Daarom is het maar goed dat de macht van de RK kerk al jaren aan het afbrokkelen is. Nu die overige religies nog.balou schreef:Baruch schreef;Een duidelijker voorbeeld van Hypocritie kan ik niet vinden hoor.De kardinaal is niet hypocriet. Aanhakende bij het hoofddoekjesdebat stelt hij
dat immigranten de tradities, cultuur en religie van de naties waarnaar ze toegaan zouden moeten respecteren.
Vooral niet als je een hoge functionaris bent in een organisatie die nog nooit enig respect heeft getoond voor andere religies.
Er is echter wel een verschil. Waar de Islam er openlijk voor uitkomt dat zij onverdraagzaam is ten opzichte van andere religies, probeert de RK kerk te doen alsof zij dat niet is.
Enfin, ik zie nog steeds het hele probleem niet. Ja, je kunt een behoorlijke mate van hypocrisie bij die kardinaal zeker niet ontkennen. Maar ben je ooit een lid van de RK kerk tegengekomen dat niet hypocriet was? Hypocrisie is nu eenmaal een wezenlijk onderdeel van de rooms-katholieke religie. Sterker nog: die hypocrisie maakt die religie juist nog een beetje te pruimen! :P
Die hypocrisie is er dus sowieso toch wel. En dat die deze keer een keer negatief uitvalt tov een religie waar ik nòg minder mee heb (de islam) dan met de RKK, kan ik toch echt alleen maar als positief ervaren.