Covid-19

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Chinaman
Diehard

Re: Coronavirus - Wuhanvirus

Bericht door Chinaman »

lanier schreef: 28 okt 2020 13:39 Chinaman:
Hoe kijkt de gemiddelde Chinees aan tegen corona in China?
Goh, ik kan alleen spreken over de mensen in mijn omgeving, en ik woon in een relatief hoog ontwikkeld deel van China, op het platteland etc andere provincies is misschien het sentiment heel anders....

Ik ken maar een persoon uit De omstreek van Wuhan zelf maar die vind het fantastisch wat allemaal gebeurt, vooral toen ik haar helpte om wat van die nitrile vinyl handschoenen naar de USA te exporteren, die verdient er nu nog steeds aan.

Maar ok, ik zal proberen te weergeven wat de Chinezen in mijn “millieu” denken, ten eerste bijna alle mensen weten dat ze in een land wonen waar de staatspropaganda heerst, daar zijn ze dus heel erg bewust van...

Omdat ze dit weten zijn vele mensen die ik ken nog kwaad over het feit dat vele whistle blower doctors die in het begin al riepen dat dit een ziekte was die ze nog niet kenden en dat hier zeker beter onderzoek naar gedaan moest worden, door de regering de mond gesnoerd werd... ik denk dat jullie allemaal het verhaal kennen van die doctor die naar het politie bureau moest gaan om daar een verklaring te tekenen dat hij “misinformatie” verspreidde...

Daarna waren ze ook kwaad op de langzame reactie vd staat, ik kan me herinneren dat door druk vd publieke opinie Chairman Xi op tv toegaf dat er ongeveer zo’n 2 maanden verspild waren.

Daarna kwamen toen de lockdowns, nou omdat men niet goed wist wat het was, en in het begin er veel doden vielen (omdat de behandeling in het begin zeer zeer experimenteel was) waren veel mensen die ik ken inclusief mijzelve het daar wel mee eens...

Maar niet geheel China kwam in een lockdown, vele gebieden bleven gewoon open, wel voorlichting maskers etc, maar voor de rest gebeurde er weinig... hier ook een goed artikel van wat er zoal gebeurde.
https://edition.cnn.com/2020/10/20/asia ... index.html
China's Covid success compared to Europe shows lockdowns are the first step, not a solution...... For many in Europe, China's approach to the coronavirus is characterized by the initial draconian, 76-day lockdown seen in Wuhan, the central Chinese city where cases of the virus were first detected late last year.
But other parts of the country never saw such stringent restrictions, even during the early stages of the pandemic when similar lockdowns were introduced in cities throughout China
Nu achteraf gezien vinden velen het wel wat overdreven, maar ok het was een nieuw iets... ik geloof dat ikzelf in een soort van halve lockdown zat, voor ongeveer 2 a 3 weken, omdat we wat gevallen hadden in onze stad, mensen mochten wel naar buiten, maar alleen 1 persoon per gezin of vader of moeder samen met kind(eren), in die periodes deden de kinderen ook veel de boodschappen voor hun ouders als ze niet samen met hun woonden etc etc... scholen hier gingen online door, en ik kwam wat kilo’s aan...

Maar dat gezegd te hebben begrijpen ze nu ook wel dat lockdowns niet het meest belangrijke is, maar testen...Maar zelf dat vinden sommigen die ik ken overdreven, wat bijv in Qingdao gebeurde en nu in Xinjiang...
https://www.msn.com/en-us/news/world/ch ... r-BB1aokRc
(Interessant artikel trouwens)
Even the chief epidemiologist at the Chinese Center for Disease Control and Prevention has questioned the necessity of such an exhaustive approach.

"From the scientific perspective of the spread of the infectious disease, there is indeed no need to conduct citywide testing," Wu Zunyou told the state-run news magazine China Newsweek Saturday.

He advised cities to focus testing on the source of the outbreak and radiate to a certain area around it. "When no more cases can be detected, (the testing drive) can be terminated. There is no need to cover the whole city," he said.
maar goed ik denk omdat de regering hier in het begin zoveel blunders maakten ze nu overdreven reageren, maar de mensen die ik ken vinden het overdreven maar echt erg tegen of boos zijn ze er niet over.
lanier schreef: 28 okt 2020 13:39 Zijn er Chinezen die denken dat de overheid erachter zit?
Lol, er zijn hier ook conspiratie theories, maar een van de meest gehoorde is dat USA militairen die in Wuhan waren tijden de Militaire zeg maar Olympische spelen, het virus hier verspreid hadden omdat de westerse machthebbers China op hun knieën wilden hebben of zoiets, verder word er beweert dat men de burgers in de gehele wereld arm wilt maken etc etc. de meeste van dit soort mensen die dit beweren zijn heeel heel pro China en zeer nationalistisch, zeg maar de Chinese pro Trumpers. Het zijn ook die mensen die voortdurend zeggen dat de USA Taiwan aanstookt om zich geheel onafhankelijk te verklaren. En dat dan de Amerikanen zich niet meer zullen houden aan de “one China policy” zoals ze dat nu wel doen.

Verder hoor je nauwelijks dat men denkt hier dat de Chinese regering erachter was... Omdat de regering hier al de totale macht heeft, zien ze er niet het nut (Logica) van in...
lanier schreef: 28 okt 2020 13:39 Hoe vonden ze de lockdown in eigen land?
Nu achteraf, overdreven. Maar er is wel begrip omdat men dus niet wist wat het was.
lanier schreef: 28 okt 2020 13:39 Denken ze dat de huidige situatie China voordeel oplevert?
Nee, niet echt, velen mensen die ik ken zijn dan ook net zoals ik best wel internationaal ingesteld, sommigen hadden het al te verduren door de trade barriers die werden opgericht tegen China (tarieven etc) en nu met deze Covid is handelen nog moeilijker. Op die meid uit Wuhan na...
lanier schreef: 28 okt 2020 13:39 Wat vinden ze van de pandemie in Europa?
Ze begrijpen niet echt dat in het westen men het niet geregeld krijgt...
Karl Jaspers; those who committed war crimes were morally guilty, and those who tolerated them without resistance were politically guilty, leading to collective guilt for all.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Dank je wel voor je uitgebreide antwoorden op mijn vragen.
Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman »

Wat er mogenlijk is betreft bescherming van verpleeghuizen...
14/7/2020
Hong Kong care homes for elderly have to follow the rules

Hong Kong's relatively low infection rate and even lower number of Covid-19-related deaths have not gone unnoticed in places much more seriously affected.

This had been due partly to a factor that really set the city apart until last week " no coronavirus outbreaks in homes for the elderly. Such facilities have proved tragically vulnerable to contagion elsewhere, including the United States, Britain and Australia.
of je dat wilt in Nederland of België is een andere kwestie....
Karl Jaspers; those who committed war crimes were morally guilty, and those who tolerated them without resistance were politically guilty, leading to collective guilt for all.
Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman »

Hier een eerdere vd guardian...
https://www.theguardian.com/world/2020/ ... ome-deaths
May 19, 2020 · Hong Kong has recorded zero deaths in care homes from Covid-19 by employing strict infection control measures that were ignored in the UK
ik zie nu dat in de vorige post de link vergeten was... bij deze
https://www.scmp.com/comment/opinion/ar ... llow-rules
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

@Chinaman,
Bravo voor het doen van zoveel moeite om interessante informatie aan te geven.
Born OK the first time
holog
Bevlogen

Bericht door holog »

Rereformed schreef: 29 okt 2020 06:40 @Chinaman,
chinaman - zit hier constant volledig te pleiten tegen een lockdown vaak op basis van informatie waarvan ik me afvraag hoe goed deze gefundeerd is (bijna a la big pharma toestanden ) - en dat ondertussen , denk ik zowat, bijna iedere belg het virus aan zijn tenen begint te voelen knabellen ...
The decel mindset is the most destructive force imaginable. It infects its host and convinces it to slowly die.
holog
Bevlogen

Bericht door holog »

ik hoop dat ik zwaar fout zit , maar het ziet er met de second slechter uit ... toestanden die konden vermeden worden
The decel mindset is the most destructive force imaginable. It infects its host and convinces it to slowly die.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

holog schreef: 29 okt 2020 12:52 chinaman - zit hier constant volledig te pleiten tegen een lockdown
er is nog geen lockdown hé
de gezondheidszorg is ondertussen wel compleet ingestort en dit is bergamo 2.0
eigenlijk erger omdat het in augustus al voorspeld werd dat dit kon gebeuren
Rereformed
Moderator
Contacteer:

holog schreef: 29 okt 2020 12:52
Rereformed schreef: 29 okt 2020 06:40 @Chinaman,
chinaman - zit hier constant volledig te pleiten tegen een lockdown vaak op basis van informatie waarvan ik me afvraag hoe goed deze gefundeerd is (bijna a la big pharma toestanden ) - en dat ondertussen , denk ik zowat, bijna iedere belg het virus aan zijn tenen begint te voelen knabellen ...

Wat mij betreft is zijn houding van bagatelliseren van de pandemie ergerlijk. We hebben namelijk te maken met de grootste crisis sinds de wereldoorlog, en ik denk dat spoedig Europa zal weten dat het coronadodental de komende maanden in de meeste landen zal verdubbelen. Maar ik kan me voorstellen dat wanneer je in China woont je de omvang van de ramp in Europa moeilijk kan voorstellen.

Een tweede lockdown zie ik zelf ook niet zitten. Dat kan de economie eenvoudig niet meer aan.
Ik blijf me er voorlopig over verbazen waarom men er zo voor terugschrikt om mondkapjesplicht in te stellen overal waar mensen bij elkaar in de buurt komen. Zelfs in Rusland hebben ze het eergisteren ingevoerd. Ik denk dat deze heel eenvoudige maatregel een groot deel verklaart waarom men in het verre oosten zoveel minder last heeft van de pandemie.
Born OK the first time
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Ik snap niet waarom mensen het niet vrijwillig doen. In maar/april waren ze niet te krijgen. Nu wel. Er is veel meer onderzoek bekend dat aantoont dat het helpt en toch zie ik velen zonder mondkapje. Ook ouderen.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Rereformed schreef: 29 okt 2020 15:29 Een tweede lockdown zie ik zelf ook niet zitten. Dat kan de economie eenvoudig niet meer aan.
wat er nu in Belgie gebeurt kan de economie wel aan?
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Gisteren bereikte het aantal dagelijks geregistreerde besmettingen in de wereld weer een nieuwe record, 507.539. De eerste keer een cijfer boven de half miljoen. Het dodental op één dag steeg voor het eerst sinds begin augustus tot weer boven de 7000.

Hoe Frankrijk per dag de helft van alle besmettingen in de gehele VS meldt is mij een raadsel. Maar 13.000 nieuwe besmettingen in een land (België) dat zesmaal zo weinig inwoners heeft als Frankrijk is een nog groter raadsel. Wederom doet België zijn best om het grootste rampgebied van Europa te worden.

Tot mijn verbazing heeft Finland de besmettingen rond de 200 per dag kunnen houden. Een paar weken geleden klom het naar 300, maar daarna ging het omlaag. Als iemand vraagt hoe het mogelijk is dan weet ik geen ander antwoord te geven dan dat Finnen van nature van social distance houden en men goed aan tracing doet, hetgeen nog redelijk te doen is wanneer je maar weinig nieuwe besmettingen per dag hebt. En ook dat men op vrijwillige basis vrij algemeen aan mondkapjes doet. In de winkels schat ik het gebruik op zo'n 80-90%. Blijkbaar gaat er ook niemand meer naar het buitenland en wie komt er nou hier in october en november kijken. Finnair is bijna failliet. Finland en Estland (125 gevallen) hebben van alle Europese landen met meer dan een miljoen inwoners nu de minste nieuwe besmettingen. Griekenland, Tjechië en Slovakijë, landen die het in het voorjaar om de één of andere reden niet erg getroffen werden door de corona, hebben nu wel te maken met een coronagolf.
Zweden had gisteren 2800 nieuwe coronagevallen. Dat klinkt weer niet goed.
Born OK the first time
holog
Bevlogen

Bericht door holog »

appelfflap schreef: 29 okt 2020 15:42
Rereformed schreef: 29 okt 2020 15:29 Een tweede lockdown zie ik zelf ook niet zitten. Dat kan de economie eenvoudig niet meer aan.
wat er nu in Belgie gebeurt kan de economie wel aan?
absoluut niet hoor - economie kan veel beter een paar weken op slot - dan dat de economie kan tegen wat ik nu zie gebeuren - een korte harde pijn lijkt me veel beter - voor de economie.
holog
Bevlogen

Bericht door holog »

Rereformed schreef: 29 okt 2020 16:00 Maar 13.000 nieuwe besmettingen in een land (België) dat zesmaal zo weinig inwoners heeft als Frankrijk is een nog groter raadsel. Wederom doet België zijn best om het grootste rampgebied van Europa te worden.
als zeer laag weekgemiddelde dan - verschillende dagen boven de 17.000 - gisteren 34.000 (maar wel inhaal voor weekend).

Als ik naar mijn kleine beperkte omgeving kijk , kleine familie - directe kolega's denk dat op max een week tijd van ongeveer van zo goed als niets naar plots naar bijna boven de 10% besmettingsgraad gestegen is (en nee we werken reeds vanaf maart zo goed als bijna 100% thuis) . en dat is absoluut niet 1 haard. Ik hoop dat het een zéér slecht statistisch voorbeeld is en niet een voorbode van wat ons nog mogelijks te wachen staat.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Denk niet dat het aan België, Duitsland of Nederland ligt (regering/maatregelen). Het zijn de inwoners die wel of niet luisteren en/of corona-moe zjin.
ALS iedereen zich simpelweg aan de regels houdt, neemt het aantal besmettingen weer af.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Plaats reactie