Ufo's, atoomoorlog, een uitdovende zon en onnatuurlijk wolkendek

Forum over pseudo-wetenschap, kwakzalverij, alternatieve 'geneeswijzen' en aanverwante zaken die niet onder wetenschap vallen.

Moderator: Moderators

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 11 mar 2018 22:43

Dolce Vita schreef:
11 mar 2018 19:23
Tel daarbij op dat Nasa inmiddels beschikt over vliegtuigen die in 29 seconden van Londen naar New York kunnen vliegen en in een kleine anderhalve minuut van New York naar Sidney, en in 30 minuten naar de maan. Vliegtuigen die wij dus Ufo zouden noemen, omdat ze zo snel vliegen dat ze in een oogwenk zijn verdwenen en we niet eens de tijd hebben ze te identificeren.
.....................
Dus wat is grotere waanzin?
Ik heb je hier om een link gevraagd.
viewtopic.php?p=546060#p546060
Daar is niet op geantwoord.
Nu opnieuw een aantal gegevens zonder bronvermelding.
Ik verwacht nu een link naar een geloofwaardige bron. Maria
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Dolce Vita
Geregelde verschijning

Bericht door Dolce Vita » 11 mar 2018 23:59

Maria schreef:
11 mar 2018 22:43
Dolce Vita schreef:
Tel daarbij op dat Nasa inmiddels beschikt over vliegtuigen die in 29 seconden van Londen naar New York kunnen vliegen en in een kleine anderhalve minuut van New York naar Sidney, en in 30 minuten naar de maan. Vliegtuigen die wij dus Ufo zouden noemen, omdat ze zo snel vliegen dat ze in een oogwenk zijn verdwenen en we niet eens de tijd hebben ze te identificeren.
.....................
Dus wat is grotere waanzin?
Ik heb je hier om een link gevraagd.
viewtopic.php?p=546060#p546060
Daar is niet op geantwoord.
Nu opnieuw een aantal gegevens zonder bronvermelding.
Ik verwacht nu een link naar een geloofwaardige bron. Maria
Persoonlijk heb ik een leven buiten internet en buiten dit forum, Maria. Als je gewoon even een vraag stelt, dan beantwoord ik die meestal wel als ik hem zie staan. Niet nodig om zo'n toon aan te slaan. De emotionele explosiviteit op dit forum vind ik bijzonder en de (neiging tot) externalisering acht ik aanwezig en op sommige punten zorgwekkend. Temeer daar een begrenzende werking van geloof afwezig is. Een heftig gezelschap hier, om het zacht uit te drukken, dus ik neem zeer regelmatig afstand en tracht zo goed mogelijk informatie te doseren.

Je kunt voor bronnen zelf even googlen en op youtube zoeken met de trefwoorden "nasa hypersonic aircraft". En "nasa hypersonic 2018". Dan tref je heel veel informatie aan. En voor een samenvattende bespreking geef ik je hieronder een video van Paul Begley. Ongelovigen en/of andersgelovigen hebben meestal een hekel aan deze pastor, maar hij geeft goede en adequate samenvattingen van wereldnieuws. Wie bereid en in staat is om voor een momentje over zijn eigen schaduw heen te stappen en zijn allergie voor geloof en gelovigen af en toe voor even opzij te zetten, kan zijn nieuwsberichten wellicht toch waarderen. Maar nogmaals, je kunt ook zelf op google en youtube de reeds genoemde zoektermen invullen.

Laatst gewijzigd door Dolce Vita op 12 mar 2018 00:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Only fools take life so seriously that they are constantly hurt.
-Paramahansa Yogananda-

Dolce Vita
Geregelde verschijning

Bericht door Dolce Vita » 12 mar 2018 00:38

-Paramahansa Yogananda-

Petra
Banned

Bericht door Petra » 12 mar 2018 03:29

Dolce Vita schreef:
Petra schreef:
10 mar 2018 03:31

Ik had dat heel sterk in Myanmar. De (boeddhistische) Schwedagonpagode is met echt goud begoten.
Toen ik er woonde stond het ding in de steigers om er een nieuwe laag goud overheen te gooien.
Er staan overal bussen waar je geld in kunt doen om die prachtige goudlagen te bekostigen. Je ziet de grootste armoedzaaiers hun bij elkaar gegrabbelde centjes er nog in frommelen.
Als die "armoedzaaiers" zoals jij ze noemt (misschien zaaien ze in andere opzichten wel een grotere rijkdom dan hun armoede doet vermoeden), vrijwillig geld in die bussen stoppen, zou het zomaar kunnen zijn dat ze een groot geheimenis hebben ontdekt in hun leven. Veel boeddhistische monniken zijn bewust bedelmonniken en leven naar eigen tevredenheid in een gelofte van armoede. Niet alles is altijd wat het lijkt.
Welke geestelijke rijkdom ze ook vergaren... ze hebben toch echt centjes nodig om te eten, net als jij en ik.
Logischerwijs had ik het dan ook over hun financiële staat. Hun geestelijke staat weet ik immers net zo weinig vanaf als jij. Dus alles wat je daarover afroept.. sja, dat verzin jij zelf bij mekaar hè.
Nu ga je me uitleggen dat er bedelmonniken bestaan i.p.v. te vragen of ik dat misschien wel wist. :idea:
... dus bij deze; .. ja hoor. Ik weet het verschil tussen een bedelmonnik en niet-bedelmonnik.
Niet alles is wat het lijkt... warempel :shock: :lol:
Je klinkt nogal belerend... doe je dat expres?
Dolce Vita schreef:
Hoe dan ook vergaat uiteindelijk alle materie tot stof. Of het nou een met goud belegde tempel is of met de belasting- en pensioencentjes gefinancierde zware atoombommen.
Idd. vergaat alle materie tot stof. Dus sja, waarom zou je er zoveel voor over hebben voor die materie?
Zoveel dat je daar meer waarde aan hecht dan aan de hongerige mensen die die materie mogen bewonderen.
Dolce Vita schreef:
Dus wat is grotere waanzin? Een bedelmonnik die zijn centjes in de bus stopt voor een gouden pagode en door zijn leefwijze een grote ontdekking doet in zijn persoonlijke leven ? Of het met belasting en pensioencentjes gefinancierde oorlogstuig waarmee men alles weer in de as kan leggen, en waardoor het mensdom slechts steeds opnieuw kortstondig tot de aloude ontdekking komt van het vernietigende in zijn aard en die van zijn wereld ?
Zou die bedelmonnik alleen grote ontdekkingen kunnen doen als ie centjes in die bus gooit?
Zou de bedelmonnik die liever centjes aan een hongerig medemens geeft verstoken blijven van grote ontdekkingen?

Wat centjes betreft:
Is het voor jou OF in de tempelbus OF besteden aan oorlogstuig? Zie je geen andere mogelijkheden die je met centjes zou kunnen doen?
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 12 mar 2018 05:47

Ik begrijp dat de Parker Probe een ruimtevaartuig is (en geen vliegtuig) en dat het zijn hoge snelheid alleen bereikt in een extreem nauwe baan om de zon. Je kunt er helemaal niet mee naar Londen vliegen. Het is dus volstrekt terecht dat Maria er niets van wilde geloven. Uiteraard heeft een en ander weinig te maken met cultuur binnen het Christendom. Of vergis ik me hierin?
Ik wens u alle goeds

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 12 mar 2018 06:58

Peter heeft al adequaat en kort geantwoord nav. het tweede filmpje.

Het eerste:
[youtube]HPo3cTdraqg[/youtube
Ik wil nog even zeggen dat ik een sensatie gerichte berichten van een youtube vlogger, als Paul Begley niet versta onder een "geloofwaardig".
Ben een beetje zuiniger met filmpjes plaatsen, die feitelijk niets zeggen over de achtergronden van waar het in de discussie over gaat en dus ook als argument waardeloos zijn.
Alhoewel, deze christelijke vloggers beginnen een aardig subcultuurtje te vormen binnen het christendom. :angel12:
Dolce Vita schreef: Niet nodig om zo'n toon aan te slaan.
Lees Forumregels T12 nog eens door.
Dit als tip en (nog) niet als mod actie. :wink:
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Waarom?
Diehard

Bericht door Waarom? » 12 mar 2018 08:55

Dolce Vita schreef:
11 mar 2018 23:59

Je kunt voor bronnen zelf even googlen en op youtube zoeken met de trefwoorden "nasa hypersonic aircraft". En "nasa hypersonic 2018". Dan tref je heel veel informatie aan. En voor een samenvattende bespreking geef ik je hieronder een video van Paul Begley. Ongelovigen en/of andersgelovigen hebben meestal een hekel aan deze pastor, maar hij geeft goede en adequate samenvattingen van wereldnieuws. Wie bereid en in staat is om voor een momentje over zijn eigen schaduw heen te stappen en zijn allergie voor geloof en gelovigen af en toe voor even opzij te zetten, kan zijn nieuwsberichten wellicht toch waarderen. Maar nogmaals, je kunt ook zelf op google en youtube de reeds genoemde zoektermen invullen.
Dag Dolce Vita,

Al die toestellen waar aan wordt gerefereerd zijn "testbeds" om hypersonic vliegen te onderzoeken. Dat soort programma's lopen al tientallen jaren, niets wat in werkelijkheid buiten testvluchten rondvliegt. En al zou het wel rondvliegen: een strategische kernraket (ICBM) is sneller op z'n "doel" dan zo'n hypersonic toestel.

En ja ik zou ook liever zien dat alle militaire uitgaven wereldwijd zouden stoppen en dat geld ergens anders heen zou gaan. Waarbij het wel weer cynisch is dat grootste uitgever van militaire uitgaven juist het christelijke USA is, dit naast grootste exporteur van wapens wereldwijd.

En wat betreft Paul Begley: deze reli idioot kende ik nog niet.....even dit stukje gekeken en wat andere ...wat een onsamenhangend stukje feiten en niets zeggendheid...hier kun je werkelijk niets mee. Iets voor zijn bijgelovige achterban..en zeker niet voor Nederlandse consumptie.
Iemand die zich zelf een profeet noemt.....is gewoonweg niet goed snik. Bijbels/theologisch niet ( misschien voor jou het belangrijkste argument ) en de hele (recente) historie laat zien dat het niet anders zijn dan charlatans ....die houden van andermans geld...
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?

Zoek je troost? Bach! ( Waarom? 1:1)

Dolce Vita
Geregelde verschijning

Bericht door Dolce Vita » 12 mar 2018 12:13

Waarom? schreef:
12 mar 2018 08:55
Dolce Vita schreef:
11 mar 2018 23:59

Dag Dolce Vita,

Al die toestellen waar aan wordt gerefereerd zijn "testbeds" om hypersonic vliegen te onderzoeken. Dat soort programma's lopen al tientallen jaren, niets wat in werkelijkheid buiten testvluchten rondvliegt. En al zou het wel rondvliegen: een strategische kernraket (ICBM) is sneller op z'n "doel" dan zo'n hypersonic toestel.

En ja ik zou ook liever zien dat alle militaire uitgaven wereldwijd zouden stoppen en dat geld ergens anders heen zou gaan. Waarbij het wel weer cynisch is dat grootste uitgever van militaire uitgaven juist het christelijke USA is, dit naast grootste exporteur van wapens wereldwijd.

En wat betreft Paul Begley: deze reli idioot kende ik nog niet.....even dit stukje gekeken en wat andere ...wat een onsamenhangend stukje feiten en niets zeggendheid...hier kun je werkelijk niets mee. Iets voor zijn bijgelovige achterban..en zeker niet voor Nederlandse consumptie.
Iemand die zich zelf een profeet noemt.....is gewoonweg niet goed snik. Bijbels/theologisch niet ( misschien voor jou het belangrijkste argument ) en de hele (recente) historie laat zien dat het niet anders zijn dan charlatans ....die houden van andermans geld...
Dan gebruik je dus gewoon de andere links en de informatie van Nasa, als je niet in staat bent om de persoon van de inhoud van de volkomen correcte informatie mbt het onderwerp te scheiden. Dan kost het je alleen wat meer tijd om zelf te zoeken en de trefwoorden te vinden waarop je zoeken moet.

Wat betreft je aannames over wat voor mij het belangrijkste zou zijn, die kun je beter loslaten, want die zeggen alles over jouzelf en je voormalig geloof, maar niet over mij en het mijne.

Persoonlijk heb ik trouwens drie maal in mijn leven een of meer ufo's gezien, waarvan twee zeer recent. Tegelijk met mijn eigen waarneming, zijn er tientallen meldingen gedaan in het land en in de wereld, doch geen van hen zo gedetailleerd als de mijne. Overigens ben ik er sterk van overtuigd dat in twee van de drie ufowaarnemingen die ik heb gedaan, de vliegtuigen van menselijke makelij zijn geweest, doch van een technologie die bij het grote publiek nog niet bekend was en voor een groot deel duidelijk nog steeds niet is.

Het lijkt erop dat hier een aantal mensen zich voordoen als atheisten, maar dat ze in wezen nog niet werkelijk gedeprogrammeerd zijn van hun kerkverleden, want ze weten niet hoe snel ze hun ogen moeten sluiten voor de werkelijkheid en hoe snel ze Truthers voor gek moeten verklaren. Ze hebben het kind weggegooid maar het vuile badwater behouden en gedraagt zich net als de kerk die haar kennis van en zoektocht naar buitenaards leven verborgen blijft houden om de mensen dom te houden.

Niet voor niets overtroeven alle grote wereldleiders elkaar nu en wanen zich de sterkste. Ze beschikken over technologie die ze lang voor het publiek verborgen hebben kunnen houden. De grote oorlogstaal van Poetin is geen blufpoker. Verwacht van Rusland nooit zulke bluf, want dan ken je de beer nog niet.

Wat betreft je opmerkingen over profeten, alle profetie die belangrijk is, vinden we niet alleen in de Bijbel, ook in de Veda's. Die zijn accuraat gebleken. Dat hoef jij niet te geloven, wel of niet geloven doet niets af aan het gegeven dat er gebeurt wat er in het verleden al vaker is gebeurd. Naast de Bijbel en de Bijbelse zieners en profeten spreken de Veda's van hetzelfde, namelijk een grote vernietigende Atoomoorlog aan het einde van dit tijdperk. En die speelt zich boven onze hoofden af. Daarom leef jij al een jaar of tien meestentijds onder een grote chemdeken en onder een onnatuurlijke hemel en onnatuurlijk wolkendek, zodat je niet kunt zien wat er daar allemaal aan de hand is, waaronder een stervende zon, die uitdooft doordat de kernen van sterren erop neerkomen die zich opladen aan de zon. De Bijbel voorzegt dit ook, de mensen zullen geruime tijd in het donker zitten. Dat jij dat niet gelooft, vind ik geen probleem. Juist goed om alles zelf te onderzoeken. De vraag is dan alleen of de haat van sommige atheïsten voor de Bijbel intussen groter is geworden dan hun liefde voor de waarheid. Als dat zo is dan heeft het woord vrijdenker een andere betekenis gekregen. Dan is een vrijdenker iemand geworden die in Utopia gelooft, dusdanig dat ie de werkelijkheid construeert uit zijn eigen illusies. Dat kun je inderdaad ook zien als een vorm van vrijheid.

Het grote nadeel van sommige ongelovige mensen is dat zij de waarheid niet aankunnen, omdat zij Christus afwijzen. En dat maakt dat menig moderne atheist ongewild onder hetzelfde hoedje speelt als de kerkinstitutie.
-Paramahansa Yogananda-

malou
Forum fan

Bericht door malou » 12 mar 2018 13:23

:har:
Tjsonge....tja....het is me wat.
Wat haal je er allemaal bij zeg.. :roll: ....gaat het wel goed met je? :cry:

Maar duidelijk is wel ---waar ik je eerder om vroeg en je geen antwoord wilde geven----dat je een christen bent, die o.a ook dol is op complottheorieën
Je laat wel veel van jezelf zien.... :?
Dus dank daarvoor.... :wink:

Giovedico delle Fate
Ervaren pen

Re: Cultuur binnen het christendom.

Bericht door Giovedico delle Fate » 12 mar 2018 13:40

Dolce Vita schreef:
12 mar 2018 12:13
Het grote nadeel van sommige ongelovige mensen is dat zij de waarheid niet aankunnen, omdat zij Christus afwijzen. En dat maakt dat menig moderne atheist ongewild onder hetzelfde hoedje speelt als de kerkinstitutie.
Weet je zeker dat je niet bedoelt: "Het grote nadeel van gelovigen is dat ze de waarheid niet aankunnen en zich om die reden vastklampen valse hoop, gevoed door een waanidee"?

malou
Forum fan

Bericht door malou » 12 mar 2018 13:50

Dolce Vita schreef:

. De vraag is dan alleen of de haat van sommige atheïsten voor de Bijbel intussen groter is geworden dan hun liefde voor de waarheid.
Als dat zo is dan heeft het woord vrijdenker een andere betekenis gekregen.

Het grote nadeel van sommige ongelovige mensen is dat zij de waarheid niet aankunnen, omdat zij Christus afwijzen.
En dat maakt dat menig moderne atheist ongewild onder hetzelfde hoedje speelt als de kerkinstitutie.
Over welke waarheid heb je het hier @Dolce Vita?
En is die waarheid een feit?
En absoluut in jouw optiek?

Waarom?
Diehard

Bericht door Waarom? » 12 mar 2018 14:43

Dolce Vita schreef:

Dan gebruik je dus gewoon de andere links en de informatie van Nasa, als je niet in staat bent om de persoon van de inhoud van de volkomen correcte informatie mbt het onderwerp te scheiden. Dan kost het je alleen wat meer tijd om zelf te zoeken en de trefwoorden te vinden waarop je zoeken moet.

Wat betreft je aannames over wat voor mij het belangrijkste zou zijn, die kun je beter loslaten, want die zeggen alles over jouzelf en je voormalig geloof, maar niet over mij en het mijne.

Dag Dolce Vita,

Ik check alles , ook de bronnen die jij geeft. Als op de site van genoemde persoon alles stijf met het woord "apocalypse", Iran, Israel, etc en wat dan niet ook dan weet je dat dit geen neutrale bron is.
https://www.paulbegleyprophecy.com/
En als de genoemde persoon in die video jij gaf zich blijft uiten en verbazen over 'mind-shaking" technology en geen spoor van verbijstering of wat dan ook laat zien wat hij in het laatst zegt over de komende apocalypse, de zondvloed in het verleden, de giganten (niets meer dan mythologische verhalen in de Bijbel die voor hem even feitelijk waar zijn dan eerdere genoemde feiten) dan weet je gewoonweg dat je met een reli idioot van doen hebt.

Dan kan informatie die gegeven wordt op zich correct zijn ( met diepgang van nul komma nul ...doet het ergste vrezen wat zijn achterban betreft ...) , maar de bril waarmee hij naar zijn informatie kijkt en het doel waarmee het wordt ingezet is te idioot voor woorden.

En wat jij schrijft" aannames over wat voor mij het belangrijkste zou zijn...wel lezen...ik schrijf er ook "misschien" voor.....omdat voor veel gelovigen dat de belangrijkste argumenten zijn. Ik heb het grote voorrecht om een keer in gesprek te zijn met iemand die niet in dat straatje past...al hoe wel...je weet wel weer feilloos de splinter in mijn ogen te ontdekken.....
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?

Waarom?
Diehard

Bericht door Waarom? » 12 mar 2018 15:03

Dolce Vita schreef:

Persoonlijk heb ik trouwens drie maal in mijn leven een of meer ufo's gezien, waarvan twee zeer recent. Tegelijk met mijn eigen waarneming, zijn er tientallen meldingen gedaan in het land en in de wereld, doch geen van hen zo gedetailleerd als de mijne. Overigens ben ik er sterk van overtuigd dat in twee van de drie ufowaarnemingen die ik heb gedaan, de vliegtuigen van menselijke makelij zijn geweest, doch van een technologie die bij het grote publiek nog niet bekend was en voor een groot deel duidelijk nog steeds niet is.
Dag Dolce Vita,

Geweldig, jou waarneming was het meest gedetailleerd! Kun je er meer over vertellen? Heb je hem zelf ook ergens gemeld en welke datum tijd was deze waarneming?.. En wat was de link met christelijke cultuur?

Giovedico delle Fate
Ervaren pen

Bericht door Giovedico delle Fate » 12 mar 2018 15:10

Waarom? schreef:
12 mar 2018 15:03
Dolce Vita schreef:

Dag Dolce Vita,

Geweldig, jou waarneming was het meest gedetailleerd! Kun je er meer over vertellen? Heb je hem zelf ook ergens gemeld en welke datum tijd was deze waarneming?
@ Waarom:
Ik heb zo'n voorgevoel dat je van Dolce Vita geen antwoord zult krijgen (en ik probeer hem met dit bericht uiteraard te verleiden dat tóch te doen). Ik krijg al een poosje geen reactie meer op mijn kritische vragen en reacties.
Misschien is hij op magische wijze veranderd in 'Acido Vita' ???

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 12 mar 2018 15:14

Dolce Vita schreef:
Wat betreft je opmerkingen over profeten, alle profetie die belangrijk is, vinden we niet alleen in de Bijbel, ook in de Veda's. Die zijn accuraat gebleken. Dat hoef jij niet te geloven, wel of niet geloven doet niets af aan het gegeven dat er gebeurt wat er in het verleden al vaker is gebeurd. Naast de Bijbel en de Bijbelse zieners en profeten spreken de Veda's van hetzelfde, namelijk een grote vernietigende Atoomoorlog aan het einde van dit tijdperk. En die speelt zich boven onze hoofden af.
Graag even de teksten aangeven waarnaar je verwijst. Of een link geven waar we die teksten kunnen lezen. Vooral ook naar de desbetreffende Veda-teksten betreffende atoomoorlog die bij de meeste Nederlanders wat minder vaak gelezen worden.
Daarom leef jij al een jaar of tien meestentijds onder een grote chemdeken en onder een onnatuurlijke hemel en onnatuurlijk wolkendek, zodat je niet kunt zien wat er daar allemaal aan de hand is, waaronder een stervende zon, die uitdooft doordat de kernen van sterren erop neerkomen die zich opladen aan de zon.
Graag links geven naar de wetenschappelijke studies die daar over gepubliceerd zijn.
De vraag is dan alleen of de haat van sommige atheïsten voor de Bijbel intussen groter is geworden dan hun liefde voor de waarheid.
Dit forum stelt prijs op onderbouwing van beweringen (zie regel E5), aangezien dat de enige manier is om een discussies zinvol te laten zijn. Besteed daar altijd flinke aandacht aan.

Het lijkt me dat je nogal gemakkelijk het stempel 'haat' op anderen drukt. Dat is niet bevorderlijk voor een interessante discussie.
Born OK the first time

Plaats reactie