Verkiezingen VS 2020

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: Verkiezingen VS 2020

Bericht door Rereformed » 28 aug 2020 17:53

appelfflap schreef:
28 aug 2020 15:43
serieus? denk je echt dat ik geen Republikeinse link vind waar ze biden van leugens beschuldigen?
Dat is dan drogreden nro 2.
Come on, iedereen die de Republikeinse conventie heeft gevolgd weet dat de beschuldigingen die daar worden uitgekraamd bizar en clownesk zijn.
https://www.masslive.com/opinion/2020/0 ... orial.html
https://abcnews.go.com/Politics/weaponi ... d=72240325
Born OK the first time

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 28 aug 2020 18:10

dikkemick schreef:
28 aug 2020 17:49
Stemmen de meeste Amerikanen op inhoud of op de persoon/slogan?
Make America Great Again! heeft het goed gedaan. Nu wordt er behoorlijk op de man gespeeld, minder op inhoud.
maar goed, als die er niet is, blijft er niet veel anders over dan elkaar zwart te maken. Het volk blijkt er dan ook nog gevoelig voor.
Leugens worden daarbij door zowel democraten als republikeinen als zoete koek geslikt.

Maar goed, dat is hier niet anders. Er wordt veel naar poppetjes gekeken, minder naar inhoud.
Dat is alweer een bijdrage die geen ander effect heeft als helder water vertroebelen.
De valsheid, leugenachtigheid en hypocrisie van de Republikeinse partij, en de verdorvenheid van Trump is eenvoudig grenzeloos en staat in geen enkele vergelijking met de gebreken aan Democratische kant. Het zijn in overgrote meerderheid de Republikeinse stemmers die leugens slikken als zoete koek.
Ook wat "de inhoud" betreft zit je er volkomen naast. Natuurlijk hebben de Democraten een partijprogramma (https://www.demconvention.com/wp-conten ... bution.pdf). Enkel de Republikeinen zijn deze keer voor het eerst letterlijk zonder partijprogramma, oftewel zonder inhoud. Hun partijprogramma is Trump. Of anders gezegd: er bestaat geen Republikeinse partij meer. Alles waar die partij ooit voor stond is de zee in gesleept.
Iemand die Trump aanvalt kijkt bijgevolg niet naar poppetjes, maar begrijpt juist waar het om gaat.

Iemand die beide partijen als één pot nat neerzet is volkomen blind voor wat zich nu in Amerika afspeelt.
Born OK the first time

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 28 aug 2020 18:32

Dus je wilt beweren dat de gemiddelde democraten-stemmer op de hoogte is van het partijprogramma?
Dat ook zij niet verblind worden door de poppetjes?
Ik zie vooral heel veel retoriek op TV. Van beide heren!!
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 28 aug 2020 19:13

Rereformed schreef:
28 aug 2020 13:26
Appelfflap en vegan-revolution hebben duidelijk teveel naar Trump geluisterd
Het filmpje dat ik hier postte is juist uit het ultralinkse kamp, dus verre van Trumpiaans.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 28 aug 2020 19:32

Maria schreef:
28 aug 2020 17:45
Even op de man, want dit komen we constant tegen. :wink:
We weten allemaal, dat jij er een sport van maakt in de contramine te gaan.
na 15j zou dat duidelijk moeten zijn.
een forum is niet leuk als iedereen het met mekaar eens is,

Ik zal er hier mee ophouden
belofte op mijn communiezieltje

ik vrees dat Trump zal winnen en ik vind da echt maar nix.
Dus hopelijk heb ik ongelijk

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 28 aug 2020 20:59

appelfflap schreef:
28 aug 2020 19:32
Maria schreef:
28 aug 2020 17:45
Even op de man, want dit komen we constant tegen. :wink:
We weten allemaal, dat jij er een sport van maakt in de contramine te gaan.
na 15j zou dat duidelijk moeten zijn.
een forum is niet leuk als iedereen het met mekaar eens is,

Ik zal er hier mee ophouden
belofte op mijn communiezieltje
:D

=D>
ik vrees dat Trump zal winnen en ik vind da echt maar nix.
Dus hopelijk heb ik ongelijk
Ik zie ook nog niet voldoende verschillen om de balans uiteindelijk naar de democraten over te laten slaan.
Deze zomer met al die ellende had Trump echt de das om moeten doen.
Maar ik vrees, dat zo gauw Corona weer een beetje is uitgewoed, de republikeinen zullen zeggen dat Trump hen er toch maar weer doorheen geleid heeft. #-o
Natuurlijk wel een fikse hand geholpen en ten gevolge van de Trumpiaanse retoriek, die we nog veel zullen horen.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 28 aug 2020 21:15

Trump verlegt zoals te doen gebruikelijk de aandacht weer naar de negatieve gevolgen die de crisis met zich mee heeft gebracht. De rellen in de straat. De onvrede en de plunderingen. Hij wijst erop dat hij dit met harde hand (law and order) zal aanpakken!
Dat die onvrede mede door zijn (niet) handelen is veroorzaakt schijnt men dan mogelijk weer even te vergeten.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 29 aug 2020 00:46

Een vrij groot deel van de inwoners van de VS laat zich nog steeds leiden door "God bless ....." en grootheidswaanzin. Dat wordt hier in Europa nogal eens onderschat.

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 29 aug 2020 01:13

Een beetje lang misschien voor sommigen maar voor wie ernaar wil luisteren (al is het maar het eerste deel) een mijns inziens interessante analyse van wat er in de VS gaande is door deze oude linkspolitieke rot :

Ep. 113: I'm Voting For Joe Biden Because I Don't Believe Him | Rumble w Michael Moore podcast

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 29 aug 2020 02:17

In de verkiezingen zal de uitslag ook afhangen van hoe groot deze factor zal zijn :

Green party candidate Howie Hawkins: Why I'm running against Joe Biden, Donald Trump

Het argument is : de geschiedenis leert al decennia lang dat mensen die linkse initatieven vaste voet binnen de de Partij van de Democraten aan de grond probeeerden te krijgen zélf veranderd werden door de Partij van de Democraten in plaats van dat zij de Partij van de Democraten veranderden. Het heeft dus met andere woorden blijkbaar totaal geen zin om te proberen linkse initatieven vaste voet binnen de de Partij van de Democraten aan de grond te krijgen en dús is het de enige manier om dat te doen buiten de Partij van de Democraten.

Natuurlijk speelt dat Donald Trump in de kaart, maar voor veel mensen zijn de Republikeinse Partij en de partij van de Democraten lood om oud ijzer.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 29 aug 2020 03:27

vegan-revolution schreef:
29 aug 2020 02:17
Natuurlijk speelt dat Donald Trump in de kaart, maar voor veel mensen zijn de Republikeinse Partij en de partij van de Democraten lood om oud ijzer.
Helaas men ziet het hemelsbrede verschil over het hoofd. De republikijnen zijn altijd al erger geweest dan de democraten. In sommige opzichten zijn beide partijen nog erger dan Trump. Trump is immers nog steeds geen oorlog begonnen. Maar in andere opzichten is Trump een volslagen ramp.

Wie de klimaatcrises wil aanpakken en ecologische rampen wil voorkomen, doet er het best aan Trump op een zijspoor te zetten. Dat lukt alleen door op Biden te stemmen.Ik ben het waarschijnlijk volslagen eens met bijna alle standpunten van de Green party. (ik heb er geen studie van gemaakt, dus dit is geenszins zeker) maar ook als dit voor 100% waar is, is het enige alternatief voor een volslagen corrupte regering geleid door eem imbiciel, Biden. Helaas het is niet anders.
Ik wens u alle goeds

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 30 aug 2020 12:51

Verlaten Republikeinse ratten het zinkende schip van Trump?
Om in de gaten te houden.
Op en rond de conventies van de afgelopen twee weken etaleerden zowel de Democraten als de Republikeinen traditiegetrouw overlopers van de ene naar de andere partij.
Tot op zeer grote hoogte een begrijpelijk maar ook normaal patroon om een aantal personen en instanties, die zijn overgelopen te vermelden en dit doen beide partijen.
Ze schrikken wel van een veel subtieler signaal dat in de week van hun conventie werd afgegeven door een organisatie die beslist veel macht heeft: de US Chamber of Commerce.

De Chamber is een invloedrijke geldschieter
........
Lobbyen doe je het effectiefst door politici aan je te verplichten. Het afgelopen decennium gaf de Chamber zo’n tien miljoen dollar per jaar uit aan tv-advertenties en rechtstreekse steun voor kandidaten voor het Congres.

Dat waren voornamelijk Republikeinen. Officieel staat de Chamber aan de kant van het bedrijfsleven, niet van een bepaalde partij. Maar vermindering van het aantal regels en verlaging van de belastingen zijn belangrijke wensen van bedrijven en daarvoor moet je bij de Republikeinen zijn
Het bekende lobbyen voor bedrijfsresultaten.
Indirect dus ook voor werkgelegenheid en een sterke economie.
Een win-win situatie voor alle partijen lijkt het in de verkiezingscampagnes van vooral de conservatieven.
Zowel voor de groot industriëlen als voor de kiezer, die het belang ziet van zijn baan.
Alleen jammer, dat het niets zegt over de welvaart en het welzijnsgevoel voor de meeste mensen.
En de gevestigde bedrijven met de grootste winsten hebben het meeste geld om te lobbyen. Maw. politici te kopen.
De laatste jaren heeft de Chamber de doelstellingen wel wat gemoderniseerd. Het bestrijden van klimaatverandering is erbij gekomen. Het bedrijfsleven, vooral grote multinationals, is immers schoorvoetend tot het inzicht gekomen dat het zelf grote schade zal ondervinden door een uit de hand lopende opwarming van het klimaat.

Maar die bekering lijkt nog niet volledig. De milieu-organisatie World Resources Institute (WRI) heeft gekeken naar de rapportcijfers die de Chamber uitreikt aan leden van het Congres

En binnen het bestuur van de Chamber is het nieuwe beleid ook omstreden. Maar volgens voorzitter Thomas Wilson vaart de Chamber al sinds 2016 een minder partijdige koers.

Dat zou kunnen kloppen. De doelstellingen van de Chamber komen sindsdien niet meer precies overeen met die van de Republikeinse regering. De handelsoorlogen die Donald Trump begon met Europa en China waren het bedrijfsleven bepaald niet welkom.
Eerdere signalen voor democratisch gerichte economische groei potenties werden vreemd genoeg nog niet gehonoreerd.
Maar dat zo'n organisatie een log voertuig is om beweging in te krijgen, zeker als dat uit conservatieve leden bestuurd wordt is duidelijk.
Voor meer in detail zie artikel in Trouw.
Maar dat juist in 2020 de steun voor Democraten zo opvallend groeit, zal ook te maken hebben met de slechte cijfers van Donald Trump, en in zijn kielzog van andere Republikeinse kandidaten, in de peilingen. Als er begin volgend jaar een Democratische regering aantreedt, heeft een lobby-organisatie die uitsluitend op het Republikeinse paard wedde een groot probleem. En daarom maakt een van de belangrijkste steunpilaren van de Republikeinse partij dus nu alvast terugtrekkende bewegingen.
Toch maar meer lobbyen voor een voorspelbare groei in de economie door de milieu en klimaat kwesties?
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine » 30 aug 2020 16:51

dikkemick schreef:
28 aug 2020 21:15
Trump verlegt zoals te doen gebruikelijk de aandacht weer naar de negatieve gevolgen die de crisis met zich mee heeft gebracht. De rellen in de straat. De onvrede en de plunderingen. Hij wijst erop dat hij dit met harde hand (law and order) zal aanpakken!
Na onlusten en de moord op een Trump aanhanger in Portland zijn de kansen voor Trump m.i. verder gestegen. Sommige polls geven al een voorsprong aan voor Trump: https://democracyinstitute.org/trump-le ... ress-poll/

Ben benieuwd of één van de Trump familie over 4 jaar Trump wil opvolgen en er zo een Trump dynastie gevormd wordt. Of de grondwet wordt veranderd en kan een president vaker herkozen worden.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.

Mullog
Ervaren pen

Bericht door Mullog » 30 aug 2020 20:29

Ik zit met stijgende verbazing de ontwikkelingen in de USA te volgen. Ik zag een buurtwacht, zo zwaar bewapend dat de Taliban ervoor getekend zou hebben, met 8 man een of ander bedrijfje waar wel voor $ 8.000 aan materiaal was opgeslagen gaan bewaken. Ik stelde mij voor dat als je als neger, of zwarte, of kleurling, of afro-american, of mens (hoe noem je tegenwoordig iemand zonder iemand te beledigen?) langzaam met je auto langs zou rijden, je kin op je borst van verbazing over wat je allemaal wel niet zag, je gewoon doodgeschoten zou kunnen worden omdat het adrenaline gehalte, het testosteron gehalte en de stupiditeit van die zelfverklaarde burgerwacht zomaar zou kunnen besluiten dat je een bedreiging was.

Een dag later zie ik bijna life een klaarblijkelijk zeventienjarig mens zijn eigen leven, en dat van drie anderen, verwoesten om volstrekt onduidelijke en onbegrijpelijke redenen. Welke ouder laat zijn amper volwassen zoon 's avonds de straat op gaan met een doorgeladen Kalasnikov (of zoiets)?

Dat land, of die verzameling van staten, lijkt mij hard op weg naar een burgeroorlog. Er zal toch ergens nog wel een beetje verstand zitten....?
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)

lanier
Superposter

Re: De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Bericht door lanier » 03 sep 2020 08:12

Professor Lichtman voorspeld al sinds 1984 correct de volgende president van Amerika. Hij gebruikt daarvoor 13 'sleutels' en de tussenstand is nu 7-6 in het voordeel van Biden. Maar het is zeker nog geen gelopen race.

https://www.google.com/amp/s/www.cbsnew ... ump-biden/

Gesloten