Na zwarte piet, paas-en kerstfeest

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

Petra
Banned

Re: Na zwarte piet, paas-en kerstfeest

Bericht door Petra » 21 mei 2017 09:08

Peter van Velzen schreef:Wat dacht je van Sylvana Simons als Sinterklazina en haar bedreigers moeten als werkstraf voor malle Pietje spelen?
Prima plan
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned

Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine » 21 mei 2017 23:27

TIBERIUS CLAUDIUS schreef:De aanhangers van de haatbaarden gaan op het internet veel harder te keer,
maar die worden geen strobreed in de weg gelegd.
Die aanhangers gaan misschien wel tekeer, maar ze discrimineren niet, ze zijn immers nog steeds een minderheid.
Bovendien tekeer gaan uit religieuze overtuiging mag dan ook weer op basis van godsdienstvrijheid.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 22 mei 2017 05:50

Vilaine schreef:
Die aanhangers gaan misschien wel tekeer, maar ze discrimineren niet, ze zijn immers nog steeds een minderheid.
Bovendien tekeer gaan uit religieuze overtuiging mag dan ook weer op basis van godsdienstvrijheid.
Als ze niet discrimineren is dat hoogstens omdat ze er de macht niet toe hebbem. Niet omdat ze mensen gelijke rechten toekennen. Zodra ze een beetje macht hebben (zoals in het eigen gezin of de eigen geloofsgemeenschap) gaan ze zich aan alle vormen van discriminatie te buiten.
Ik wens u alle goeds

Petra
Banned

Bericht door Petra » 22 mei 2017 06:47

Peter van Velzen schreef:
Vilaine schreef:
Als ze niet discrimineren is dat hoogstens omdat ze er de macht niet toe hebbem. Niet omdat ze mensen gelijke rechten toekennen. Zodra ze een beetje macht hebben (zoals in het eigen gezin of de eigen geloofsgemeenschap) gaan ze zich aan alle vormen van discriminatie te buiten.
Macht doet gekke dingen met de mens. :roll:
We schijnen allemaal in die valkuil te donderen, zou 't aangeboren zijn?

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."

TIBERIUS CLAUDIUS
Diehard

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS » 23 mei 2017 08:00

Vilaine schreef:Die aanhangers gaan misschien wel tekeer, maar ze discrimineren niet, ze zijn immers nog steeds een minderheid.
Sinds wanneer kan een minderheid niet discrimineren?
(de bedreigers van SS vormen trouwens een minderheid)

Niet alles mag uit basis van geloof, dat ondervond het echtpaar Goeree toen ze veroordeeld werden op uitlatingen die ze deden op basis van hun geloof.

Er wordt dus duidelijk met twee maten gemeten in deze.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?

Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine » 23 mei 2017 08:42

Jozef De Witte, voorzitter van het Centrum (voor gelijke kansen en racisme bestrijding): «Ik meen te mogen zeggen dat ik hier enkele experts in dienst heb die weten wat discriminatie is. Stigmatiseren van een meerderheid hoort daar niet echt bij. Discriminatie is iets dat per definitie een minderheid overkomt.»

Ik begrijp hieruit, dat (per definitie) een minderheid niet een meerderheid kan discrimineren. Dus haatbaarden in het westen discrimineren niet en misschien in hun thuislanden ook niet eens als de (zwijgende) meerderheid het eigenlijk niet met hen eens is. In hun geval is er sprake van een godsdienstige overtuiging en ze hebben nu eenmaal de vrijheid die te uiten.
it remains popular.

TIBERIUS CLAUDIUS
Diehard

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS » 23 mei 2017 09:04

Vilaine schreef:Jozef De Witte, voorzitter van het Centrum (voor gelijke kansen en racisme bestrijding): «Ik meen te mogen zeggen dat ik hier enkele experts in dienst heb die weten wat discriminatie is. Stigmatiseren van een meerderheid hoort daar niet echt bij. Discriminatie is iets dat per definitie een minderheid overkomt.»

Ik begrijp hieruit, dat (per definitie) een minderheid niet een meerderheid kan discrimineren. Dus haatbaarden in het westen discrimineren niet en misschien in hun thuislanden ook niet eens als de (zwijgende) meerderheid het eigenlijk niet met hen eens is. In hun geval is er sprake van een godsdienstige overtuiging en ze hebben nu eenmaal de vrijheid die te uiten.
Je bron is nogal gekleurd.

Het is een Gutmensch die dat zegt en die denken dat alleen wij zo slecht kunnen zijn.

Ook is het complete nonsens.
Als een meerderheid discrimineert dan is het ineens geen discriminatie meer als het zelfde door een minderheid gebeurd.

Het is ook gewoon niet waar dat je op grond van geloof alles mag.
Wel willen de Gutmenschen dat recht aan de Mohammedanen toe kennen.

PS.
Iedereen behoort wel tot een minderheid, dus discriminatie bestaat niet volgens je bron. :lol: :lol: :lol:

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 23 mei 2017 10:29

Vilaine schreef:Jozef De Witte, voorzitter van het Centrum (voor gelijke kansen en racisme bestrijding): «Ik meen te mogen zeggen dat ik hier enkele experts in dienst heb die weten wat discriminatie is. Stigmatiseren van een meerderheid hoort daar niet echt bij. Discriminatie is iets dat per definitie een minderheid overkomt.»

De Witte begaat een vergissing. Discriminatie is niet iets dat alleen een minderheid overkomt, het iets dat alleen een minder machtige groep overkomt, Als de meerderheid minder macht heeft, kan ze evenzogoed gediscrimineerd worden door een minderheid. Denk aan de boeren die door de eeuwen heen door de adel gediscrimineerd werden. Wie in de ene situatie machtiger is, hoeft dat in de andere niet te zijn. Dus ook dit is relatief en afhankelijk van de omstandigheden.
Ik wens u alle goeds

TIBERIUS CLAUDIUS
Diehard

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS » 23 mei 2017 10:39

Peter van Velzen schreef:De Witte begaat een vergissing. Discriminatie is niet iets dat alleen een minderheid overkomt, het iets dat alleen een minder machtige groep overkomt, Als de meerderheid minder macht heeft, kan ze evenzogoed gediscrimineerd worden door een minderheid. Denk aan de boeren die door de eeuwen heen door de adel gediscrimineerd werden. Wie in de ene situatie machtiger is, hoeft dat in de andere niet te zijn. Dus ook dit is relatief en afhankelijk van de omstandigheden.
Klopt.

Hele goede voorbeeld is de voormalige apartheidsregimes in Zuid-Afrika en Rhodesië.

PS.
De Witte maakt geen vergissing, het is zijn beeld dat alleen de Boze Blanke Man kan discrimineren.

Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik » 07 nov 2017 16:05

pepermootbewijs.jpg
pepermootbewijs.jpg (57.55 KiB) 1410 keer bekeken
Inmiddels heb ik vanmiddag bij het openen van een zak choco-pepernoten onweerlegbaar bewijs aangetroffen van het bestaan van Zwarte Piet.
Dit is wereldschokkend en ik wil dit jullie absoluut niet onthouden.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)

Petra
Banned

Bericht door Petra » 08 nov 2017 02:19

Dat beloof ik schreef:
07 nov 2017 16:05

Inmiddels heb ik vanmiddag bij het openen van een zak choco-pepernoten onweerlegbaar bewijs aangetroffen van het bestaan van Zwarte Piet.
Dit is wereldschokkend en ik wil dit jullie absoluut niet onthouden.
Lijkt mij meer op een verbrand Halloween bekkie. :lol:

Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine » 10 nov 2017 10:15

Inmiddels zijn de blanke Spaanse edellieden met roetvegen ook racistisch wegens het koloniale verleden van Spanje.
Natuurlijk geldt het zelfde voor Sinterklaas en het koloniale verleden en inquisitie van de katholieke kerk.
Ik denk dat het een goed moment is Sinterklaas te vervangen door de blanke Santa Claus. Die is tenminste blank, zonder roetvegen, komt van de Noordpool zonder een koloniaal verleden en buit slechts elven uit, die ook blank zijn en bovendien niet bestaan.
Overigens zou de naam wel veranderd moeten worden, die heeft toch te veel connecties met Sint Nicolaas. Ook de Kersttijd is niet zo geschikt. Stoot te veel Christenen tegen het hoofd.
Wat ik wel erg discriminerend vind aan Santa is, dat rijke kinderen altijd meer krijgen dan arme kinderen.

Overigens, even off topic, ben ik van mening dat de monarchie moet worden afgeschaft en elke herinnering aan de Oranjes en de kleur oranje moet worden uitgewist wegens hun koloniale en slavernij verleden.
Hoogstens vermelding in de gechiedenisboeken onder het hoofdstuk 'Schurkenstaat Nederland'.
it remains popular.

TIBERIUS CLAUDIUS
Diehard

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS » 10 nov 2017 10:47

Het lijkt nooit goed te zijn.

Het gaat hier duidelijk om beroeps gediscrimineerden.

Schaf het feest helemaal af dan komen ze gegarandeerd weer met wat anders.

Petra
Banned

Bericht door Petra » 11 nov 2017 01:37

Vilaine schreef:
10 nov 2017 10:15
Inmiddels zijn de blanke Spaanse edellieden met roetvegen ook racistisch wegens het koloniale verleden van Spanje.
Natuurlijk geldt het zelfde voor Sinterklaas en het koloniale verleden en inquisitie van de katholieke kerk.
Ik denk dat het een goed moment is Sinterklaas te vervangen door de blanke Santa Claus. Die is tenminste blank, zonder roetvegen, komt van de Noordpool zonder een koloniaal verleden en buit slechts elven uit, die ook blank zijn en bovendien niet bestaan.
Overigens zou de naam wel veranderd moeten worden, die heeft toch te veel connecties met Sint Nicolaas. Ook de Kersttijd is niet zo geschikt. Stoot te veel Christenen tegen het hoofd.
Wat ik wel erg discriminerend vind aan Santa is, dat rijke kinderen altijd meer krijgen dan arme kinderen.
Is een Klazina of Clausina nou werkelijk nog een bruggetje te ver?

viewtopic.php?p=525592#p525592

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 11 nov 2017 12:22

TIBERIUS CLAUDIUS schreef:
10 nov 2017 10:47
Het lijkt nooit goed te zijn.

Het gaat hier duidelijk om beroeps gediscrimineerden.

Schaf het feest helemaal af dan komen ze gegarandeerd weer met wat anders.
En beroeps gekwetsten :)
Al een wat oudere analyse van DS Gremdaat
https://www.youtube.com/watch?v=wwLussh4d84
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

Plaats reactie