De meiden van Halal.

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

mustafa schreef:overigens ben ik van mening dat iedereen die uitdrukkingen gebruikt in de trant van "ik irriteer mij aan ..." in plaats van correcte uitdrukkingswijzen zoals
ik erger mij aan
of
....irriteren mij
eerst een inburgeringscursus dienen te volgen inclusief een cursus nederlands
Nummer 1 die mij zonodig terecht moest wijzen had daarbij tenminste nog iets inhoudelijks te melden.
Ik irriteer mij aan dit soort reacties die alleen maar als doel hebben de discussie dood te slaan.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

waarom erger jij je aan de meiden van halal, cluny?
er zijn zoveel mensen waar ik me weer aan erger af en toe
maar waarom zou ik ze noemen?
paul de leeuw
andries knevel
geert wilders ...............
nou, meteen al weer drie topics :evil:
god = music
architektuur = bevroren muziek
overwin het kwade door het goede
ik ben een niet-religieus gelovige
ik ben feminist
homoeopathie # kwakzalverij
ervaring telt
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

mustafa schreef:waarom erger jij je aan de meiden van halal, cluny?
paul de leeuw
andries knevel
Dat was het, Mustafa?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Als ik mijn belevenissen van mijn Reggae hobby uitgebreid vertel, heb je evenveel gelijkenissen.
Goh, waarom zie ik zelfs in Jamaica niet op elke hoek vand e straat een beeld van Bob Marley oid.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Don Diego
Forum fan

Bericht door Don Diego »

Wanneer die meiden van halal nog eens extra gaan provoceren met hun perfide godsdienst en culturele onaangepastheid dan lijkt me dat voldoende reden om er kritiek op te hebben.
Elke opdringerige moslim invloed in een cultuur die daar niets van moet hebben is fout.
Wil je dat zo nodig dan zijn er nog wel landen te vinden waar je geen eens die moslimpropaganda hoeft te uiten, daar is het normaal.
Wat verbeelden die moslims zich eigenlijk? :shock:
Laat mij zien wat voor nieuwe dingen Mohammed heeft gebracht, en je zult alleen slechte en inhumane dingen vinden, zoals dat hij heeft voorgeschreven in het geloof dat hij predikte, en omdat met het zwaard te verspreiden".
mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

cluny schreef:
mustafa schreef:waarom erger jij je aan de meiden van halal, cluny?
paul de leeuw
andries knevel
Dat was het, Mustafa?
nee, ik was balkenende nog vergeten

:lol:
god = music
architektuur = bevroren muziek
overwin het kwade door het goede
ik ben een niet-religieus gelovige
ik ben feminist
homoeopathie # kwakzalverij
ervaring telt
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Graag inhoudelijk blijven discussieren!

Dank u!
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Sararje schreef:
Als ik mijn belevenissen van mijn Reggae hobby uitgebreid vertel, heb je evenveel gelijkenissen.
Goh, waarom zie ik zelfs in Jamaica niet op elke hoek vand e straat een beeld van Bob Marley oid.
Evenveel, niet dezelfde.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Oh? Laat mij maar eens zien dat bevolkingsgroepen op Jaimca elkaar te fysiek lijf gaan met teksten van Bob Marley hoe ze geinterpreteerd moeten worden.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Sararje schreef:Oh? Laat mij maar eens zien dat bevolkingsgroepen op Jaimca elkaar te fysiek lijf gaan met teksten van Bob Marley hoe ze geinterpreteerd moeten worden.
Ik ben bijvoorbeeld van mening dat Ragga geen echte Reggae is en UB40 helemaal geen Reggae.
Buiten Jamaica is het een zeldzaamheid dat iemand goede Reggae kan maken.
En als je geen spiritualiteit in de Reggaemuziek kunt waarnemen, zoals in de teksten van Bob Marley, dan zie je niet echt veel.
Er zijn ook een heleboel reggaerituelen, veel blowen en veel met de kleuren Red Gold en Green rondlopen.
En nooit meer je haar knippen of kammen.
Toch is Reggaemuziek geen religie.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Beste Cluny,

Dat de teksten van Bob Marley niet spiritueel zijn, heb ik nergens gezegd. Ik heb het wel over bovensmenselijke krachten toedichten of overinterpreteren van zijn teksten. Zie jij die bij Bob Marley?
Dat de liefhebbers van Reggae een bepaalde kleding en gedragscultus hebben, daar zijn we het denk ik wel over eens. Het verschil is dat het hier nadoen is terwijl het bij bijv. het communisme wel bovennatuurlijke krachten/machten/leer wordt volgens de aanhangers.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

De Rastafari is een religieuze en culturele stroming en de aanhangers ervan houden van Raggae-muziek. De mensen kleden zich in het geel, rood en groen (vlag van Ethiopie) en zien Ethiopie als het beloofde land waar alle zwarten zullen terugkeren (Zion).
Je kunt zeggen dat alle Rastafari-aanhangers houden van Raggae-muziek, maar niet iedereen die van Raggae houdt, is automatisch een Rastafari.

Nu weer terug naar de originele discussie, of maak er een nieuw topic van!
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Sararje schreef:Beste Cluny,

Dat de teksten van Bob Marley niet spiritueel zijn, heb ik nergens gezegd. Ik heb het wel over bovensmenselijke krachten toedichten of overinterpreteren van zijn teksten. Zie jij die bij Bob Marley?
Dat de liefhebbers van Reggae een bepaalde kleding en gedragscultus hebben, daar zijn we het denk ik wel over eens. Het verschil is dat het hier nadoen is terwijl het bij bijv. het communisme wel bovennatuurlijke krachten/machten/leer wordt volgens de aanhangers.
Nee, dat maak jij er van.
Het wordt gepresenteerd als de beste samenlevingsvorm en wellicht worden er onterecht veel eigenschappen zoals leiderschap en wijsheid bij de heerser neergelegd.
Communisme is geen religie.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Aangezien dit niets meer heeft te maken met de Meiden van Halal en er na waarschuwingen stug verder wordt gediscussieerd over communisme en raggae gaat het slot erop.
Gesloten