je moet maar lef hebben

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

LudwigEduardBoltzmann
Forum fan

Bericht door LudwigEduardBoltzmann »

balou schreef:Baruch schreef;
De kardinaal is niet hypocriet. Aanhakende bij het hoofddoekjesdebat stelt hij
dat immigranten de tradities, cultuur en religie van de naties waarnaar ze toegaan zouden moeten respecteren.
Een duidelijker voorbeeld van Hypocritie kan ik niet vinden hoor.
Vooral niet als je een hoge functionaris bent in een organisatie die nog nooit enig respect heeft getoond voor andere religies.
Er is echter wel een verschil. Waar de Islam er openlijk voor uitkomt dat zij onverdraagzaam is ten opzichte van andere religies, probeert de RK kerk te doen alsof zij dat niet is.
Daarom is het maar goed dat de macht van de RK kerk al jaren aan het afbrokkelen is. Nu die overige religies nog. :roll:

Enfin, ik zie nog steeds het hele probleem niet. Ja, je kunt een behoorlijke mate van hypocrisie bij die kardinaal zeker niet ontkennen. Maar ben je ooit een lid van de RK kerk tegengekomen dat niet hypocriet was? Hypocrisie is nu eenmaal een wezenlijk onderdeel van de rooms-katholieke religie. Sterker nog: die hypocrisie maakt die religie juist nog een beetje te pruimen! :P

Die hypocrisie is er dus sowieso toch wel. En dat die deze keer een keer negatief uitvalt tov een religie waar ik nòg minder mee heb (de islam) dan met de RKK, kan ik toch echt alleen maar als positief ervaren.
"Brother, you can believe in stones, as long as you don't throw them at me." ― Wafa Sultan
skeptic
Erelid
Contacteer:

Bericht door skeptic »

balou schreef: Een duidelijker voorbeeld van Hypocritie kan ik niet vinden hoor.
Vooral niet als je een hoge functionaris bent in een organisatie die nog nooit enig respect heeft getoond voor andere religies.
Er is echter wel een verschil. Waar de Islam er openlijk voor uitkomt dat zij onverdraagzaam is ten opzichte van andere religies, probeert de RK kerk te doen alsof zij dat niet is.
Dat is precies de spijker op z'n kop, deze organisatie heeft nooit enig respect getoond voor andere culturen en religies, een mooi voorbeeld gaf ons Bonifatius die in de buurt van Fritzlar in Duitsland een oude heilige eik omhakte. Op dezelfde plek staat nu een kerk.
Als iemand in deze tijd zoiets zou doen, had hij ook grote kans vermoord te worden!
Wikipedia schreef:Der Priester Willibald von Mainz berichtet in seiner Vita sancti Bonifatii von einem besonderen Ereignis in Geismar bei Fritzlar in Nordhessen, wo in Sichtweite der fränkischen Festung Büraburg eine seit langem verehrte, dem Thor – auch Donar genannt - geweihte Eiche stand, vermutlich auf dem Hügel, auf dem heute die Stiftskirche von Fritzlar steht. Willibalds Überlieferung nach entschloss sich Bonifatius, diese Eiche zu fällen. Die zahlreichen Anwesenden, nach Willibald darunter auch eine große Menge von Heiden (die also wohl zu den dort lebenden Chatten gehörten), erwarteten gespannt die Reaktion der heidnischen Gottheit; dass diese ausblieb, beeindruckte sie tief und überzeugte sie von der Macht des Christengottes.
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Baruch schreef:De kardinaal is niet hypocriet. Aanhakende bij het hoofddoekjesdebat stelt hij
dat immigranten de tradities, cultuur en religie van de naties waarnaar ze toegaan zouden moeten respecteren.
Juist op dat punt zou de katholieke kerk nederig haar mond moeten houden. Zeer hypocriet. Kijk alleen al maar naar wat ze in Zuid Amerika hebben uitgevreten. Juist de katholieke kerk heeft bijna nooit en nergens de tradities, culturen en religies van andere naties gerespecteerd. (zie ook het voorbeeld van Bonifatius, waar Skeptic al naar verwees.)

Vriendelijke groet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Ebeneezer

Bericht door Ebeneezer »

LudwigEduardBoltzmann schreef: die hypocrisie maakt die religie juist nog een beetje te pruimen! :P
Ik ben jarenlang misdienaar geweest, en kon vaak mijn oren niet geloven, de ene tegenstrijdigheid na de ander!
Als je wilt lachen en huilen tegelijk moet je op zondagochtend naar die Amerikaanse predikers luisteren (Cnn ofzo)
Regen en zonneschijn tegelijk >> Kermis in de hel, toch?<<
Terug naar nul en dan weer verder
Plaats reactie