Beste Vegan, snapt U dat de koran in een ander optiek geschreven is dan de andere religies?vegan-revolution schreef: En ik gaf aan dat dat mogelijk verband houdt met het evangelie, waarvan sommige passages totaal haaks staan op het OT.
Tsja, die bijbelboeken werden niet vandaag geschreven, maar dat geldt evenmin voor islamitische geschriften.
Je kunt proberen te verdedigen dat dat ook geldt voor oorlogspassages uit islamitische geschriften.
Het inperken van religieus fanatisme is mijns inziens een noodzakelijk voorwaarde om de vrede nog enigszins te kunnen handhaven.
Het is wel degelijk voor ALLE tijden geschreven en roept op tot het bestrijden van ongelovigen. Zich talrijk verder te planten en de wereld te "koloniseren". We zien dit pragmatisch in de praktijk gebeuren.
Het Westen heeft het religieus fanatisme niet ingeperkt, maar gevoed. Omdat er politieke belangen uitgeput werden heeft men de gemeenschap naar een idee geleid dat niet meer toepasbaar is op deze tijden.
Vandaag loopt dat uit de hand en vraag ik mij af of dit proces nog omkeerbaar is.
Dat niet alle moslims het geloof beleven zoals hen dat letterlijk ingegeven wordt kan best zijn, maar het probleem is dat er steeds meer dat wel beginnen doen. We gaan de andere kant van integratie op en ik vind dat toch onrustwekkend voor de toekomst.