Mcmadtasty schreef: 07 nov 2019 18:45
Het tweede stuk gaat niet over SGP-stemmers, maar toch wordt het labeltje aangehaald
Nog sterker: Het hele artikel draait helemaal om de relatie politiek kleur, woonplaatsen via postcodes en orgaandonatoren.
RTL schreef:Dat blijkt ook als de donorregistraties naast politieke voorkeur per gemeente worden gelegd. Waar veel mensen op de SGP stemmen, is het aantal donoren laag. In gemeenten waar relatief veel SP-stemmers wonen, zijn de inwoners juist vaker wél donor.
Mcmadtasty schreef: 07 nov 2019 18:45Hetzelfde krijg je ook met het registreren van je keuze om wel of niet donor te zijn. een labeltje opgeplakt.
Net zoals een labeltje wordt opgeplakt wanneer je een afwijkend gevonden seksuele voorkeur hebt. Of wanneer je Marokkaan of Turk bent, of asielzoeker, vluchteling of gastarbeider
Laat ik het ook een bewust sterk stellen.
Bij gewoon feiten en bewuste keuzes wordt je niet een labeltje opgeplakt door buitenstaanders.
Je wordt slechts gezien als de persoon die je bent en die je zelf laat zien.
Mcmadtasty schreef: 07 nov 2019 18:45Je wordt er op beoordeeld en op veroordeeld.
Waarom zou ik er aan mee willen werken, om mezelf een label op te laten plakken door mijn keuze te registreren?
Feitelijk geef je nu duidelijk bewust aan dat de wet voor jou een prima wet is en dat je geen bezwaar hebt tegen jouw vakje als "orgaandonor".
Klopt dat? Of niet?
Het is dat, wat je zelf aangeeft.
Misschien is het dan nuttiger om je dat te realiseren, dat je altijd tot een bepaald vakje behoort.
En dan duidelijk aan te geven waar je zelf staat.
Aangeven wat je niet wil en waar je niet mee vergeleken wil worden werkt niet.
Dan blijkt dat wel uit je doen en laten en doen anderen dat voor jou.
Beoordeeld wordt je toch.
Maar toch lang niet altijd veroordeeld.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.