubers als The Amazing Atheist, CultOfDusty, Thunderf00t, Vsauce etc. Door politieke omstandigheden werd ik ook fel anti-islamitisch en maakte ik geen uitzondering voor het even absurde judaïsme.
Maar ik raakte op een gegeven moment voor de tweede keer in mijn leven geïnteresseerd in psychedelica. Er was namelijk het een en ander veranderd. Men had het nu over een eigenaardig middel genaamd DMT, en er waren ook allemaal artikelen over paddo's en ayahuasca...
In die periode raakte ik ook geïnteresseerd in "Sacred Geometry", wat absoluut raakvlakken heeft met new age, maar ondanks alle gekkigheid eromheen beslist een fascinerend onderwerp is. Door die fase ben ik open gaan staan voor het idee dat het bestaan een wiskundige basis heeft. Dat heeft me, vanaf 2011, in dit onderwerp doen verdiepen.
heb je iets met alternatieve/holitische geneeskunde
Niet meer maar tussen 1999 en 2019 werkte ik in/voor (web)winkels met orthomoleculaire voedingssupplementen in het assortiment. Ik ben gediplomeerd drogist. Ik heb alternatieve middelen als homeopathie en Bach remedies nooit serieus genomen. Wat me aansprak aan orthomoleculaire en fytotherapeutische middelen is dat het draait om voedingsstoffen, alkaloïden en andere bestanddelen die wetenschappelijk kunnen worden onderzocht, en waarvan de toepassing te verklaren is op basis van celbiologie en anatomie.