Bonjour schreef: 20 mei 2019 15:13
Ik hoop zo dat dit politieke zelfmoord is. Wat is dit? Een niet-gelovige SGP?
Bonjour schreef: 20 mei 2019 16:11
Hij lijkt mij eerder fan van Alexander Pola.
Dat is een bijzondere reactie op mijn antwoord.
Ik beschrijf dat je het moet zoeken in het Traditionalisme. Geef daarbij een bepaalde richting aan met de heer Dugin en zijn politieke theorie. Zijn strijd tegen "moderniteit". Misschien is het niet helemaal precies Dugin, maar er zijn veel raakvlakken met hem en overigens ook met leden van de esoterische/mystieke "Traditionalist School" (Evola, Guénon) waar Dugin veel van heeft overgenomen. Baudet wijst zelf graag naar Roger Scruton, maar dat is politiek Traditionalisme, zonder zweef. In de toespraak van Baudet zat wel boreaal zweefgedoe, vandaar mijn verwijzing naar de "Traditionalist School" en Dugin. Overigens google eens op "Evola en feminisme en/of women", dan krijg je bijzondere zaken te lezen. Lees ook eens wat Baudet ooit eens heeft beweerd over verkrachtingen in het verleden.
Veel van wat je kan lezen in dat Houellebecq essay past precies binnen het plaatje.
Je stelt een vraag, ik geef een serieuze reactie en dan kom jij met Alexander Pola? wat is daar de bedoeling van?
Verdiep je maar eens in Baudet, misschien kom je er achter dat hij het serieus meent met die
"kracht" , waarmee we voor ons volgens de westerse traditie het makkelijkste kunnen verbinden via het christelijke geloof. In het midden-oosten kunnen ze zich volgens de traditie het makkelijkste verbinden met die "kracht" via de islam. In Japan via shintoïsme en boeddhisme enz, enz
Baudet heeft het over een zuil die hij wil bouwen. Zijn zuil is een zuil gebaseerd op de westerse Traditie. Een zuil waardoor het via het christelijke geloof mogelijk wordt gemaakt dat die kracht gebruikt kan worden voor het geluk van het ganse land.
De traditionele plek van de vrouw is een andere dan nu in de moderne tijd het geval is. Volgens Evola zijn mannen slap geworden, zodat de vrouw als vanzelf haar juiste plaats in het geheel niet meer kan vinden in onze moderne samenleving, waardoor zowel de man als de vrouw niet meer gelukkig is. Volgens Evola zou de man de zuil moeten zijn waaromheen de vrouw draait als was ze de aarde die om de zon draait. Zo kan via de hiërarchie van de traditionalistische samenleving, via de koning/priesterklasse die in directe verbinding staat met God/Kracht, deze kracht doorstromen naar de man en via de man naar de vrouw. Dan is iedereen gelukkig en blij.
Law of Honesty: Don’t pretend that you can do something that you can’t. (NJ Wildberger)