Freethinkers Ongemakken

Als je een opmerking hebt over het Forum, het beleid of het beheer, een suggestie of een klacht, dan kun je deze hier kwijt.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Labyrint
Bevlogen

Freethinkers Ongemakken

Bericht door Labyrint » 15 apr 2017 13:55

Maria.

Het letterlijke bericht sluit prima aan op het openings bericht van LANFY. Het kan zelfs gezien worden als een direct antwoord op het openingsbericht. Je hebt een on-topic bericht van mij verwijderd dat over asielzoekers gaat en gesplitst en aan/in een ander topic gehangen waar Lanier en niet ik begon over 2e en 3e generatie. Niet dat dát erg is. Maar direct dat hakken in een topic. Het bericht dat over asielzoekers gaat dat heb ik opnieuw geplaatst. Gewoon daar waar het hoorde. Vervolgens haal je het weer weg. Daarna mét uitleg dat het wel degelijk om asielzoekers gaat weer teruggezet en je sluit het topic in felle kleuren. Waarschijnlijk gewoon omdat het kan.

Samenvatting

Je hebt een bericht van mij ten onrechte verwijderd (verplaatst) maar vond het toch nodig om deze 2 keer te verwijderen en de derde keer het hele topic waar het oorspronkelijk verwijderde bericht perfect op aansloot te sluiten.
Je kunt dat gewoon nalezen.

Meer is er aan de kwestie te snappen of verder uit te leggen. Behalve dat het mij een gevoel geeft dat ik niet gewenst ben om bepaalde meningen.

Ik ben verdomd zuinig geweest om de 3e waarschuwing niet te verspelen maar ongetwijfeld valt er wel wat te regelen met 1 of ander regeltje bij de minste bobbel in één van mijn berichten. Beter zachtjes naar de uitgang begeleiden noemden we dat vroeger toch?
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: Freethinkers Ongemakken

Bericht door Rereformed » 15 apr 2017 14:15

Labyrint schreef: Meer is er aan de kwestie te snappen of verder uit te leggen. Behalve dat het mij een gevoel geeft dat ik niet gewenst ben om bepaalde meningen.
...ongetwijfeld valt er wel wat te regelen met 1 of ander regeltje bij de minste bobbel in één van mijn berichten. Beter zachtjes naar de uitgang begeleiden noemden we dat vroeger toch?
Hiervan is absoluut geen sprake.
Born OK the first time

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 15 apr 2017 14:17

Nou dan zal het aan mij liggen. Ik moet toch echt altijd DIK op mijn woorden passen hier. Waar het om asielzoekers gaat e.d. Maar het geeft niet. We zien het wel. Ik zal me wel weer meer gaan matigen. Maar hoe doe je dat dan? Ik heb mijn eigen mening. Klaar.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 15 apr 2017 14:20

Labyrint schreef:Nou dan zal het aan mij liggen. Ik moet toch echt altijd DIK op mijn woorden passen hier. Waar het om asielzoekers gaat e.d. Maar het geeft niet. We zien het wel. Ik zal me wel weer meer gaan matigen. Maar hoe doe je dat dan? Ik heb mijn eigen mening. Klaar.
Voor zover ik het kan bekijken maak je je voortdurend schuldig aan ieder topic over moslims toe te spitsen op gewelddadigheid. Zoiets noemt men topic-kapen.
Tip: start er een apart onderwerp over en laat andere moslimtopics met rust.
Born OK the first time

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 15 apr 2017 14:49

Schuldig aan dit, schuldig aan dat. Doe beter relaxter met die regels en pas ze toe wanneer het echt nodig is en niet wanneer je in je lijstje zoekt naar redenen. LANFY kon ook niet méér "rechts" durven zijn dan gisterenavond het geval was. Hij slikt z'n eigen mening verschrikt weer in na enkele reacties. Er zat in ieder geval meer in zijn betoog dacht ik te lezen. Hij heeft het er maar bij gelaten. Nu kan het niet anders want het hele topic zit dicht. En ik zeg wat ik ervan denk en ik breek m'n nek over de rode spetters. Meta discussie? Waar? Het gaat over asielzoekers en daar bleef het over gaan naar mijn idee. Maar.. Misschien vinden jullie FT zelf een hele autistische verbetering (dat zou kunnen) maar ik ervaar het forum en de moderatie van vandaag een beetje met de moderatie van zo'n christelijk forum waar je vroeger als atheïst kwam binnenwandelen en altijd voorzichtig moest zijn. Want voor je het weet was je een spotter of iemand die het geloof belachelijk maakt terwijl je dat zelf niet zo ervoer. Nou en daar waren regels voor. Dag atheïst. Ban. En dan op FT klagen wat een mutsen die moderatie waren. Je weet hoe het is. Op christelijke forums hebben sommigen van jullie wel geprobeerd om als het ware 'rechts' te overleven zonder een waarschuwing of ban op te lopen. Op eieren lopen. Dat hebben jullie allemaal geproefd op christelijke fora.

Mijn persoonlijke voorkeur/nostalgie gaat naar een FT van rond 2005. Het is nu toch een heel klein beetje Noord Korea hoor. Nogmaals: Als jullie het allemaal beter vinden. Prima. Ga dan lekker zo door.

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 15 apr 2017 15:06

En ik wil er eigenlijk niet te lang over doorgaan. Doen jullie dat maar gezamelijk in dat andere topic dat "Labyrint" heet ofzoiets. Ik heb mijn zegje gedaan.

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 15 apr 2017 15:17

Ik had dit elders geschreven, maar hier is het nu beter op zijn plaatst, nu je hier een topic hebt geopend.
https://www.freethinker.nl/forum/viewto ... 22#p522522" onclick="window.open(this.href);return false;
Maria schreef:Meta discussie tgv. het feit, dat Labyrint de moderatie acties niet accepteert.
https://www.freethinker.nl/forum/viewto ... 00#p522500" onclick="window.open(this.href);return false;
Peter van Velzen schreef:Ik vermoed dat de moderator te veel hooi op haar vork heeft genomen en dat ze daardoor hier zijn blijven "hangen".
Dit is zeker niet de oorzaak.
Wat het wel is zal een forum technisch geheim zijn
Het is ondertussen wel ingewikkeld geworden en volledig onnodig.

Het sluit volledig aan bij het stuk wat is afgesplitst.
14 apr 2017 14:47 https://www.freethinker.nl/forum/viewto ... 51#p522451" onclick="window.open(this.href);return false;

14 apr 2017 14:57 https://www.freethinker.nl/forum/viewto ... 53#p522453" onclick="window.open(this.href);return false;
Alleen dit bericht was een overlapping en heb ik hier aangesloten, terwijl ik bezig was.

14 apr 2017 15:19 https://www.freethinker.nl/forum/viewto ... 55#p522455" onclick="window.open(this.href);return false;
Labyrint accepteert de moderatie niet en gaat bewust door (met onderstrepen) met eigen acties, die niet aansluiten op het topic over het opsporen van oorlogsmisdadigers hier, ipv. aan te sluiten bij de vorige berichten die zijn afgesplitst.
Dit resulteert in rood met de genoemde overtredingen.

En het sluiten van het topic.
14 apr 2017 15:48 in logboek genoteerd: topic gesloten

@Peter
Bericht van Peter van Velzen: Geplaatst:
14 apr 2017 17:59 https://www.freethinker.nl/forum/viewto ... 68#p522468" onclick="window.open(this.href);return false;

14 apr 2017 18:16 Ons contact over deze reactie:
Omdat deze reactie was "nagekomen", heb ik hem hier in dit topic aangesloten.
Waarop je schreef dit te verwijderen en dit vlg. het log 14 apr 2017 18:22 hebt gedaan.

Hier is waarschijnlijk de technisch te verklaren "overlapping" geweest, omdat jij of ik of beiden niet direct hebben doorgewerkt terwijl de te bewerken berichten wel open staan. (Bij mij gebeurt dit herhaaldelijk, gedurende langere tijd)
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 15 apr 2017 15:25

Wat wil je nou zeggen met je geknip, geklieder en geklad? Ik ben klaar met mijn uitleg hoor. Dat was voldoende. Het is wel goed zo.

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 15 apr 2017 15:33

Epiloog
Labyrint schreef:Je hebt een bericht van mij ten onrechte verwijderd (verplaatst) maar vond het toch nodig om deze 2 keer te verwijderen en de derde keer het hele topic waar het oorspronkelijk verwijderde bericht perfect op aansloot te sluiten. Je kunt dat gewoon nalezen.
Ik kan er niets meer aan toevoegen. Zo ging het. Basta

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 15 apr 2017 15:51

Labyrint schreef: Meer is er aan de kwestie te snappen of verder uit te leggen. Behalve dat het mij een gevoel geeft dat ik niet gewenst ben om bepaalde meningen.

Ik ben verdomd zuinig geweest om de 3e waarschuwing niet te verspelen maar ongetwijfeld valt er wel wat te regelen met 1 of ander regeltje bij de minste bobbel in één van mijn berichten. Beter zachtjes naar de uitgang begeleiden noemden we dat vroeger toch?
Als je dit soort moderatie een beetje serieus zou nemen, dan zou je weten dat er moeite wordt gedaan om toch je berichten te behouden en ook om te voorkomen, dat je je 3e waarschuwing zou krijgen.
Maar om toch niet elk topic exact hetzelfde te laten worden.

Vroeger was alles beter?
Kijk even hoeveel bans er toen werden uitgedeeld, hoeveel berichten er naar de Babbelbox verhuisden, die later werden verwijderd.
Hoeveel berichten er gewoon werden gewist.
Oh nee, dat kun je nu niet meer zien, maar je weet het vast nog wel, als je zo goed weet dat het in 2005 beter was.
Ik zeg niet, dat het één beter is als het andere.
Er is wel een ander beleid.

Mij is nu ook aangeraden deze berichten gewoon te verwijderen.
Dat kan nl. heel goed op basis van overtredingen van forumregels en het niet beantwoorden aan onze doelstellingen.
Daar je dit niet zo blijkt te kunnen of willen zien, weet ik nu zeker, dat ik niet meer zoveel moeite ga doen voor jou, zoals ik nu heb gedaan.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 15 apr 2017 16:02

Maria schreef:Daar je dit niet zo blijkt te kunnen of willen zien, weet ik nu zeker, dat ik niet meer zoveel moeite ga doen voor jou, zoals ik nu heb gedaan.
Dat is het precies. Je doet heel veel moeite op dit forum.

pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter » 15 apr 2017 20:51

Bullshit Labyrinth,

Ben het hier een jaar geleden afgetrapt omdat ultra rechts én ultra links populisme ondanks topic kapen, stromannen, keer op keer herhalen van reeds bewezen fictie,... niet meer geband werd. Omdat argumentatie niet meer nodig was. Omdat enkel nog op de vorm werd gemodereerd niet op de inhoud. Omdat het voordeel van de twijfel werd gegeven aan diegene die keer op keer bewezen dat ze dit niet verdienden.

Dit is een vrijdenkers forum, Labyrinth. Geen propaganda forum voor Alt Right of latestagecapitalism. Vrijdenkers verwachten onderbouwde argumentatie en dat lukt populisten (recht of links) nu eenmaal niet.

Niemand is hier ooit ongewenst geweest voor een mening. Wel om dat je een mening door de strot wil rammen van anderen zonder enige onderbouwing, enkel gebaseerd op een (onder)buikgevoel.

Stop dus met dat calimero gedrag dat elke populist zo koestert en begin ook eens jezelf in vraag te stellen. Misschien kan je dan ooit een beetje vrij denken.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 15 apr 2017 21:09

pallieter schreef:Bullshit Labyrinth,

Ben het hier een jaar geleden afgetrapt omdat ultra rechts én ultra links populisme ondanks topic kapen, stromannen, keer op keer herhalen van reeds bewezen fictie,... niet meer geband werd. Omdat argumentatie niet meer nodig was. Omdat enkel nog op de vorm werd gemodereerd niet op de inhoud. Omdat het voordeel van de twijfel werd gegeven aan diegene die keer op keer bewezen dat ze dit niet verdienden.

Dit is een vrijdenkers forum, Labyrinth. Geen propaganda forum voor Alt Right of latestagecapitalism. Vrijdenkers verwachten onderbouwde argumentatie en dat lukt populisten (recht of links) nu eenmaal niet.

Niemand is hier ooit ongewenst geweest voor een mening. Wel om dat je een mening door de strot wil rammen van anderen zonder enige onderbouwing, enkel gebaseerd op een (onder)buikgevoel.

Stop dus met dat calimero gedrag dat elke populist zo koestert en begin ook eens jezelf in vraag te stellen. Misschien kan je dan ooit een beetje vrij denken.
Je hebt het hier over een meningsverschil. Dat mag. Althans.... Verder zegt Alt Right of latestagecapitalism me niets. Verder gaat het hier in de eerste plaats om het bericht waar ik dit topic mee heb geopend en het bericht waar al het mijns inziens onterecht knip en plak gedoe om begon. Totaal onnodig om dat topic te splitsen en vooral er één te sluiten.

Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang » 15 apr 2017 21:27

pallieter schreef:Bullshit Labyrinth,

Ben het hier een jaar geleden afgetrapt omdat ultra rechts én ultra links populisme ondanks topic kapen, stromannen, keer op keer herhalen van reeds bewezen fictie,... niet meer geband werd. Omdat argumentatie niet meer nodig was.
Dat heb je destijds nooit onder woorden gebracht dan.
Op wat voor zaken doel je dan, los van vage verwijzingen?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford

Plaats reactie