Earthheart schreef:
het zijn net vleeseters die vaak beargumenteren dat
klopt natuurlijk niet
ik kijk nooit naar intelligentie, wil bewustzijn, kleur, snelheid, grootte, vorm,... om te bepalen of ik iets al dan niet mag opeten.
het moet gewoon een levend wezen zijn, biologische voorwaarde want bakstenen eten is dodelijk voor mij, en smaken.
geen vleeseter, leuke pejoratieve term, zegt tegen zichzelf dat 'm enkel beesten mag eten die trager zijn dan hemzelf. In dat geval zou ik waarschijnlijk enkel schildpadden mogen eten
Trouwens: een kind is ook evengoed een smalneusaap, primaat, zoogdier gewerveld dier,...
en uiteindelijk kom je dan bij levende organismen zoals de tomaat
toch mag je volgens jou een tomaat wel eten maar andere levende wezens niet. Waarom?
kom je waarschijnlijk weer met wil, bewustzijn en dan ben jij dus beesten met mensen aan het vergelijken. Niet de verfoeilijk onethische verwerpelijke vleeseter
Cultured meat?
cellen zijn ook levende wezens (voortplanten, overleven, evolueren en aanpassen, ...) dus mag de kat ook dit vlees niet eten volgens jouw ethiek
of ik tomaten in een serre kweek of of tomaten in het wild pluk, een konijn zo kweek, en een konijn jaag of konijnenvlees in labo kweek.
Het blijven allemaal levende wezens en wij MOETEN levende wezens eten om te leven.