Schalkse kijk op Genesis

Hier kun je links naar relevante websites posten, graag met een toelichting erbij.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
wietzebaron

Schalkse kijk op Genesis

Bericht door wietzebaron » 06 sep 2019 21:15

In mijn nieuwe serie over Genesis probeer ik achter de schermen te kijken van die intrigerende verhalen. Als het gaat om gruwelverhalen die niet echt zijn gebeurd, is het toegestaan om ook het grappige en ondoordachte ervan te belichten. Vandaar dat ik hoop dat deze schalkse kijk (met veel fantasierijke vrijheid) op die oude verhalen ook tot een stukje nadenken en vermaak kan dienen.

ZONDIGE GENEN (DE ERFZONDE) DEEL 1
Hoe heeft dat toch kunnen gebeuren, die volmaakte schepping waarin alles misging? En die perfecte mens die in staat was foute dingen te doen? Een ‘contradictio in terminis’, een innerlijke tegenspraak, een potentieel lek in de software, moet Lucifer, de gevallen engel gedacht hebben.
Zou God Facebook al hebben voorzien en te graag ge-like-t willen worden?

De “erfzonde” met een kwinkslag: https://kinderen-van-god.blogspot.com/ ... zonde.html

WATER DES DOODS (DE ZONDVLOED) DEEL 2
Weleens nagedacht over de ondraaglijke stank van ontbindende lijken die die zondvloed nagelaten moet hebben? Noah en z’n gezin hebben hun neus vast stevig dicht moeten knijpen toen ze zich weer ontscheepten:

De zondvloed met een kwinkslag: https://kinderen-van-god.blogspot.com/ ... vloed.html

Ronaldus67
Forum fan

Re: Schalkse kijk op Genesis

Bericht door Ronaldus67 » 07 sep 2019 09:31

wietzebaron schreef:
06 sep 2019 21:15
In mijn nieuwe serie over Genesis probeer ik achter de schermen te kijken van die intrigerende verhalen. Als het gaat om gruwelverhalen die niet echt zijn gebeurd, is het toegestaan om ook het grappige en ondoordachte ervan te belichten. Vandaar dat ik hoop dat deze schalkse kijk (met veel fantasierijke vrijheid) op die oude verhalen ook tot een stukje nadenken en vermaak kan dienen.
Hallo Wietze!
Wat leuk dat je hier je verwijzingen plaatst. Ik lees je stukjes altijd met veel plezier en kijk telkens weer uit naar je nieuwe posts!
Groet Ronald
I sat by the ocean.

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 07 sep 2019 12:54

Je doet veel lezers een plezier met je site, hier zit er één.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 08 sep 2019 14:42

wietzebaron schreef:
06 sep 2019 21:15

WATER DES DOODS (DE ZONDVLOED) DEEL 2
Weleens nagedacht over de ondraaglijke stank van ontbindende lijken die die zondvloed nagelaten moet hebben? Noah en z’n gezin hebben hun neus vast stevig dicht moeten knijpen toen ze zich weer ontscheepten:
Dat kon best nogal meegevallen zijn. 10 generaties na Adam, waren er - zelfs als de bevolking elke generatie verdubbelde nog maar 2000 mensen, en als God met het scheppen van dieren net zo karig was als met het scheppen van mensen, waren er daar ook niet zoveel van. Met wat geluk was iedereen in het dal verzopen en waren de hellingen van Ararat kadavervrij.
Ik wens u alle goeds

FransP
Forum fan

Bericht door FransP » 08 sep 2019 18:11

Mijn vader riep vroeger regelmatig "God nam een rib uit adam en schiep de vrouw. Zie je wel, gestolen goed gedijt niet ! " [-X :D
Wil God het kwaad voorkomen, maar kan Hij het niet? Dan is Hij niet almachtig.
Kan Hij het wel, maar wil Hij het niet? Dan is Hij kwaadwillig
Kan Hij het wel en wil hij het ook? Waar komt dan het kwaad vandaan?
Kan Hij het niet en wil Hij het niet? Waarom noemen we Hem dan God?"

Plaats reactie