Covid-19

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Bonjour
Moderator

Re: Coronavirus - Wuhanvirus

Bericht door Bonjour »

Eerst corrigeren: https://www.volksgezondheidenzorg.info/ ... olwassenen
57% van de 65+-ers heeft sowieso overgewicht. Dan hebben we het nog over 65+-ers met andere serieuze klachten ....

Ik zag trouwens op cnn de jongste Amerikaanse van 31 die was overleden. Die had geen goede BMI.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Het coronavirus was al voor carnaval aanwezig in Brabant. Dat blijkt uit een onderzoek onder zorgmedewerkers van de ziekenhuizen ETZ in Tilburg en Amphia in Breda.

Bron:
https://www.bd.nl/brabant/al-voor-carna ... ~a5efc086/

Onderzoek (pdf)
https://www.medrxiv.org/content/10.1101 ... 1.full.pdf
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Nederland heeft nog steeds geen update van het aantal gevallen van vandaag. Aangezien België opeens tweemaal zoveel gevallen heeft denk ik dat Nederland straks ook een grote stijging zal laten zien. Ik geloof er niets van dat de besmettingsgraad in Nederland ook maar op enige wijze verschilt van België of van het Ruhrgebied (waar de meeste Duitse coronainfekties zijn).

vegan-revolution schreef:Iets over wijzigingen in de zorgcapaciteit onder premier Mark Rutte :

Intensieve zorg door Rutte bijna gehalveerd

Daaruit :
Eerst waren er 1.900 intensive-care bedden, maar Rutte liet 700 bedden weghalen.
Bedden per 1.000 inwoners

In Duitsland is het aantal bedden per 1000 inwoners: 8,1.
In Frankrijk 6,1
In België 5,1
In Groot-Brittannië 3,6
In NEDERLAND 2,3
Kijk, daar wordt men wijzer van. Ik denk dat het eenvoudig een kwestie is van dat de gezondheidszorg in Duitsland op een veel hoger peil staat.
Born OK the first time
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Die updates komen na 14:00.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Redelijke cijfers. Nu maar hopen dat dit geen weekend effect is.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Bonjour schreef: 28 mar 2020 14:27 Redelijke cijfers. Nu maar hopen dat dit geen weekend effect is.
Gelukkig valt het mee! Ik hield mijn hart vast.
Het aantal mensen dat eraan overlijdt blijft wel erg groot.
Born OK the first time
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Rereformed schreef: 28 mar 2020 13:51 Ik geloof er niets van dat de besmettingsgraad in Nederland ook maar op enige wijze verschilt van België of van het Ruhrgebied (waar de meeste Duitse coronainfekties zijn).
Kan me niet voorstellen dat dit veel verschilt inderdaad.
Dat de meeste infecties in het Ruhrgebied zijn is niet correct.

Duitsland met Nederland vergelijken is lastig.
Nordrhein-West­falen heeft evenveel inwoners als Nederland maar de absolute sterfte is veel lager. (639/80)
Maar het verschilt erg per Kreis.
Als ik Heinsberg en Aken (grensgemeentes van Limburg) bekijk, met respectievelijk 30 en 10 sterfgevallen, lijken die cijfers veel meer aan te sluiten bij de Limburgse cijfers.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Hoe weet men het aantal besmettingen indien er zo weinig getest wordt?

En wat is het antwoord op het issue dat het enorme Duitsland relatief veel test en weet heeft van minimaal 53.000 besmettingen maar veel minder doden dan Nederland te betreuren heeft, terwijl het kleine Nederland niet of nauwelijks test, slechts weet heeft van een schrale 8.600 besmettingen, maar desondanks veel meer doden heeft? Er lijkt me iets heel erg mis met Nederland: of het zorgsysteem waar zo op is bezuinigd ten gunste van de rijken is te zwak geworden, of het werkelijke aantal besmettingen ligt feitelijk nog hoger dan in het enorme Duitsland, of beide. Ook nu heeft Nederland weer bijna tweemaal zoveel doden te betreuren dan Duitsland (48 in Duitsland en 93 in Nederland).

Is er een alternatieve reden te vinden?
Zionist
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Besmettingsgraad is van heel veel factoren afhankelijk, zoals moment eerste besmetting, maatregelen, gedrag (stranddagen), aanwezigheid biblebelt en feesten. Je weet niet of het in Duitsland net zo snel gaat als in Nederland.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Bonjour schreef: 28 mar 2020 14:53 Besmettingsgraad is van heel veel factoren afhankelijk, zoals moment eerste besmetting, maatregelen, gedrag (stranddagen), aanwezigheid biblebelt en feesten. Je weet niet of het in Duitsland net zo snel gaat als in Nederland.
Prima, maar wat we weten, is dat het sterftecijfer in het kleine Nederland veel hoger ligt dan in het enorme Duitsland. Indien er geen hogere besmettingsgraad/hoger besmettingspercentage in Nederland is dan in Duitsland, is het veel hogere sterftecijfer in Nederland aan de gebrekkige zorg te danken. Ik zie vooralsnog niemand met een logisch alternatief op de proppen komen.
Zionist
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

ChaimNimsky schreef: 28 mar 2020 15:04 Indien er geen hogere besmettingsgraad/hoger besmettingspercentage in Nederland is dan in Duitsland, is het veel hogere sterftecijfer in Nederland aan de gebrekkige zorg te danken.
Veel te voorbarige conclusie. Besmettingsgraad in Friesland is veel lager dan Brabant, terwijl het volgens aannames die jij doet gelijk moet zijn.Dodental in Friesland is ook lager. De waddeneilanden zijn nog virusvrij. Dus voorlopig is de beste aanname dat de besmettingsgraad in Duitsland lager is.
Je kan met evenveel recht zeggen dat de Duitsers allemaal veel gezonder zijn. Misschien hebben ze minder ouderen. Voorzichtig met aannames.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Bonjour schreef: 28 mar 2020 15:27 [
Veel te voorbarige conclusie. Besmettingsgraad in Friesland is veel lager dan Brabant, terwijl het volgens aannames die jij doet gelijk moet zijn.Dodental in Friesland is ook lager. De waddeneilanden zijn nog virusvrij. Dus voorlopig is de beste aanname dat de besmettingsgraad in Duitsland lager is.
Je kan met evenveel recht zeggen dat de Duitsers allemaal veel gezonder zijn. Misschien hebben ze minder ouderen. Voorzichtig met aannames.
Misschien houden ze minder van carnaval?
Eén overeenkomst tussen corona en de ‘gewone’ griep van 2018 is wel dat ze allebei fors huishouden in Noord-Brabant. Demograaf Jan Latten: “Na carnaval is de griepgolf altijd meer geconcentreerd in Brabant en Limburg. Hossen hoort erbij en bij het zingen komt er ook wel wat sputum naar buiten. 1,5 meter afstand houden is toen zeker niet gelukt.”
https://www.parool.nl/nederland/corona- ... ~b4e67eb0/
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Bonjour schreef: 28 mar 2020 09:58 Om daar toch om door te gaan, dan maar een relativeerder, corona komt nog niet in de buurt van andere cijfers van overleden mensen op https://www.worldometers.info/
NOG niet, Maar dat komt snel genoeg (rond 22 juni zal het al het andere RUIM overtreffen)
Ik wens u alle goeds
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Peter van Velzen schreef: 28 mar 2020 16:15 NOG niet, Maar dat kont snel genoeg (rond 22 juni)
En volgend jaar? Of het jaar daarop? Ook als er geen vaccin is. Dan is de pandemie voorbij en gaat de kindersterfte gewoon door.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Bonjour schreef: 28 mar 2020 16:18
Peter van Velzen schreef: 28 mar 2020 16:15 NOG niet, Maar dat komt snel genoeg (rond 22 juni)
En volgend jaar? Of het jaar daarop? Ook als er geen vaccin is. Dan is de pandemie voorbij en gaat de kindersterfte gewoon door.
Drze pandemie zal over zijn, de kindersterfte zal waarschijnlijk ook weer afnemen. Maar niet zo snel.
Ik wens u alle goeds
Plaats reactie