Bonjour schreef: ↑16 feb 2020 02:50
Van de andere kant gezien, ik vind het aardig irritant dat december steeds gekaapt wordt door een christelijk feest. Door het systeem met de nationale feestdagen blijft ons land steeds christelijk. Ik moet daar op deze manier aardig aan mee doen.
Wetten die op christelijke waarden zijn gebaseerd, christelijke partijen die tegen euthanasie/abortus zijn, de vrouwentepel is erotisch dus moet verborgen blijven (bloot is sowieso taboe!), verplicht vrij op christelijke feestdagen, niet winkelen op zondag (komt verandering in), meisjes zonder hoofddoek zijn hoeren.
Gedeelte uit AD (ingezonden brieven).
Maar wat nog echte authentieke Nederlandse gebruiken en gewoonten zijn? Ik weet het niet meer. Vroeger was dat volgens mij het kopje koffie bij de buurvrouw, die je kende. Tegenwoordig heeft iedereen het te druk. Klompen, tulpen en molens is al lang verleden tijd.
De samenleving was vele malen gemoedelijker, maar Nederland kende ook niet zoveel inwoners. Misschien wel saamhorigheid van na de oorlog. Samen iets opgebouwd hebben? De maatschappij is misschien verhard. Nu, door de komst van verschillende culturen begrijpen we elkaar helemaal niet meer. En
willen we elkaar begrijpen? Alles klontert immers bij elkaar.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick