"Papa in welk land ben ik hier?"
"Moeder, waarom werken wij?
Peter van Velzen
Moderator: Moderators
Waarom haal je alles door elkaar? Dit thema gaat erover in hoeverre de islam (als geloofsleer) conform is met de godsdienstvrijheid. Waarom ga jij dan off topic door het over het gedrag van de gelovigen te hebben? Of is het geoorloofd dat jij off-topic gaat als jij denkt een punt te kunnen maken maar niet als anderen dat willen doen?Vilaine schreef:Ik zal er op letten in het vervolg. Maar ik als ik het nieuws lees en zie dan kom ik steeds weer problemen met de islam tegen. Parijs, Brussel, Nice, Duitsland, eerwraak, spugen, hoer roepen. Over wat in IS en overige moslimlanden gebeurt nog maar te zwijgen.
Ik weet niet goed wat de achtergrond is, dat ik van de RKK weinig of niets van die zaken hoor terwijl ze kennelijk even erg zijn. Zelfs niet toen ik in Vaticaanstad was heb ik taferelen gezien, die aan IS doen denken, maar die kennelijk daar wel voorkomen. Ik snap overigens niet, hoe het mogelijk is, dat er in Nederland moskeeën zijn, als de RKK en de staat de bouw van moskeeën en verspreiden van de Koran verbieden. Ik moet bekennen, dat ik dat niet eens wist. Maar ik weet ook niet, waar ik het kerkelijk recht kan vinden. Maar ik zal eens zoeken.
Neen je moet niet op eieren lopen. Wijzen op de simplistische argumenten die mensen vaak gebruiken als het om de islam gaat is niet vragen om op eieren te lopen.MachineElf schreef:Ja als het om de islam gaat moeten we op eieren lopen. Het is belangrijk dat we de poco illusie naar voren duwen en de realiteit achteruit. Was er vandaag een imam zijn kop afgehakt stond Europa in lichterlaaie.
Vrijheid en godsdienst gaan niet samen. Er schijnt in Frankrijk weer een priester te zijn vermoord door een streng gelovige van een ander merk die hier profiteert van zijn godsdienst vrijheid.MachineElf schreef:Wanneer een religie de doodstraf predikt voor afvalligen, of geen interactie met ongelovigen toelaat; is dat dan wel conform met de godsdienstvrijheid?Volgens mij niet. Eerder een sekte waartegen de gelovige beschermd dient te worden.
Mijn kamp? Kampf bedoel je waarschijnlijk?MachineElf schreef:heb ik evenals zelf moeten ontdekken in mijn kamp. Wat verboden lectuur was in mijn tijd.
Hangt er vanaf of hij het Duitse origineel bedoelt of de Nederlandse vertaling van Steven Barends.Labyrint schreef:Mijn kamp? Kampf bedoel je waarschijnlijk?MachineElf schreef:heb ik evenals zelf moeten ontdekken in mijn kamp. Wat verboden lectuur was in mijn tijd.
Oh ok. Dat wist ik niet.Vilaine schreef:Hangt er vanaf of hij het Duitse origineel bedoelt of de Nederlandse vertaling van Steven Barends.Labyrint schreef:Mijn kamp? Kampf bedoel je waarschijnlijk?MachineElf schreef:heb ik evenals zelf moeten ontdekken in mijn kamp. Wat verboden lectuur was in mijn tijd.
Ik heb er eentje gewist om te plakken in discussie over de islam.Labyrint schreef:Berichten schijnen weer volledig te verdwijnen. Geldt er hier een soort super overgevoelige code oranje voor 'offtopic?' Wel een beetje heel erg overdreven dit.
Je vergelijking gaat volledig mank. Bij homeopathie gaat het om een behandeling waarvan het resultaat maar moet worden afgewacht. Bij een ideologie heb je daarentegen een beschrijving die je kunt toetsen aan het begrip godsdienstvrijheid.axxyanus schreef: Als je bepaald gedrag wil aanklagen, dan zal ik je geen stro breed in de weg leggen. Als je probeert op een simplistische manier de oorzaak van dat gedrag bij (een bepaald aspect van) de islam wil zoeken, dan mag ik wijzen op de problemen daarmee.
De manier waarop hier de oorzaak steeds bij de islam wordt gelegd, lijkt bij momenten verdomd veel op de manier waarop homeopathen de werking van hun middeltjes verdedigen.
Wat denk je van de volgende dialoog:
- Homeophaat: Homeopathie werkt want de patiënten voelen verlichting na het innemen van zo'n middel.
Scepticus: Maar de patiënten voelen ook verlichting na het nemen van een placebo.
Homeophaat: Het topic is homeopathie, niet placebo. Als je het over placebo's wil hebben moet je maar je eigen topic starten.