Covid-19

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Peter van Velzen
Site Admin

Re: Coronavirus - Wuhanvirus

Bericht door Peter van Velzen »

Helaas België is nu nummer één wat betreft covid-doden per miljoen inwoners.NEderland staat nog 27e ondanks een veel beroerdere testfrequentie. Het meldt nog steeds geen herstelde patiënten. Het wachten is op een nieuw record aanstaande Dinsdag of Woensdag,
Ik wens u alle goeds
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Helaas België is nu nummer één wat betreft covid-doden per miljoen inwoners.NEderland staat nog 27e ondanks een veel beroerdere testfrequentie. Het meldt nog steeds geen herstelde patiënten. Het wachten is op een nieuw record aanstaande Dinsdag of Woensdag,
Ik wens u alle goeds
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Qantas (Australië) is de eerste vliegtuigmaatschappij die wil dat passagiers zijn ingeënt om mee te mogen vliegen. Volgens een woordvoerder zijn ze niet de enige, er wordt met anderen druk gesproken over een vaccinatieplicht. Ook zij zouden voor zijn. Dat zou een goede zaak zijn, laat niet alles afhangen van de politiek.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Het aantal coronaslachtoffers wereldwijd op één dag is gisteren weer tot recordhoogte gestegen: 12.000, waarvan 5500 oftewel 46% in Europa.

Noorwegen, Finland en Ierland zijn de enige landen in Europa waar er nog geen sprake is van zorgwekkende coronabesmettingsgolf. Hier in Finland moet ik vanaf vandaag met mondkapje op lesgeven, omdat de regering het zo wil houden. Ik zie daar erg tegenop. Om in de winkels met zo'n rotding rond te lopen is nog vol te houden, maar je hele werkdag? Ik heb nog 19 werkdagen tot mijn pensioen...wat mij betreft zou mijn werkgever mij maar beter met verlof naar huis sturen. Al die maatregelen worden tenslotte getroffen om vooral oudere mensen maar niet besmetting te laten oplopen. Maar zó verlicht is de werkgever natuurlijk niet. :wink:
Born OK the first time
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Rereformed schreef: 26 nov 2020 06:24 Om in de winkels met zo'n rotding rond te lopen is nog vol te houden, maar je hele werkdag?
Nog even volhouden:

Jopie Parlevliet - Tebbie nou op je muil!

https://www.youtube.com/watch?v=eslSLLeGoIM
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Fenomeen schreef: 26 nov 2020 12:58 Nog even volhouden
Tsja, dat is de enige redelijke respons op dit moment.

@Bonjour:
Houd je het ook nog even vol? Ik herinner me dat je er in de lente al moeite mee had.
Born OK the first time
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Hier nog mensen die zich (uit angst?) niet laten inenten als de mogelijkheid daar is?
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Mocht men het mij vandaag aanbieden laat ik me gelijk vaccineren.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

dikkemick schreef: 26 nov 2020 14:27 Hier nog mensen die zich (uit angst?) niet laten inenten als de mogelijkheid daar is?
Het is merkwaardig dat veel mensen die lachen om het coronavirus wel bang zijn voor een vaccin, dat in feite een onderdeeltje van datzelfde virus is.

Hopelijk wordt het de uitweg uit deze toestanden.
Zodra het kan, neem ik hem.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Fenomeen schreef: 27 nov 2020 11:41 Mocht men het mij vandaag aanbieden laat ik me gelijk vaccineren.
idem maar 1 groot probleem, om toch te zeuren

testfases voor medicatie wordt doorgaans ALTIJD en UITSLUITEND op gezonde populaties uitgevoerd.
dus ergens tussen 18 en 50, neit roker, geen obesitas, geen onderliggende ziektes etc.

terwijl de bedoeling van dit vaccin net is om de zwakken te beschermen (oud, ziek,...). hopelijk komt men daar nu geen onaangename verrassingen tegen
Ronaldus67
Ervaren pen

Bericht door Ronaldus67 »

gerard_m schreef: 27 nov 2020 13:27
dikkemick schreef: 26 nov 2020 14:27 Hier nog mensen die zich (uit angst?) niet laten inenten als de mogelijkheid daar is?
Het is merkwaardig dat veel mensen die lachen om het coronavirus wel bang zijn voor een vaccin, dat in feite een onderdeeltje van datzelfde virus is.

Hopelijk wordt het de uitweg uit deze toestanden.
Zodra het kan, neem ik hem.
Het kan nog gekker. Een vaccin in twijfel trekken ( want je weet de uitwerking in de toekomst niet) maar wel op een party een xtc-pil slikken die door een totaal onbekende in een schuurtje in Noord-Brabant is gemaakt. Ik kom ze tegen. En nee, niet op die parties :)
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Fenomeen schreef: 27 nov 2020 11:41 Mocht men het mij vandaag aanbieden laat ik me gelijk vaccineren.
Ik kom zelf redelijk snel in aanmerking voor een vaccin. Ik zal er zeker gebruik van maken. Zo stond ik eind oktober ook in de rij voor de griepspuit.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Fenomeen schreef: 26 nov 2020 12:58
Rereformed schreef: 26 nov 2020 06:24 Om in de winkels met zo'n rotding rond te lopen is nog vol te houden, maar je hele werkdag?
Nog even volhouden:

Jopie Parlevliet - Tebbie nou op je muil![

https://www.youtube.com/watch?v=eslSLLeGoIM
:D zit notabene ook hele dagen met mondkapje op het went best. Liefst een chirurgisch wegwerpmasker dat je per dag een paar maal vervangt.
en nee er is geen sprake van ademnood want de saturatie is met kapje even hoog als zonder. Kan me wel voorstellen dat als je docent bent het lastig is want je bent gewoonweg minder goed te verstaan en moet iets meer volume produceren.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Een goed getest vaccin behoort tot de veiligste geneesmiddelen (in dit geval preventiemiddel) met de minste bijwerkingen.
Zoals Gerard al schreef, ze gebruiken delen van het virus en de hulpstoffen zijn oud en vertrouwd.

Maar ik hoorde dat het vaccin pas in Nederland verwacht wordt 2de kwartaal 2021.
Dus nog even doorbijten.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

gerard_m schreef: 27 nov 2020 13:27

Die had ik nog niet bedacht, maar.. hoe waar!! Gekke mensen..
Plaats reactie