Covid-19

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Vilaine
Bevlogen

Re: Coronavirus - Wuhanvirus

Bericht door Vilaine »

In West-Australië waren ze snel en streng met de lock-down, daardoor nauwelijks besmettingen bij inwoners.
Iedereen die het land in mag, dat zijn er niet veel, gaat 14 dagen in quarantaine. Omdat er maanden geen besmettingen waren buiten de quarantaine mensen ging het leven weer op normaal.
Nu blijkt 1 security guard in een quarantaine hotel in Perth besmet te zijn en het heel West-Australië gaat voorlopig 5 dagen in een lock-down. Alles dicht, behalve essentiële winkels, de mensen mogen een blokje om en naar de winkel, verder mogen ze niet reizen.
De kleinkinderen 200 km ten zuiden van Perth hebben nog een extra weekje vrij.
Ik hoor daar niets over een opstand van burgers. Het is afwachten of het bij 5 dagen lock-down blijft.

Nu is het in een dun bevolkt land met maar een paar toegangsroute allemaal eenvoudig. Overigens ging bij de uitbraak in, ik meen Melbourne, de stad ook gelijk potdicht.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman »

https://www.businessinsider.com/billion ... nes-2021-1
Worldwide, billionaires saw their wealth increase by $3.9 trillion between March 18 and December 31, 2020
https://www.businesslive.co.za/bd/world ... -says-ilo/
Jan 25, 2021 · Global workers lost $3.7-trillion in earnings due to Covid-19
Aan dit resultaat hebben wij bijna allemaal (als maatschappij, burgers, politici, regeringen, elite billionaires etc etc...) bewust of onbewust aan meegewerkt...
Karl Jaspers; those who committed war crimes were morally guilty, and those who tolerated them without resistance were politically guilty, leading to collective guilt for all.
Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman »

Als vergelijking met afgelopen jaren om wat perspectief te krijgen...
https://en.m.wikipedia.org/wiki/The_Wor ... llionaires
2020
In the 34th annual Forbes list of the world's billionaires, the list included 2,095 billionaires with a total net wealth of $8 trillion, down 58 members and $700 billion from 2019; 51% of these billionaires were had less wealth than they had last year. The list was finalized as of 18 March, thus was already partially influenced by the COVID-19 pandemic.

2019
In the 33rd annual Forbes list of the world's billionaires, the list included 2,153 billionaires with a total net wealth of $8.7 trillion, down 55 members and $400 billion from 2018. The U.S. continued to have the most billionaires in the world, with a record of 609, while China dropped to 324 (when not including Hong Kong, Macau and Taiwan).

2018
In the 32nd annual Forbes list of the world's billionaires, the aggregate wealth of the top 20 richest people on Earth amounted to about 13 percent of all billionaires' fortunes combined. A record of 2,208 billionaires were in the ranking and the total wealth was $9.1 trillion
in minder dan een jaar tijd worden deze elite met bijna 50% rijker... En arbeiders een stuk armer...
Karl Jaspers; those who committed war crimes were morally guilty, and those who tolerated them without resistance were politically guilty, leading to collective guilt for all.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Chinaman schreef: 31 jan 2021 18:06 https://www.businessinsider.com/billion ... nes-2021-1
Worldwide, billionaires saw their wealth increase by $3.9 trillion between March 18 and December 31, 2020
https://www.businesslive.co.za/bd/world ... -says-ilo/
Jan 25, 2021 · Global workers lost $3.7-trillion in earnings due to Covid-19
Aan dit resultaat hebben wij bijna allemaal (als maatschappij, burgers, politici, regeringen, elite billionaires etc etc...) bewust of onbewust aan meegewerkt...
Dat klopt, eigen volk eerst. Dat zie je altijd in het geval van een crisis. Niemand rept bijvoorbeeld over Afrika. Gaat ook niet gebeuren tenzij heel Nederland is gevaccineerd.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

lanier schreef: 31 jan 2021 20:02 Dat klopt, eigen volk eerst. Dat zie je altijd in het geval van een crisis. Niemand rept bijvoorbeeld over Afrika. Gaat ook niet gebeuren tenzij heel Nederland is gevaccineerd.
Eigen volk eerst hetgeen ook weer een teken is dat we er met de EU nog lang niet zijn. Ieder EU-land ook eigen (Corona)maatregelen.
Denk dat we alles bij elkaar wel veel geleerd hebben van deze crisis. Of het voor een volgende crisis iets oplevert durf ik dan wel weer te betwijfelen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Chinaman schreef: 31 jan 2021 18:55 in minder dan een jaar tijd worden deze elite met bijna 50% rijker... En arbeiders een stuk armer...
In de praktijk valt het tegen. De winst van de rijken is vooral een kwestie van hogere beurswaarde. Als de meeste mensen zoveel achteruit gaan, dat ze de producten van de betreffende bedrijven niet meer kunnen kopen dan stort die uiteraard weer compleet in.
Ik wens u alle goeds
BdO
Forum fan

Bericht door BdO »

dikkemick schreef: 31 jan 2021 07:11 Denk dat er wat betreft het Coronavirus maar weinig zijn die de schoonheidsprijs verdienen. Pas na jaren gaan we ontdekken wie wat waar goed en/of fout heeft gedaan. Ieder land had haar eigen OMT met verschillende (wetenschappelijke!) inzichten.
Ik vraag me nu ook werkelijk welke andere grond dan aankomende verkiezingen er zou kunnen zijn om nu het basisonderwijs weer open te gooien.
In ieder geval laat het zien dat ze eindelijk door lijken te hebben dat basisscholen dichtgooien een groter paardenmiddel is dan een avondklok. Echter, bij bedrijven wordt nog steeds niet gecontroleerd op onnodig naar het werk komen...., dat wordt nog altijd gedoogd.

Maar ook al lijkt basisonderwijs opengooien symphatiek, we hebben waarschijnlijk domweg de ruimte niet (meer) om deze versoepeling door te voeren, omdat het risico veel te groot is dat we straks, als de Britse variant de overhand heeft, toch met overstromende IC's zitten.
Je kunt daar dan nog tegenin brengen dat basisonderwijs sluiten nou eenmaal schadelijker is dan overstromende IC's, en ik sta er best voor open om hierin zaken te wegen. Echter, de vraag die direct opdoemt: een dergelijke prioriteit heeft niets met voortschrijdend inzicht te maken, dus waarom dan toch ooit het basisonderwijs dichtgegooid vlak voor de Kerst? Dat stond ook al haaks op het kabinetsstandpunt in de 1e lockdown, wat stelde dat het onderwijs de schuld had aan dat het zichzelf dichtgooide. En zo zwabberen we verder. Niets valt meer uit te leggen, niet in de laatste plaats om dat politici er hun beroep van hebben gemaakt zo min mogelijk fouten toe te geven en zo veel mogelijk toe te dekken met drogredenen, en in tweede instantie met zwartlakkerij. Met de verkiezingen op komst is de "wij-doen-nooit-iets-foutreflex" natuurlijk op z'n sterkst, en daarmee de willekeur en ongeloofwaardigheid op z'n grootst.

Meteen wordt ook duidelijk waarom de avondklok wel moet blijven. Niet om te zorgen dat de IC's niet overstromen, maar om te zorgen dat het pas na 17 maart gebeurt.
Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman »

Peter van Velzen schreef: 01 feb 2021 04:03
Chinaman schreef: 31 jan 2021 18:55 in minder dan een jaar tijd worden deze elite met bijna 50% rijker... En arbeiders een stuk armer...
In de praktijk valt het tegen. De winst van de rijken is vooral een kwestie van hogere beurswaarde. Als de meeste mensen zoveel achteruit gaan, dat ze de producten van de betreffende bedrijven niet meer kunnen kopen dan stort die uiteraard weer compleet in.
In de praktijk, kopen de rijke elite deze dagen een heleboel land op, niet alleen normale “real estate” maar ook natuur gebied en agrarisch land etc... Bill Gates bijv, is onlangs pas de grootste privé eigenaar geworden van agrarisch land in de USA... Ook Jeff Bezos etc heeft ontzettend veel land... Ze zijn echt niet zo dom om zoveel alleen in de “market stocks” te houden... Bij de laatste economische crisis kochten de elite ontzettend veel huizen goedkoop op nadat de huizen bubbel toen ontplofte...
https://www.businessinsider.com/bill-ga ... ica-2021-1
Bill Gates now America's biggest private-farmland owner

Jan 15, 2021 · Bill Gates owns more private farmland in the US than anyone else, an analysis by The Land Report found.
https://thehustle.co/09162019-land-billionaires/
America’s big business billionaires are buying up LOTS of land
Een andere reus landeigenaar in de USA is John Malone, deze media magnaat gelooft ook in “hard assets” ook de oprichter van CNN “Ted Turner is een van de top landeigenaren...

Verder zit het grootste deel van de rijkdom van veel elite voornamelijk in hun zogenaamde “Charity” Foundations waar ze “legaal” belasting onderduiken, die verdelen hun rijkdommen in allerlei portfolio en zeker niet alleen op de beurs...

Maar goed minder dan in een jaar zijn ze er bijna 50% rijker geworden waarin ze in de praktijk nog meer hun portfolio kunnen uitbreiden in allerlei (hard) assets die niet direct zo beurswaarde gevoelig zijn...

Covid Crisis muhahaha.... Kasssaaa!!!!
Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman »

Ongelooflijk eigenlijk dat Rutte, de Jonge en co nog steeds daar in Den Haag aan het prutselen zijn...
,,Als het LNAZ (Landelijk Netwerk Acute Zorg) zegt dat er iets niet klopt, dan zou dat zomaar kunnen”, zegt De Jonge.
Dat zou zomaar kunnen... :roll: :roll: :roll:
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

BdO schreef: 01 feb 2021 10:48
dikkemick schreef: 31 jan 2021 07:11 Denk dat er wat betreft het Coronavirus maar weinig zijn die de schoonheidsprijs verdienen. Pas na jaren gaan we ontdekken wie wat waar goed en/of fout heeft gedaan. Ieder land had haar eigen OMT met verschillende (wetenschappelijke!) inzichten.
1 ...aankomende verkiezingen...
2 ....basisscholen dichtgooien een groter paardenmiddel is dan een avondklok.....
3 .... bij bedrijven wordt nog steeds niet gecontroleerd op onnodig naar het werk komen....
4 .... dat politici er hun beroep van hebben gemaakt zo min mogelijk fouten toe te geven en zo veel mogelijk toe te dekken met drogredenen, en in tweede instantie met zwartlakkerij. Met de verkiezingen op komst is de "wij-doen-nooit-iets-foutreflex" natuurlijk op z'n sterkst, en daarmee de willekeur en ongeloofwaardigheid op z'n grootst.

5 ....Meteen wordt ook duidelijk waarom de avondklok wel moet blijven. Niet om te zorgen dat de IC's niet overstromen, maar om te zorgen dat het pas na 17 maart gebeurt.
1: De verkiezingen ja. Om ziek van te worden. Niet van het feit dat er verkiezingen zijn, maar dat ze alles misbruiken om zieltjes proberen te winnen en ook om de andere partij zwart te maken. Zo onvolwassen!

2: Leraren staan weer op de achterste benen, want o-wee.... Staken maar zou ik zeggen. Maar dat scholen zo zoetjesaan weer (op gepaste wijze!) open moeten is duidelijk. Tenzij...die Britse variant toeslaat, vele malen besmettelijker blijkt te zijn waardoor dan toch weer die IC's overstromen. De gezondheidszorg loopt inmiddels wel op het tandvlees. Nu lijkt t middel erger dan de kwaal.

3. Het is absurd hopeloos druk op de weg. Ik vraag me werkelijk af wat al die auto's er doen. Rijen dik weer voor de stoplichten.

4: Ja, ik BEGRIJP dat......MAAAAAR....... Ja, ik snap uw bezorgdheid, maar....... Die tactische aangeleerde meeleef strategie kan ik maar slecht tegen.
En het plichtmatig (Vaak totaal ongemeend) 'sorry' zeggen vind ik zo niet nog vervelender.

5: Die avondklok was een heel klein hulpmiddel, maar wat mij betreft niet zo'n dramatische als mensen vaak uitroepen. De meeste mensen waren in deze regen en kou na 21.00 uur altijd al binnen maar begonnen nu ineens op de achterste benen te staan.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
BdO
Forum fan

Bericht door BdO »

dikkemick schreef: 01 feb 2021 17:45
BdO schreef: 01 feb 2021 10:48
1 ...aankomende verkiezingen...
2 ....basisscholen dichtgooien een groter paardenmiddel is dan een avondklok.....
3 .... bij bedrijven wordt nog steeds niet gecontroleerd op onnodig naar het werk komen....
4 .... dat politici er hun beroep van hebben gemaakt zo min mogelijk fouten toe te geven en zo veel mogelijk toe te dekken met drogredenen, en in tweede instantie met zwartlakkerij. Met de verkiezingen op komst is de "wij-doen-nooit-iets-foutreflex" natuurlijk op z'n sterkst, en daarmee de willekeur en ongeloofwaardigheid op z'n grootst.

5 ....Meteen wordt ook duidelijk waarom de avondklok wel moet blijven. Niet om te zorgen dat de IC's niet overstromen, maar om te zorgen dat het pas na 17 maart gebeurt.
1: De verkiezingen ja. Om ziek van te worden. Niet van het feit dat er verkiezingen zijn, maar dat ze alles misbruiken om zieltjes proberen te winnen en ook om de andere partij zwart te maken. Zo onvolwassen!

2: Leraren staan weer op de achterste benen, want o-wee.... Staken maar zou ik zeggen. Maar dat scholen zo zoetjesaan weer (op gepaste wijze!) open moeten is duidelijk.
Basisscholen dicht is het aller- aller- allerlaatste. Oktober en november had alles uit de kast gemoeten wat betreft maatregelen, behalve het basisonderwijs sluiten.
Iedereen heeft het over communicatie. Communicatie is soms heel simpel: je moet niet liegen. Dus als je het basisonderwijs open laat moet je niet gaan zeggen dat kinderen niet anderen besmetten. Dat doen ze wel. En met een Britse variant doen ze dat ook meer. Als je daar eerlijk over bent dan kunnen mensen in hun eigen micro-situatie ook de verantwoordelijkheid nemen om andere gezinsleden - die wel eens in een risicogroep zitten - te beschermen om hun kind niet naar school te sturen. Als je mensen gaat voorliegen kan dat niet meer.
dikkemick schreef: 01 feb 2021 17:45 Tenzij...die Britse variant toeslaat, vele malen besmettelijker blijkt te zijn
Dat is helemaal geen vraag. Dat weten we al lang.
dikkemick schreef: 01 feb 2021 17:45 waardoor dan toch weer die IC's overstromen. De gezondheidszorg loopt inmiddels wel op het tandvlees. Nu lijkt t middel erger dan de kwaal.

3. Het is absurd hopeloos druk op de weg. Ik vraag me werkelijk af wat al die auto's er doen. Rijen dik weer voor de stoplichten.

4: Ja, ik BEGRIJP dat......MAAAAAR....... Ja, ik snap uw bezorgdheid, maar....... Die tactische aangeleerde meeleef strategie kan ik maar slecht tegen.
En het plichtmatig (Vaak totaal ongemeend) 'sorry' zeggen vind ik zo niet nog vervelender.

5: Die avondklok was een heel klein hulpmiddel, maar wat mij betreft niet zo'n dramatische als mensen vaak uitroepen. De meeste mensen waren in deze regen en kou na 21.00 uur altijd al binnen maar begonnen nu ineens op de achterste benen te staan.
Nou ja, die avondklok gaat er nu ook weer af. Het CDA kreeg de scholen open, dus nou moet de VVD de avondklok er af. Als je de avondklok zo ontzettend kort invoert, is het dan de moeite - politie-inzet - wel waard?

Wat me ook opvalt is dat Grapperhaus de Rijksrecherge gaat inzetten om na te trekken wie er gelekt heeft vanuit het OMT. Zou het nou niet beter zijn om de adviezen van het OMT eerst eens in de krant te zetten, en dat daarna het kabinet er een besluit over mag nemen? En een beetje intern debat vanuit het OMT in de krant kan ook helemaal geen kwaad. Gewoon met argumenten en bronnen erbij. Huur maar een paar wetenschapsjournalisten in, en laat die de communicatie in dezen maar doen. Het probleem bij de communicatie is niet het lekken, het probleem is juist het gebrek aan transparantie, en de leugens die Slob en trawanten eerder hebben verspreid.
We zouden beter een dodenlijstje kunnen samenstellen van welke risicogevallen er zijn omgekomen via besmetting vanuit het basisonderwijs, toen het kabinet loog dat dit niet kon. Dat zijn allemaal gevallen van dood door schuld. Zet DAAR de Rijksrecherge eens op in, in plaats van mensen die wél kennis van zaken hebben en wél transparant en eerlijk zijn.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Chinaman schreef: 01 feb 2021 15:54
In de praktijk, kopen de rijke elite deze dagen een heleboel land op, niet alleen normale “real estate” maar ook natuur gebied en agrarisch land etc... Bill Gates bijv, is onlangs pas de grootste privé eigenaar geworden van agrarisch land in de USA... Ook Jeff Bezos etc heeft ontzettend veel land... Ze zijn echt niet zo dom om zoveel alleen in de “market stocks” te houden... Bij de laatste economische crisis kochten de elite ontzettend veel huizen goedkoop op nadat de huizen bubbel toen ontplofte...
Ook die waarde is afhanelijk van de markt. Op moment dat je begint op te kopen stijgt de prijs weer en op het moment dat armlastigen weer gedwongen moeten verkopen daalt ze. Zo worden de rijken inderdaad naar verhouding rijker, Maar zolang zij kopen worden we gemiddelde helemaal niet rijker! Integendeel. Ik bedoelde dan ook te zeggen dat het economisch beroerder is dan het lijkt, De rijken lijken er meer op vooruit te gaan dan de armen achteruit, maar dat is maar schijn, In werkelijk nut gaan we achteruit. Overigens maak ik me over Bill Gates geen zorgen. Hij probeert althans nog wat goeds te doen, Wat ik niet van alle mijardairs kan zeggen. Ben wel benieuwd wat hij met die grond van plan is,
Ik wens u alle goeds
Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman »

Aangezien het agrarisch land is zal het wel met de hongercrisis te maken hebben die er al woed in de USA en water...

Denk dat we nog meer DNA modified crops krijgen en of DNA modified staple crops voor DNA modified meelwormen etc. Ben benieuwd hoe lang het duurt voor we de Mac Worm burger op het menu hebben staan...

Uiteraard thuisbezorgd door de andere grootgrond bezitter Jeff Bezos. Want men is immers in lockdown...

Covid mutaties die overal blijven opduiken, vaccins die je blijkbaar niet immuun maken, ( maar je alleen beschermen zodat je niet zo ernstig ziek word)... ja zo blijft het nog wel lang doorgaan...

ABC news....
https://abc7chicago.com/covid-vaccine-n ... y/8781004/
December 15, 2020
So far, what is known about the Pfizer and Moderna vaccines is that they prevent people from getting very sick with the virus, but it may not prevent someone from becoming infected with COVID-19
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

@BdO

Openheid is een groot goed, maar of dat ook voor de Nederlanders geldt. Iedere Nederlander heeft een menig en valt over de andere mening heen.
Ik heb er hier al eens een topic over gestart. Je moet bijna altijd voor OF tegen zijn. Nuances vallen in het niet.
Als we hier de bijeenkomst van het OMT openbaar gaan maken schrikken we ons rot denk ik. Want ook zij zijn niet eensgezind. Vervolgens moet de politiek een besluit nemen en daar is dan uiteraard een deel van het OMT het weer niet mee eens.
Liegen echter is uit den boze maar is het liegen als 1 virusdeskundige zegt dat kinderen net zo besmettelijk zjin, als de ander roept dat ze dat niet zijn? Hoe weet de Jonge dan wat de werkelijkheid is?
Einstein/Mick
Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman »

https://www.latimes.com/science/story/2 ... s-pitfalls
JAN. 29, 2021
New clinical trials raise fears the coronavirus is learning how to resist vaccines
...
Plaats reactie