Schelden doet nu eenmaal zeer

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

Petra
Banned

Schelden doet nu eenmaal zeer

Bericht door Petra » 14 nov 2017 12:13

Niet alleen schelden maar ook kleineren, beledigen, discrimineren, denigreren, badineren, en noem maar op en vul maar aan, het doet allemaal zeer. We weten het allemaal heus wel, het zijn niet gewoon woorden het zijn wapens.
Evenals een ram voor je kanis zeer doet.
Wapens zijn foute foei, zo ingewikkeld is dat niet.

Verbaal geweld of fysiek geweld; ik zie het verschil niet.

En tegen eenieder die het liedje van de weerbaarheid wil zingen, zeg ik: kom maar hier, krijg je van mij een stoot op je neus, gaan we het daarna over de weerbaarheid van je gebroken neus hebben.

Stom gelul dus, die weerbaarheid.
Gewoon niet doen. Zo simpel kan het zijn.
Maar enfin, wie het niet met me eens is… begin vast aan de weerbaarheid van je neus te werken, zou ik zeggen. :lol:
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned

Peter van Velzen
Moderator

Re: Schelden doet nu eenmaal zeer

Bericht door Peter van Velzen » 14 nov 2017 14:33

alhoewel sommige woorden veel schade kunnen aanrichten, acht ik het deelnemen aan een woordenwisseling toch aanzoienlijk gezonder dan deelnaem aan een freefight. Tot het eerste ben ik in eerste instantie altijd bereid. (tenzij ik overtuigd ben van de domheid van mijn opponent). Tot het tweede ben ik in eerste instantie nooit bereid. (tenzij mijn opponent zeer zwak maar niet al te kwetsbaar is - zodat ik hem of haar niet per ongeluk iets ernstigs aandoe - en mij een forse beloning wordt voorgehouden)
Ik wens u alle goeds

Petra
Banned

Bericht door Petra » 14 nov 2017 23:37

Peter van Velzen schreef:
14 nov 2017 14:33
alhoewel sommige woorden veel schade kunnen aanrichten, acht ik het deelnemen aan een woordenwisseling toch aanzoienlijk gezonder dan deelnaem aan een freefight.
:lol:
Ach ja, een woordenwisseling is ook nooit verkeerd.
Het was een reactie van mij op dit:

viewtopic.php?p=538782#p538782
En beroeps gekwetsten :)
Al een wat oudere analyse van DS Gremdaat
https://www.youtube.com/watch?v=wwLussh4d84

En ik ben het er hartgrondig mee oneens om een vrijbrief tot beledigen te geven :)

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 15 nov 2017 00:23

Mwaah.

"Parkeer 'm midden op de weg, domme kut"

Kan volledig legitiem zijn:

Als fietser ben ik zeer höflich in het verkeer.
Word ik echter onnodig in een gevaarlijke situatie gebracht door het niet kunnen nadenken van anderen, bestaat de kans dat men door mij op iets dergelijks getrakteerd wordt.

Ik fiets de bocht om en daar staat een auto op de rechter weghelft geparkeerd, dus niet eens op het fietspad, waar ik al een hekel aan heb, zeker als er genoeg parkeerplekken vrij zijn, over een bestelbusje dat op het fietspad staat doe ik dan weer niet moeilijk.
Wijf tegen de auto aan, was een praatje aan't maken met de bestuurder.
Gelukkig zag de automobilist achter me het ook en ik kon via de trambaan de geparkeerde auto passeren, toen reed er alleen bijna, het scheelde haast niks een andere auto tegen de auto achter me aan, die de bocht omkwam.

Toen volgende bovenstaande; "schelden maar ook kleineren, beledigen, discrimineren, denigreren, badineren".
Heel luid scheldend zelfs, het eerste zinnetje luchtte niet op, dat kwam pas na 'domme kut'.
Discriminerend niet, dat er twee doeken inzaten zag ik pas later. ;)
Badinerend ook niet.

Aldus volkomen legitiem. :)

PS bovengenoemd 'wijf' had een hele lelijke legging aan, daar had ik wat over kunnen zeggen maar dat heb ik niet gedaan, heel netjes van me, toch? ;)
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

Petra
Banned

Bericht door Petra » 15 nov 2017 01:13

Fenomeen schreef:
15 nov 2017 00:23
PS bovengenoemd 'wijf' had een hele lelijke legging aan, daar had ik wat over kunnen zeggen maar dat heb ik niet gedaan, heel netjes van me, toch? ;)
Verschrikkelijk creatuur ben je... deed me aan een liedje denken..
Je lijkt overigens mijn man wel, die heeft een verschrikkelijke legging allergie. :lol:

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 15 nov 2017 01:21

Doctor Who kan je ermee wegjagen, dan weet je dat alvast.
Ik heb niks tegen leggings, vriendinnen van me dragen ze; mintgroen, pantertje, aankleden met teveel bling bling inclusief doodgetoupeerd hoogstaand kapsel.
Die vind ik er prachtig uitzien, ik heb iets tegen lelijke leggings. ;)
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

Petra
Banned

Bericht door Petra » 15 nov 2017 01:37

Fenomeen schreef:
15 nov 2017 01:21
Doctor Who kan je ermee wegjagen, dan weet je dat alvast.
Ik heb niks tegen leggings, vriendinnen van me dragen ze; mintgroen, pantertje, aankleden met teveel bling bling inclusief doodgetoupeerd hoogstaand kapsel.
Die vind ik er prachtig uitzien, ik heb iets tegen lelijke leggings. ;)
:lol: Bedankt voor de tip, je bent blijkbaar goed op de hoogte.
Je noemt toch echt wel de gruwel der gruwels op en het dan nog prachtig vinden ook. :lol: :lol: :lol:

Zo zie je maar; over smaak..

axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus » 15 nov 2017 11:40

Petra schreef:
14 nov 2017 12:13
Verbaal geweld of fysiek geweld; ik zie het verschil niet.
Ik vrees dat ik daar enkel uit kan besluiten dat jij nog niet het slachtoffer geworden bent van fysiek geweld.
Petra schreef:
En tegen eenieder die het liedje van de weerbaarheid wil zingen, zeg ik: kom maar hier, krijg je van mij een stoot op je neus, gaan we het daarna over de weerbaarheid van je gebroken neus hebben.
Maar weerbaarheid is een faktor. Vooral omdat vrouwen in onze maatschappij eerder tot onweerbaarheid worden opgevoed.
Petra schreef:
Stom gelul dus, die weerbaarheid.
Gewoon niet doen. Zo simpel kan het zijn.
Maar enfin, wie het niet met me eens is… begin vast aan de weerbaarheid van je neus te werken, zou ik zeggen. :lol:
Wat niet doen? Het probleem is dat het antwoord op de vraag wat wel of niet doen context afhankelijk is. Kan ik mijn arm over iemands schouder leggen? De ene kan dat als een troostgevend gebaar ervaren en iemand anders kan dat als bedreigend zien. Maar als die laatste niet op zijn minst zo weerbaar is om dat te communiceren kan een ander dat niet weten.

Ik ben er helemaal voor dat men moet proberen respect voor elkaar op te brengen maar daar kan ook misbruik van gemaakt worden. Je begint met een eenvoudige regels zoals: "Je moet niemand beledigen" en er zullen mensen zijn die om kritiek te ontlopen zullen beweren dat kritiek op hen een belediging is. Dus geen kritiek meer leveren of mogen we van de ander toch voldoende weerbaarheid verwachten om tegen kritiek te kunnen?
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 15 nov 2017 12:51

Petra schreef:
14 nov 2017 23:37
En ik ben het er hartgrondig mee oneens om een vrijbrief tot beledigen te geven :)
Ik denk dat je dominee Gremdaat niet au sérieux moet nemen, en de boodschap ook niet is wat je er nu van maakt.
satire hoort nu eenmaal te schuren :)
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

Petra
Banned

Bericht door Petra » 16 nov 2017 03:15

axxyanus schreef:
15 nov 2017 11:40

Ik ben er helemaal voor dat men moet proberen respect voor elkaar op te brengen maar daar kan ook misbruik van gemaakt worden. Je begint met een eenvoudige regels zoals: "Je moet niemand beledigen" en er zullen mensen zijn die om kritiek te ontlopen zullen beweren dat kritiek op hen een belediging is. Dus geen kritiek meer leveren of mogen we van de ander toch voldoende weerbaarheid verwachten om tegen kritiek te kunnen?
Er is toch wel een groot verschil tussen kritiek en schelden e.d.
Ik doel meer op schuttingtaal en grove beledigingen enzo.
En dat het je 's ontglipt, het zal. Maar dat 's nog steeds wat anders dan het als normaal of gebruikelijk te zien.
Iedereen mekaar verrot schelden en allemaal lekker weerbaar... is dat het dan?

Maar goed, als een mevrouw in een legging mij omver fietst, denk ik geen kut, maar iets in de geest van... arm mens, zal wel moeten vliegen om het kroost op tijd van school te halen. :lol:
axxyanus schreef:
15 nov 2017 11:40
Kan ik mijn arm over iemands schouder leggen?
Dat ligt eraan hoe hard je erbij knijpt.
En, gezien dit topic, wat voor war-, schuttingtaal je erbij uitkraamt.
Laatst gewijzigd door Petra op 16 nov 2017 03:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Petra
Banned

Bericht door Petra » 16 nov 2017 03:25

doctorwho schreef:
15 nov 2017 12:51
Petra schreef:
14 nov 2017 23:37
Ik denk dat je dominee Gremdaat niet au sérieux moet nemen, en de boodschap ook niet is wat je er nu van maakt.
satire hoort nu eenmaal te schuren :)
Dat had ik ook wel begrepen hoor, vandaar mijn satirische stoot op de neus.
Edoch; de kern van mijn boodschap is daar wel door geïnspireerd.
Je geeft geen mening, bang voor je neus? :lol:

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 16 nov 2017 03:34

Petra schreef:Verbaal geweld of fysiek geweld; ik zie het verschil niet.
Petra schreef:
16 nov 2017 03:15
Indien je het laatste helder ziet zal het je toch niet moeilijk vallen om in te zien dat je eerste bewering eenvoudig niet waar is.
Born OK the first time

Petra
Banned

Bericht door Petra » 16 nov 2017 03:49

Rereformed schreef:
16 nov 2017 03:34
Petra schreef:Verbaal geweld of fysiek geweld; ik zie het verschil niet.
Petra schreef:
16 nov 2017 03:15
Indien je het laatste helder ziet zal het je toch niet moeilijk vallen om in te zien dat je eerste bewering eenvoudig niet waar is.
OK! Je bent de tweede al die daarover valt.
Bij deze; natuurlijk zijn ze verschillend!

Het was wat te slordig gesteld, meer om een punt te maken.
Ik dacht toen ik dat schreef aan 'de stoot op de neus', niet aan messenwerperij o.i.d.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 16 nov 2017 06:56

Nu ik erover nadenk, vermoed ik dat terechte kritiek mij waarschijnlijk meer pijn zou doen dan een ordinaire scheldpartij. Of een referentie aan iets dat me toch al verdriet doet. Voor anderen kan dat anders liggen maar ik vermoed dat de meesten zich vooral gekwetst zullen voelen als ze hun eigendunk (dreigen te) verliezen.
Ik wens u alle goeds

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 16 nov 2017 15:04

Peter van Velzen schreef:
16 nov 2017 06:56
Nu ik erover nadenk, vermoed ik dat terechte kritiek mij waarschijnlijk meer pijn zou doen dan een ordinaire scheldpartij. Of een referentie aan iets dat me toch al verdriet doet. Voor anderen kan dat anders liggen maar ik vermoed dat de meesten zich vooral gekwetst zullen voelen als ze hun eigendunk (dreigen te) verliezen.
Ik denk dat je hier groot gelijk hebt.
Iemand die bezig is met een scheldkannonade verraadt overigens dat hij/zij frustratie afreageert en dus geen vat heeft op het object van woede.
Born OK the first time

Plaats reactie