De politiestaat Nederland in oprichting?

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: De politiestaat Nederland in oprichting?

Bericht door Rereformed »

Fenomeen schreef: 11 apr 2020 23:16 Mooie posting!
Het getuigt van zelfinzicht.
Zover komen veel mensen niet eens.

In een aantal dingen die je schrijft kan ik me goed herkennen en die hebben niks te maken met welk complot dan ook.
Helemaal met je eens.
Vooral ben ik blij dat Arjen nu zegt dat hij de topictitel wat overtrokken vindt. Dat was voor mij namelijk de aanleiding om heel fel tegengas te geven.
Nu het stof wat is neergedaald kan ik ook zeggen dat de Zweedse aanpak kans heeft om - in ieder geval wat betreft Skandinavië - achteraf als de beste uit de bus te komen. Bij het bepalen van de politiek die men besluit te volgen moet men doen aan inschattingen en verwachtingen, en men is wel of niet bereid om risico's te nemen. Achteraf kan het één of ander scenario beter zijn, maar van tevoren kan zoiets niet bepaald worden.
In Zweden heeft men overigens ook fouten gemaakt. Dertig procent van de overledenen zijn mensen in bejaardentehuizen. Díe te beschermen via allerlei uitgedachte speciale maatregelen zou prioriteit nummer 1 moeten zijn geweest. In België en elders heeft men hetzelfde probleem naar ik verneem.

Ik merk erbij op "in ieder geval wat betreft Skandinavië" omdat men Skandinavië moeilijk kan vergelijken met de rest van Europa. "Social distancing" is volgens de video's die ik bekijk en te horen uit Arjens mond een ramp voor bijna iedereen, maar voor skandinaviërs is het een levenswijze die in het DNA van noorderlingen ingebakken zit. De meeste mensen zijn er heel tevreden mee en nergens trekt men wenkbrouwen op vanwege een paar nieuwe regeltjes. Noorderlingen zitten sowieso het merendeel van hun leven binnen (ja, het sneeuwt hier weer eens, terwijl jullie al 20 graden warmte hebben), ze raken elkaar sowieso bijna nooit aan (zoals Fenomeen zich vast nog goed herinnert via een persoonlijk voorval 8*) ), en voor velen is het een hele opluchting dat handen geven of elkaar omhelzen niet meer vereist wordt, en je in winkels op ruime afstand van elkaar in de rij voor de kassa moet staan. Wanneer men naar buiten gaat voor recreatie zoekt men wanneer mogelijk altijd plekken op waar niemand anders is. "Finns long for their own peace away from their neighbors" is maar één zin uit het internet eruit geplukt die je kan vermenigvuldigen met duizenden variaties. Uit de mond van vele Finnen heb ik gehoord dat het heerlijk is om op afstand te werken en een groot deel geeft te kennen dat ze daar graag mee doorgaan, ook wanneer het leven weer 'normaal' wordt.
Born OK the first time
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Hier nog een belichting uit de "alternatieve media" hoek :

Coronavirus: complot of realisme?

Het geeft een indruk van hoe en waarom sommige mensen bepaalde zaken beleven.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Rereformed
Moderator
Contacteer:

vegan-revolution schreef: 12 apr 2020 06:47 Hier nog een belichting uit de "alternatieve media" hoek
Nee! Dat is weer belichting vanuit jouw hoek. Je doet altijd enorm je best om over te komen als "genuanceerd", maar in werkelijkheid doe jij op dit forum nooit wat anders dan het promoten van "alternatieve zienswijzen".
In dit videootje van je zit als serieuze gesprekspartner Janet Ossebaard, iemand die zich voorheen heeft beziggehouden met graancirkels en ons nu vertelt dat het virus door mensen gemaakt is in een lab, en de rockefellers van de wereld inclusief Bill Gates ervoor verantwoordelijk zijn, en dat het maar een gewoon griepje is, minder gevaarlijk dan het griepje van 2018. De statistieken die gegeven worden van Italië en Spanje kloppen niet, er wordt bewust aan geknoeid. In werkelijkheid veel lager. Ze heeft er heel veel jaren onderzoek naar gedaan, en zodoende kan ze de reptilians uitsluiten. Het enige wat ze onvermeld liet is dat het allemaal te maken heeft met het nieuwe 5G network waar men nu mee bezig is. Oh, wacht, dat kun je wel horen op haar documentaire over corona.
En raad eens wat ze haar hoogste verantwoordelijkheid noemt? Dat ze eerlijk en integer is!
Born OK the first time
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Arjen2015 schreef: 11 apr 2020 17:54 En nu dan op Europees nivo, denk je dat besluiten die nu genomen worden helemaal geen andere belangen meespelen..om meer macht aan de eu te geven? Als werkelijk de gezondheid van de Nederlander op 1 stond, dan was er niet zoveel bezuinigd op de ic, kijk maar naar Duistland!
Of wordt dit ook gewoon weg geschoffeld onder het mom van een inschattingsfout en er geen rekening werd gehouden met een pandemie..hoe blind en doof is dan de overheid. Idem voor het oppompen van gas, jarenlang onderzoeksrapporten in de la gelegd,

En nee de asbest en kankerverwekkende verf waren al in een heel vroeg stadium bekend bij de regering maar financiele belangen waren belangrijker jarenlang dan de gezondheid van de Nederlander!

Degene die denkt dat de gezondheid van de Nederlander op 1 staat bij de overheid is naief en te goedgelovig.
Goed, dan stel ik me nu een regering voor die een jaar geleden (dus voor de corona uitbraak) de belasting zou willen verhogen met een zorgtaks. Dit alles om de zorgcapaciteit te gaan verdubbelen. Iedere belastingbetaler zou 2% van het inkomen moeten gaan afdragen.
Wat denk je dat er dan gebeurd zou zijn? Massale protesten!
Wij zelf willen CONSUMEREN met enorme hoofdletters! Wat nou als er een vliegtaks wordt ingevoerd? Ja ik weet dat er reeds een dergelijke taks is, maar dat is uiteraard een lachertje. 7 Euro per vliegticket! Zelf denk ik aan 70 euro. Vliegen is belachelijk goedkoop en we reizen met ons allen de hele wereld over, soms meerdere malen per jaar. Maar we willen dat! We moeten er "even tussenuit", want we leven in een vreselijk hectische consumptie maatschappij. Meer, meer, meer!
Waar ik naartoe wil, is dat straks die ozonlaag verdwijnt, de luchtvervuiling nog steeds mondiaal een enorm probleem is, de wereldbevolking uit haar jasje groeit. Maar zijn we bereid hier ons steentje aan bij te dragen? Ja, als het onszelf niet treft! Als we maar naar de Himalaya kunnen volgend jaar, onze nieuwe keuken kunnen plaatsen en die nieuwe elektrische (dat wel!) auto kunnen leasen.
Heeft de regering daar allemaal schuld aan? Of moeten we toch ook een beetje naar onszelf kijken en wijzen?

p.s. Je andere reactie was volgens mij geen antwoord op mijn bericht ("...De gezondheid van de Nederlander moet niet op 1 staan...")
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

vegan-revolution schreef: 12 apr 2020 00:20
Arjen2015 schreef: 11 apr 2020 23:03Ik besef ook dat ik eigenlijk behoorlijk slecht ben in communicatie en gedachtes over te brengen
Ik denk dat wij allen onvolkomen zijn voor wat betreft communicatie en gedachtes overbrengen. Het is een steeds doorgaand leerproces om verwoordingen dusdanig bij te schaven dat de kans op misverstanden afneemt. Je kunt er bedrevener in worden, maar desondanks zijn misverstanden niet volledig vermijdbaar. Wel kun je bij elk optredend misverstand telkens weer opnieuw nadere (aanvullende) toelichtingen verstrekken die hopelijk duidelijk(er) maken waar een bepaalde indruk of gevolgtrekking op gebaseerd is.
Arjen2015 schreef: 11 apr 2020 23:03en dat steekt me wel een beetje om daarachter te komen dat ik vaak heel anders denk dan de gemiddelde Nederlander en vraag me af waarom dat zo is...Ben ik echt zo vatbaar voor uit de lucht gegrepen statements, zo goedgelovig en spoken zie… ,
Ik verwacht dat er meer mensen zijn die min of meer denken zoals jij dan je misschien zelf vermoedt. Wat dat laatste betreft : daar kun je denk ik zelf het best antwoord op geven.
.........................enz.
@ Arjen2015
@ vegan-revolution
Ik ben het met mijn voorgangers eens, dat ik dit een mooie post vind met eerlijke opmerkingen en met eerlijke reacties.
Het klinkt als een zoekende medeburger, die het ook niet allemaal weet, maar wel zijn sterke bezorgdheid wil uitspreken.
En met terecht begrip van iemand die vaak met dezelfde problematiek worstelt.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Arjen2015 schreef: 12 apr 2020 00:50 Zoals met de stikstof.problematiek...een overduidelijk voorbeeld hoe de media de massa overspoeld met onjuiste informatie. Daar zat naar mijn mening een hele duidelijke lobby achter. Gezond verstand heeft er niks meer mee te maken..

130 naar 100...het is zelfs uit de cijfers van het ministerie overduidelijk dat de vermindering van 130 naar 100...slechts een fractie is van wat bereikt moet worden..

Maar toch wordt het doorgedrukt ..worden zeer discutabele metingen in de buurt van boerderijen meegenomen in de testuitslagen en ga zo maar door.

En de politiek slikt het als zoete koek...
Terwijl het overduidelijk is dat het verkeer 130 naar 100 totaal geen zoden aan de dijk zet Alle cijfers lieten het zien...en toch de gemiddelde Nederlander denkt nu dat door van 130 naar 100 te gaan we het stikstof probleem goed hebben aangepakt ...het slaat werkelijk nergens op .. maar toch wordt het gelaten geaccepteerd.

Er trekken hier bepaalde mensen aan de touwtjes .want met logica was het besluit niet genomen..

Die voorbeelden doen me alleen maar meer overtuigen dat er meer belangen meespelen dan wij in het nieuws zien..
Toch ook weer hier pure negativiteit door kleine verschillen te zien, als niet doorslaggevend en daarom onzin te vinden.
En de onderzoekers en degenen, die ervoor moeten zorgen dat het geheel aan vervuilingen teruggedrongen wordt, neer te zetten als zijnde corrupt.
Natuurlijk zitten de meeste mensen er voor hun eigen brood en liefst nog wat meer.
Dat geldt voor iedereen.
De boeren de politici en ook voor jou en mij.
Ook is het duidelijk dat er overal rotte appels tussen zitten.
Daarom blijft het zaak er kritisch over te blijven denken.

Maar vaagheden, zonder nadere argumenten van zowel de voor- als van de tegenstanders en dat op een rij zetten, is voor mij een reden om die niet serieus te nemen.
Weet ik er niet meer over, dan ga ik er ook niets over zeggen.
Wordt er toch met felheid tekeer gegaan aan de hand van vaagheden van anderen, die fel tekeer gaan, dan ga ik daar niet in mee.
Daar gaan zelfs mijn haren van overeind staan als ik daar tussen zit.

Over dat van 130 naar 100.
Heel simpel is, dat alle auto's al sinds jaar en dag zo zijn gemaakt en afgesteld, dat ze met 100 km het zuinigste zijn.
Boven de 120 km gaan ze zuipen.
Iedereen met een economy meter in zijn auto kan dat bovendien tegenwoordig zien.

Ga zelf eens een afstand rijden met 100 km en daarna met 130 km.
En kijk dan je verbruik eens na.
Dan zal je portemonnee je vertellen wat het verschil is.
En dat geldt dan voor alle vervoer op onze snelwegen.
Dan hoef je daarvoor geen logica knobbel te hebben om te weten dat ook de uitstoot per km. meer is.

Maar wat idd. veel meer zoden aan de dijk zal zetten is het meer spreiden van de veeteelt.
Deze op Europees, en ook op wereldniveau, alleen nog daar te hebben waar ook ruimte voor is, het voer ter plekke, zodat dat vervoer wegvalt, minder soja ingevoerd wordt (met alle gevolgen van dien in de tropen), en de afvoer binnen de limieten kan blijven van wat gezond is en zelfs vereist voor bemesting van weide gronden.
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Arjen2015 schreef: 11 apr 2020 23:03 BIjvoorbeeld dat de media is aangestuurd, pas ook nog op Jensen maar al eerder ook gezien, ze zeggen soms allemaal 10 of twintig zenders exact hetzelfde, alsof het script ze is voorgeschreven. Dus als je het over betrouwbare media hebt dan ja moet ik toegeven dat ik van nature erg sceptisch ben over wat ik op het nieuws hoor.
De media zijn niet aangestuurd. De media maken gewoon deel uit van de maatschappij. Dat tien of twingtig zenders soms exact hetzelfde zeggen komt enkel omdat ze allemaal hetzelfde artikel van het ANP of BELGA hebben opgepikt omdat ze dat allemaal belangrijk vinden. Je kan van oordeel zijn dat ze daardoor wat van hun onafhankelijkheid verliezen maar het is iets totaal anders dan aangestuurd zijn.
Arjen2015 schreef: 11 apr 2020 23:03Net als met de weapons of mass destruction....iedereen ging ervoor iedereen geloofde het de media nam het klakkeloos over en wat bleek het was allemaal 1 groot bedrog, en alle media zond het gewoon uit. Dat bedoel ik met als regeringen of bepaalde individuen aan de touwtjes trekken daarom heb ik dus dat beeld van de media dat ze niet objectief zijn, dat er van hoger hand wordt bepaald wat ze moeten uitzenden.
Ik weet niet hoe de toestand in Nederland was, maar dit was helemaal niet waar voor België (aannemend dat je het hebt over de Bush propaganda voor de oorlog met Irak). Hier in België kregen we te horen dat Bush sprak over weapons of mass destruction maar dat de inspecteurs van de V.N. daar geen bewijzen voor hadden.
Arjen2015 schreef: 11 apr 2020 23:03In mijn beleving is er maar weinig onafhankelijke journalistiek.
Net als atheisme in US nog nauwelijks een voet aan de grond krijgt en ook in de media wordt bekritiseert. Geloof ik inderdaad dat heel veel mensen nauwelijks zelf nadenken. Ze slikken wordt hun wordt voorgeschoteld. Alleen al de hype in de us van transgender wc problemen... Alsof alle transgenders gevaarlijke sex offenders zijn, hele massa's gaan erin mee. Dat zelfs staten strenge wetgeving introduceerden.
Er kan best kritiek zijn op de afhankelijkheid van de pers maar je moet de Amerikaanse toestanden niet projecteren op Europa.
Arjen2015 schreef: 11 apr 2020 23:03en ja ik vind dat als er +- 160000 mensen per jaar overlijden en nu misschien 170000 ?_ want we hebben het nu hier volgens mij ook namens het kabinet niet over minder doden of meer doden...slechts een verschuiving van tijd….? De mogelijke maatregelen die nog maanden of jaren? gaan duren buiten proporties zijn
Misschien dat je de analyse van econoom Gert Peersman eens moet lezen: EEN LOCKDOWN, OOK ECONOMISCH DE BESTE MAATREGEL. Zijn besluit is dan een recessie onvermijdbaar is. Ook zonder de maatregelen zou de pandemie een recessie veroorzaken. Meer nog een recessie is over het algemeen positief voor onze gezondheid.
Arjen2015 schreef: 11 apr 2020 23:03maar zie dat ik daar dus waarschijnlijk een minderheid in ben en dat de democratische meerderheid er geen probleem mee heeft. Ik denk echter dat de meeste mensen niet beseffen hoe de samenleving naar de knoppen wordt geholpen en dat we de effecten daarvan nu nog niet voldoende zien. Dat zweden hier anders mee omgaat...is echt mijn vraag waarom maar 1 land?
En het is een rethorische vraag. Om de heel eenvoudige reden dat wat de hoelveelheid aan landen ook zou zijn dat een ander beleid als Nederland zou voeren, je dat kan gebruiken om het beleid van Nederland te bekritiseren. Als er weinig landen zijn die een ander beleid voeren dan Nederland, dan bekritiseer je Nederland omdat het slaafs meegaat met de hype. Als er veel landen zijn die een ander beleid voeren dan Nederland dan bekritiseer je Nederland omdat het koppig zijn eigen koers gaat. Dit gaat niet over hoeveel landen die de ene koers varen en hoeveel landen een andere. Dit gaat enkel over jou die ongelukkig is met het beleid van Nederland en dan naar vragen zoekt om dat ongelukkig zijn mee te rechtvaardigen.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Arjen2015 schreef:..waarom ik dit geloof..ja hele goede vraag heb ik daar bewijzen voor..nee ..slechts inderdaad een onderbuik gevoel..waarom heb ik zoveel wantrouwen , wat zit daarachter…? ik weet het niet…Daar vind ik van, dat ik beter moet gaan nadenken en niet zomaar op me onderbuik gevoel af moet gaan.
. .
Troost je met mijn waarheid als een koe dat de onderbuik een prima broedplaats is voor alle mogelijke opwellingen en dat de kunst hem zit in het scheiden van de wel en de niet kloppende.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
vegan-revolution
Superposter

Rereformed schreef: 12 apr 2020 08:30
vegan-revolution schreef: 12 apr 2020 06:47 Hier nog een belichting uit de "alternatieve media" hoek
Nee! Dat is weer belichting vanuit jouw hoek.
Het is niet "mijn hoek". Ik geef het alleen maar als voorbeeld.
Rereformed schreef: 12 apr 2020 08:30En raad eens wat ze haar hoogste verantwoordelijkheid noemt? Dat ze eerlijk en integer is!
Opmerkelijk is ook dat ze ergens in de video zegt dat ze wars is van samenzweringstheorieën terwijl ze tegelijkertijd wel met een samenzweringstheorie op de proppen komt !

Dit geldt dus als ook een voorbeeld van hoe mensen met een stalen gezicht met voor sommige argelozen "schijnbaar goed onderbouwde" verhalen kunnen komen.

Dat wil overigens niet noodzakelijkerwijs zeggen dat de andere gesprekspartners in de video dezelfde mate van integriteit bezitten als fantast Janet Ossebaard.

Het geeft wel een beeld van waar mensen zich in de samenleving óók mee bezig houden, hoe zij zaken beleven en/of ondervinden. Waaronder ook een oudlid van de Tweede Kamer voor de VVD : Ybeltje Berckmoes.
Laatst gewijzigd door vegan-revolution op 12 apr 2020 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

axxyanus schreef: 12 apr 2020 09:43
Arjen2015 schreef: 11 apr 2020 23:03 BIjvoorbeeld dat de media is aangestuurd, pas ook nog op Jensen maar al eerder ook gezien, ze zeggen soms allemaal 10 of twintig zenders exact hetzelfde, alsof het script ze is voorgeschreven. Dus als je het over betrouwbare media hebt dan ja moet ik toegeven dat ik van nature erg sceptisch ben over wat ik op het nieuws hoor.
De media zijn niet aangestuurd. De media maken gewoon deel uit van de maatschappij. Dat tien of twingtig zenders soms exact hetzelfde zeggen komt enkel omdat ze allemaal hetzelfde artikel van het ANP of BELGA hebben opgepikt omdat ze dat allemaal belangrijk vinden. Je kan van oordeel zijn dat ze daardoor wat van hun onafhankelijkheid verliezen maar het is iets totaal anders dan aangestuurd zijn.
Hier hebben we een redelijk actueel topic over.
Nieuws onafhankelijk of toch "gestuurd"?
Maria schreef: 12 jan 2020 09:38 Het ANP wat het internationale nieuws gaart en verder doorgeeft heeft voor iedere rubriek en iedere dag een maximaal aantal berichten.
De buitenlandredactie volgt het nieuws van internationale persbureaus,
Nieuwsfeed Buitenland is: 24 uur per dag 7 dagen per week - doordeweeks rond de 40 berichten en in het weekend, 20 berichten per dag
bij belangrijk nieuws ontvang je een pushbericht
Dat het grootste deel van de nieuwsberichten in Nederland hier vandaan komt heeft tot gevolg, dat de NOS en de grote kranten voor het buitenland bijna hetzelfde nieuws brengen.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

vegan-revolution schreef: 12 apr 2020 10:29
Rereformed schreef: 12 apr 2020 08:30
Nee! Dat is weer belichting vanuit jouw hoek.
Het is niet "mijn hoek". Ik geef het alleen maar als voorbeeld.
Je laat het belangrijkste weg wat ik je aangeef om te overdenken:
Je doet altijd enorm je best om over te komen als "genuanceerd", maar in werkelijkheid doe jij op dit forum nooit wat anders dan het promoten van "alternatieve zienswijzen".
Ik zie wat je doet als promotie. Jij bent namelijk nooit de persoon die dit soort idiotieën aan de kaak stelt. Dat laat je aan anderen over.

vegan-revolution schreef:
Rereformed schreef: 12 apr 2020 08:30En raad eens wat ze haar hoogste verantwoordelijkheid noemt? Dat ze eerlijk en integer is!
Opmerkelijk is ook dat ze ergens in de video zegt dat ze wars is van samenzweringstheorieën terwijl ze tegelijkertijd wel met een samenzweringstheorie op de proppen komt !
Dit geldt dus als ook een voorbeeld van hoe mensen met een stalen gezicht met voor sommige argelozen "schijnbaar goed onderbouwde" verhalen kunnen komen.
Ja, dat zeg je nu, nadat ik eerst een hele morgen er aan moet verkwanselen om me hiervan op de hoogte te stellen en mensen ervoor te waarschuwen. Had jij dat maar gedaan, en er meteen bij het aanreiken van die video deze kanttekening bij gezet dat Janet Ossebaard een fantast is, en waarom, dan zou ik waardering voor je hebben. Maar nu ontpop je je steeds als een heimelijke aanhanger van deze samenzweringsfiguren en de amerikaanse Trump-factie. Je laat je namelijk enkel als gezond denker zien wanneer je eerst de wind van voren krijgt van mij. Reden waarom ik moeite heb met je bijdragen en jou absoluut niet kan vertrouwen.
Het geeft wel een beeld van waar mensen zich in de samenleving óók mee bezig houden, hoe zij zaken beleven en/of ondervinden.
Inderdaad. Ik heb de documentaire die Janet Ossebaard gemaakt heeft over covid-19 van begin tot eind bekeken, en het doet niet onder voor de hoogste graad van godsdienstwaanzin. Het is op en top conspiracy theory op z'n amerikaans, aanzwellend tot psychotische dimensies, van oprichting van politiestaat (de term komt daar vandaan!) en 5G dat verantwoordelijk is voor hysterie onder koeien tot het dood op aarde vallen van vogels, tot aan verdediging van Trump en vuilmaken van Bill Gates, Hillary Clinton en Barak Obama, zelfs variërend van Kissinger programma om de wereldbevolking te decimeren tot een half miljard, tot de creatie van een nieuw Jeruzalem waar de macht eindelijk aan de 99% wordt gegeven.
Born OK the first time
vegan-revolution
Superposter

Rereformed schreef: 12 apr 2020 10:54in werkelijkheid doe jij op dit forum nooit wat anders dan het promoten van "alternatieve zienswijzen".
Dat is overtrokken en bezijden de waarheid.
Rereformed schreef: 12 apr 2020 10:54Ik zie wat je doet als promotie. Jij bent namelijk nooit de persoon die dit soort idiotieën aan de kaak stelt. Dat laat je aan anderen over.
Ook dat is niet waar. Ik heb nota bene nog in deze draad Alex Jones als voorbeeld genoemd van een "con artist".
Rereformed schreef: 12 apr 2020 08:30Ja, dat zeg je nu, nadat ik eerst een hele morgen er aan moet verkwanselen om me hiervan op de hoogte te stellen en mensen ervoor te waarschuwen. Had jij dat maar gedaan, en er meteen bij het aanreiken van die video deze kanttekening bij gezet dat Janet Ossebaard een fantast is, en waarom, dan zou ik waardering voor je hebben.
Akkoord. Dat zou beter geweest zijn.
Rereformed schreef: 12 apr 2020 08:30Maar nu ontpop je je steeds als een heimelijke aanhanger van deze samenzweringsfiguren en de amerikaanse Trump-factie. Je laat je namelijk enkel als gezond denker zien wanneer je eerst de wind van voren krijgt van mij. Reden waarom ik jou absoluut niet kan vertrouwen.
Zo lijk ik de schijn tegen te hebben, maar de werkelijkheid is anders verzeker ik je.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Arjen2015 schreef: 11 apr 2020 23:03maar zie dat ik daar dus waarschijnlijk een minderheid in ben en dat de democratische meerderheid er geen probleem mee heeft. Ik denk echter dat de meeste mensen niet beseffen hoe de samenleving naar de knoppen wordt geholpen en dat we de effecten daarvan nu nog niet voldoende zien. Dat zweden hier anders mee omgaat...is echt mijn vraag waarom maar 1 land?
Wat zou je zeggen van een antwoord is, dat al die andere landen, die hier bewust over hebben nagedacht, het allemaal fout hebben behalve één?
Zou je het dan geloven?
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Hier kun je zien wat er bij mij allemaal belletjes gaat laten rinkelen.
De COMPLOTGRABBELTON
Niet om klakkeloos aan voorbij te gaan, maar wel om extra kritisch te lezen, voordat ik me laat verleiden dit allemaal klakkeloos te geloven en door te gaan geven.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

vegan-revolution schreef: 12 apr 2020 11:12 Ook dat is niet waar. Ik heb nota bene nog in deze draad Alex Jones als voorbeeld genoemd van een "con artist".
Gelukkig.
Zo lijk ik de schijn tegen te hebben, maar de werkelijkheid is anders verzeker ik je.
In dat geval zou ik zeggen doe er eens wat aan om die schijn te laten verdampen. Als jij van tevoren weet had van die Janet Ossebaard, waarom zette je er niet meteen een waarschuwing bij? Waarom geen kritische kanttekeningen bij wat zij in de video te zeggen heeft? Waarom moeten anderen het werk doen om kaf van koren te scheiden? Dat is het werk en de verantwoordelijkheid van iemand die met een video aankomt. Doe je dat namelijk niet dan staat het gelijk aan het heimelijk promoten van samenzeringstheorieën.
Born OK the first time
Plaats reactie