Covid-19

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

appelfflap
Banned

Re: Coronavirus - Wuhanvirus

Bericht door appelfflap »

Rereformed schreef: 10 apr 2020 13:50 Twee dagen geleden waren er in België duizend slachtoffers minder en stond dat cijfer op 178.
In Frankrijk was het cijfer twee dagen geleden 154, maar zal het vandaag tot boven de 200 oplopen.
Hier tellen we, vaak neit geteste, rusthuisbewoners mee, ca 40% vd doden komt uit die groep. Die cijfers doorgeven is een bevoegdheid van de regionale overheid en dus de Vlaamse regering. Die is, intekenstelling tot de federale overheid, serieus aan het knoeien.
2 dagen geleden hebben ze bv nog ergens 200 dode oudjes gevonden
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Onze cijfers kloppen mischien ook niet:
https://www.nu.nl/coronavirus/6044005/e ... ddeld.html
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Ronaldus67
Ervaren pen

Bericht door Ronaldus67 »

Bonjour schreef: 10 apr 2020 14:21 Onze cijfers kloppen mischien ook niet:
https://www.nu.nl/coronavirus/6044005/e ... ddeld.html
Al die verschillende manieren van tellen geeft inderdaad een vertekend beeld. Het zijn indicatoren. Ik denk dat het pas zin heeft om de balans echt goed op te maken als het virus grotendeels is uitgeraasd.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Arjen2015 schreef: 10 apr 2020 12:16 het heeft eigenlijk niet veel zin om het nog te posten, maar de lockdown heeft in mijn ogen alleen het tegenovergestelde effect.
Het virus wordt vertraagd maar in leven gehouden en daardoor over een langere periode uitgespreid met als gevolg veel meer doden.

https://www.ninefornews.nl/als-we-niets ... rbij-zijn/

arjen
Ja hoor! Kijk naar de maatregelen van Trump/Bolsonaro. Hulde aan deze zieners!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Vandaag toch (relatief) redelijk goed nieuws rond corona in NL en B.
Tenzij je in een verzorgingstehuis woont. :?
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

En niet zo mooi...: https://news.yahoo.com/recovered-corona ... 47102.html
Toch weer die immuniteit.
** Heb engelen-geduld, begrip en compassie en wanhoop(t) niet **
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Hier een andere manier om de COVID-19 besmettingen te visualiseren:

https://aatishb.com/covidtrends/

Hier wat uitleg over wat de grafieken betekenen:

Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Arjen2015 schreef: 10 apr 2020 12:16 het heeft eigenlijk niet veel zin om het nog te posten, maar de lockdown heeft in mijn ogen alleen het tegenovergestelde effect.
Het virus wordt vertraagd maar in leven gehouden en daardoor over een langere periode uitgespreid met als gevolg veel meer doden.
Op wat is dat meer doden gebaseerd? Als 2% van de mensen die de ziekte krijgen, bezwijken, dan blijft het aantal doden gelijk, ongeacht over welke periode mensen de ziekte krijgen.
Geef eens een samenvatting van de argumenten die daar gebruikt worden.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Er is toch meermalen uitgelegd dat de intelligente lockdown alles te maken heeft met juist die verspreiding van besmetting?
We hebben de IC capaciteit in dit land net niet overschreden. Hadden we alles z'n gang laten gaan, was iedereen heel snel besmet, puilden de IC's en ziekenhuizen compleet uit en zouden er dus veel meer slachtoffers zijn gevallen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Laat ik nou ook bij deze site uitkomen nav een youtubefilmje. :)
Tip van Ome Feno; ik zou deze site niet meer als bron gebruiken. ;)

Niet dat het niet leuk is om te lezen, ik dacht eerst dat het satire was, dat is nog het ergste eraan.

Een ernstig geestesgestoorde mevrouw schrijft:

Toen mijn groepsleden zaten te mediteren in een graancirkel en ik er overheen vloog en foto’s maakte, bleek er een groot buitenaards schip boven de groep te hangen. Gelukkig begeven die dingen zich in de vijfde dimensie want anders had ik mij met mijn kleine microlight ongetwijfeld vol in de zijkant van de enorme schotel geramd met alle gevolgen van dien.

https://www.ninefornews.nl/janet-osseba ... onder-ons/

Brilliant!

@Doctor Who
Kom d'r maar in. 8*)

Speciaal voor Heeck:
Voor meer info over buitenaardse healing

Daarna volgen een paar websites die ik je wil besparen, die zijn niet goed voor je anders word je nog lastiger. ;)
Voor mij is het nieuw, buitenaardse healing, een nieuw dieptepunt tevens.
Ooit van gehoord?
Gelukkig is er uitleg:

Het medische ET-team gebruikt een aantal verschillende heling methodes, gebaseerd op harmoniserende technologieën uit het creatieveld, zoals nulpunt energie.

Klinkt logisch, vermoedelijk uiterst werkzaam tegen COVID.

Looney link:
https://chagaikatz.nl/chagai-katz-et-healing/
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Arjen2015
Ervaren pen

Bericht door Arjen2015 »

ja je hebt gelijk de link naar ninefornews is niet echt handig..

me op de website verder niet in verdiept, slecht het filmpje gezien met de wetenschappelijke benadering hoe er verschillend met het virus kan worden omgegaan. Groepsimmuniteit zo snel mogelijk bereiken versus lockdown

Ik kom erop terug...
Martim Cymbron -
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Fenomeen,

Dank voor deze geschifte genezer:
https://chagaikatz.nl/chagai-katz-et-healing/
Dan vraag ik de cliënt om toestemming om hem/haar te helen met de buitenaardse wezens en de lichtwezens.
De droefheid zit hem vanzelf in al degenen die er geloof aan hechten en hun knobbels en andere ongein uit vrees eerst maar energetisch erger laten worden.
En vanzelf in ons aller onvermogen om kwakzalverij als een besmetting te lijf te gaan.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Arjen2015 schreef: 11 apr 2020 23:11 ja je hebt gelijk de link naar ninefornews is niet echt handig..

me op de website verder niet in verdiept, slecht het filmpje gezien met de wetenschappelijke benadering hoe er verschillend met het virus kan worden omgegaan. Groepsimmuniteit zo snel mogelijk bereiken versus lockdown

Ik kom erop terug...
In korea hebben een man of 70 terug corona na reeds genezen te zijn.
Groepsimmuniteit als pr-zelfbedrog
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

appelfflap schreef: 12 apr 2020 10:51 In korea hebben een man of 70 terug corona na reeds genezen te zijn.
Groepsimmuniteit als pr-zelfbedrog
Beetje meer achtergrondinformatie hierbij is wel handig
Jeong Eun-kyeong, directeur van de Korea Centers for Disease Control and Prevention (KCDC) deelde tijdens een briefing mee dat het virus bij de patiënten mogelijk ‘geheractiveerd’ was, in plaats van dat er sprake zou zijn van een nieuwe besmetting. Het gaat momenteel om 91 patiënten. ,,91 is nog maar het begin”, zegt Kim Woo-joo, professor besmettelijke ziekten aan het Korea University Guro-ziekenhuis. ,,Dat aantal zal alleen maar stijgen.” Kim is het ermee eens dat de patiënten mogelijk ,,hervallen” zijn, in plaats van opnieuw besmet.

Andere experts wijzen erop dat valse testresultaten mogelijk aan de basis kunnen liggen, of dat restanten van het virus nog in het lichaam van de patiënten aanwezig zijn, maar niet meer besmettelijk zijn of een gevaar vormen voor de drager of anderen. ,,Er zijn verschillende interpretaties en veel variabelen”, zegt Jung Ki-suck, professor longgeneeskunde aan het Hallym University Sacred Heart-ziekenhuis
bron AD 11-4 buitenlandredactie
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Fenomeen schreef: 11 apr 2020 22:05
Een ernstig geestesgestoorde mevrouw schrijft:

Toen mijn groepsleden zaten te mediteren in een graancirkel en ik er overheen vloog en foto’s maakte, bleek er een groot buitenaards schip boven de groep te hangen. Gelukkig begeven die dingen zich in de vijfde dimensie want anders had ik mij met mijn kleine microlight ongetwijfeld vol in de zijkant van de enorme schotel geramd met alle gevolgen van dien.
https://www.ninefornews.nl/janet-osseba ... onder-ons/
Brilliant!
@Doctor Who
Kom d'r maar in. 8*)
Dank voor deze bijzondere antropologische ontdekking. :D :D
Heb even de link gevolgd en vind het niet brilliant maar zeer hilarisch. Inderdaad volledig van het padje geraakt onder het mom van hogere wijsheid en meer van dat gezwatel.
Ben momenteel de Discworld reeks aan het herlezen en wat daarin voorkomt is realistischer en geeft troost. Pas in deel deel 3 aanbeland dus nog veel leesplezier en gegniffel in het verschiet.
https://www.terrypratchettbooks.com/boo ... discworld/
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Plaats reactie