Faramir, Maria reageerde niet als Moderator maar als persoon met een eigen mening.(net als ik hier) Waarschijnlijk was jouw uitdrukking "kokervisie" de steen de aanstoots. Hete onderwerp was hier specifiek de houding van de Katholike kerk, niet pedofiele handelingen in het algemeen. Dat men zich daarop concentreerd is dus logisch, en heeft niets met kokervisie te maken. Er is geen "Algemene sportbond van Rome" die foute trainers de hand boven het hoofd houdt en er is dus geen reden om daar een topic over te openen.Faramir schreef: ↑17 mar 2018 15:18 Ik heb vanaf begin af aan aangegeven voor de strengst mogelijke vervolging te zijn door justitie. In het zeer speciefieke geval wat jij benoemd ben ik dus voor opsporing en uitlevering en berechting van de vermeende dader. Tevens moet wat mij betreft een ieder die het recht in de weg loopt aangepakt worden en ook bestraft door een onafhankelijke rechtbank indien schuldig. Daar ben ik vanaf het begin af aan duidelijk over geweest, en dat je mij nu anders in de schoenen schuift is een misselijke en verwerpelijke streek. Als een mod al zo'n bedenkelijk niveau heeft dan houdt ik het hier maar voor gezien.
Bij deze een verzoek tot opheffing van mijn account en een bevestiging in mijn mailbox indien het geschied is.
stilzwijgen in de katholieke kerk
Moderator: Moderators
- Peter van Velzen
- Site Admin
Re: stilzwijgen in de katholieke kerk
Ik wens u alle goeds
Een doorbraak in Mexico
Historische rechtspraak met vonnis en strafmaatregel.
http://freethinker.co.uk/2018/03/17/his ... A.facebook
SAT 17 MAR 2018
Historische rechtspraak met vonnis en strafmaatregel.
http://freethinker.co.uk/2018/03/17/his ... A.facebook
SAT 17 MAR 2018
‘Historic’ judgment sees priest jailed in Mexico for 63 years
Legal history was made in Mexico this week when Carlos López Valdez, above, became the first priest in the country to receive a jail sentence for sexual abuse.
The priest, according to this report, was officially removed from ministry in 2011, but according to several Mexican newspapers, he continued to celebrate Mass in Mexico City and in the state of Cuernavaca.
Valdez, 72, was found guilty of sexually abusing a minor – Jesús Romero Colín – from 1994 to 1998.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
@Farimir,
Het gaat hier over misbruik in de kerken, wat verschrikkelijk is. De sportverenigingen, de mode wereld, de muziek wereld het gaat er nu niet over. Maar misschien bedoel je dat op Vrijdenkers fora het meestal over het misbruik in de kerken gaat en weinig over misbruik in andere sectoren. Ook ik herken dat wel, maar dan zullen we toch zelf een topic moeten openen, ieder misbruik is verschrikkelijk. Zeker als er zoveel angst is om het boven water te krijgen. Dus voel je vrij, ik sluit wel aan.
Het gaat hier over misbruik in de kerken, wat verschrikkelijk is. De sportverenigingen, de mode wereld, de muziek wereld het gaat er nu niet over. Maar misschien bedoel je dat op Vrijdenkers fora het meestal over het misbruik in de kerken gaat en weinig over misbruik in andere sectoren. Ook ik herken dat wel, maar dan zullen we toch zelf een topic moeten openen, ieder misbruik is verschrikkelijk. Zeker als er zoveel angst is om het boven water te krijgen. Dus voel je vrij, ik sluit wel aan.
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan
Bob Dylan
-
ChaimNimsky
- Superposter
Ik denk dat we hier een misverstand bij de hakken hebben in plaats van een verwerpelijke streek.Faramir schreef: ↑17 mar 2018 15:18 Ik heb vanaf begin af aan aangegeven voor de strengst mogelijke vervolging te zijn door justitie. In het zeer speciefieke geval wat jij benoemd ben ik dus voor opsporing en uitlevering en berechting van de vermeende dader. Tevens moet wat mij betreft een ieder die het recht in de weg loopt aangepakt worden en ook bestraft door een onafhankelijke rechtbank indien schuldig. Daar ben ik vanaf het begin af aan duidelijk over geweest en dat je mij nu anders in de schoenen schuift is een misselijke en verwerpelijke streek. Als een mod al zo'n bedenkelijk niveau heeft dan houdt ik het hier maar voor gezien.
Bij deze een verzoek tot opheffing van mijn account en een bevestiging in mijn mailbox indien het geschied is.
Ik geniet van deze discussie als meelezer & zou het erg jammer vinden als je er mee stopte. Iedere meelezer kan inderdaad bevestigen dat je bovenstaande reeds vanaf het begin hebt aangegeven. Dat kan overigens ook gewoon door een ieder worden nagelezen.
Zionist
-
Giovedico delle Fate
- Ervaren pen
Je kunt pedoseksualiteit niet effectief bestrijden. Net zo min als je homoseksualiteit of heteroseksualiteit effectief kunt bestrijden.
Seksualiteit is op zich geen keuze en geen misdaad. De gevolgen ervan kunnen echter zeer onwenselijk zijn. En daar kun je misschien iets aan doen.
Het gaat om een documentaire die werd uitgezonden op tv. In die docu ging het uitsluitend over misbruik in de kerken. Iedereen is uiteraard vrij om een topic te openen over misbruik gepleegd door wie dan ook. Wil iemand bijvoorbeeld een topic openen over Harvey Weinstein, doe dat dan vooral.Het gaat hier over misbruik in de kerken, wat verschrikkelijk is. De sportverenigingen, de mode wereld, de muziek wereld het gaat er nu niet over. Maar misschien bedoel je dat op Vrijdenkers fora het meestal over het misbruik in de kerken gaat en weinig over misbruik in andere sectoren. Ook ik herken dat wel, maar dan zullen we toch zelf een topic moeten openen, ieder misbruik is verschrikkelijk. Zeker als er zoveel angst is om het boven water te krijgen. Dus voel je vrij, ik sluit wel aan.
Er is heel veel onder het tapijt geschoven en gelukkig zijn we er tegenwoordig veel alerter op. Wat er nu eenmaal is gebeurd valt niet meer terug te draaien. Maar ik vind wel dat iedere club z’n uiterste best moet doen om mee te werken, of je nu een religieuze instelling bent of bijvoorbeeld een sportvereniging. Als je zo sterk gericht bent op moraal zoals de kerk, en bijvoorbeeld de 10 geboden hoog in het vaandel hebt staan, dan moet je ook meewerken met strafvervolging. Boetedoening of proberen op te lossen binnen de eigen gelederen volstaat niet. En dat gebeurt nog steeds teveel, zie Jehova’s. Bang voor imagoschade? Onder druk zetten van slachtoffers? Dat betekent dat een grote groep mensen wist van het misbruik en er niets tegen gedaan heeft. Datzelfde is ook het geval binnen de Katholieke Kerk. Er zijn zelfs verdorie verslagen, notulen en besprekingen geweest waar misbruik is aangekaart; men wist dat er misbruik werd gepleegd en er is geen aangifte gedaan. Nee, iemand werd bijvoorbeeld uitgezonden naar een Afrikaans land en kon daar ongestoord verdergaan.
Dat is meteen een groot verschil met misbruik bij kinderdagverblijven, sportverenigingen, modewereld, etc. Daar gaat het bijna altijd om eenlingen die geraffineerd te werk gingen en waarvan anderen geen weet hadden. In bijna al die gevallen had er wel iemand aan de bel getrokken bij enig vermoeden van misbruik. Er worden nu meer regels ingesteld zoals verplicht twee of meer medewerkers per groep kinderen.
Er zijn grijze gebieden zoals een vermoeden hebben van misbruik. Zo ken ik een situatie waarbij een man werd beschuldigd tijdens een scheiding door zijn ex-vrouw van seksueel misbruik van de oudste dochter. Dat was een beschuldiging, de man werd niet aangehouden door de politie. Diezelfde man wou actief betrokken zijn bij de jeugd van een sportvereniging. Dat ging niet door. Er is geen overleg met hem geweest over waarom niet, maar er is toen voor iemand anders gekozen. Ook al is er geen aanhouding geweest, je kunt geen risico nemen.
Je vergist je.Giovedico delle Fate schreef: ↑21 mar 2018 09:37Je kunt pedoseksualiteit niet effectief bestrijden. Net zo min als je homoseksualiteit of heteroseksualiteit effectief kunt bestrijden.
Seksualiteit is op zich geen keuze en geen misdaad. De gevolgen ervan kunnen echter zeer onwenselijk zijn. En daar kun je misschien iets aan doen.
Pedofilie en homofilie e.d. is de aard van het beestje. Dat kun je idd niet bestrijden.
Pedoseksueel wil zeggen dat iemand het ook praktiseert. Dat is een ander verhaal en kun je wel bestrijden.
Ik had al ergens linkjes gegeven over zeer goede resultaten m.b.v. gedragstherapie; impulsbeheersing en een buddy. Ik meen in zweden.
Braver dan the braafste braverik!
"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned
"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned
-
Giovedico delle Fate
- Ervaren pen
Ik heb me wel vergist in de keuze voor het woord 'seksualiteit'. Ik had beter kunnen schrijven:Petra schreef: ↑23 mar 2018 02:55Je vergist je.Giovedico delle Fate schreef: ↑21 mar 2018 09:37Je kunt pedoseksualiteit niet effectief bestrijden. Net zo min als je homoseksualiteit of heteroseksualiteit effectief kunt bestrijden.
Pedofilie en homofilie e.d. is de aard van het beestje. Dat kun je idd niet bestrijden.
Pedoseksueel wil zeggen dat iemand het ook praktiseert. Dat is een ander verhaal en kun je wel bestrijden.
Ik had al ergens linkjes gegeven over zeer goede resultaten m.b.v. gedragstherapie; impulsbeheersing en een buddy. Ik meen in zweden.
Je kunt pedofilie niet effectief bestrijden. Net zo min als je homofilie of heterofilie effectief kunt bestrijden. Pedofilie is op zich geen keuze en geen misdaad. De gevolgen ervan (wanneer het gepraktiseerd wordt) kunnen echter zeer onwenselijk zijn. En daar kun je misschien iets aan doen.