De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Labyrint
Bevlogen

Re: De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Bericht door Labyrint »

Gerard R. schreef:Iran heeft interessant afwijzend gereageerd op Trump:
http://www.rd.nl/vandaag/buitenland/2.2 ... -1.1372897" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik vind het wel een logische stap dat Iran zijn raketten test na alle beloften van de 'profeten'.

Het was voor Trump op het toneel kwam namelijk niet perse minder 'profetisch' hoor. Op Iran na hielden de 'profeten' woord.

General Wesley Clark heeft het over 10 dagen na de instorting van de twin towers:
Wars Were Planned - Seven Countries In Five Years

Netjes volbracht op Iran na.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Iran denkt er het zijne van.
Ze laten zich niet intimideren door meneer Trump.
** ¥ **
outremer
Forum fan

Bericht door outremer »

de bijbelse missie van Betsy DeVos
http://www.demorgen.be/buitenland/de-co ... -b5006494/

Enn stukje uit het artikel :

Amerika's nieuwe onderwijsminister, Betsy DeVos, is een omstreden miljardair met een bijbelse missie: belastinggeld voor het seculiere staatsonderwijs zoveel mogelijk afleiden naar de oprichting van religieuze scholen waar het creationisme wordt aangeleerd. "De onderwijshervorming is een pad om Gods koninkrijk te bevorderen."

Tja .......
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Hoe denken ze in de toekomst nog raketten naar Mars te krijgen met dit soort basis onderwijs en overtuigingen?

Gelijk maar alle gelden terugtrekken die besteed worden aan onderzoek naar buitenaards leven.
Kunnen weer een hoop Bijbels van worden gedrukt om alle Korans te vervangen.

Natuurwetenschappelijke musea ook maar opdoeken.
Van die gelden kunnen dan weer een berg arken van Noach gebouwd worden.

Enz.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Willempie
Bevlogen

Bericht door Willempie »

Maria schreef:Hoe denken ze in de toekomst nog raketten naar Mars te krijgen met dit soort basis onderwijs en overtuigingen?

Gelijk maar alle gelden terugtrekken die besteed worden aan onderzoek naar buitenaards leven.

Enz.
Vind jij het erg belangrijk om raketten naar Mars te krijgen? Ik niet.
Vind jij het belangrijk onderzoek te doen naar buitenaards leven? Ik niet.

Wat ik belangrijk vind is dat er geen kinderen met honger naar school gaan.
Hallo meneer God, met Anna.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Willempie schreef:
Maria schreef:Hoe denken ze in de toekomst nog raketten naar Mars te krijgen met dit soort basis onderwijs en overtuigingen?

Enz.
Vind jij het erg belangrijk om raketten naar Mars te krijgen? Ik niet.

Wat ik belangrijk vind is dat er geen kinderen met honger naar school gaan.
De betere medische verzorging en voeding is het resultaat van dezelfde wetenschap als die welke biblethumbers trachten te bestrijden. (inderdaad niet die van NASA).
Ik wens u alle goeds
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Willempie schreef: Vind jij het erg belangrijk om raketten naar Mars te krijgen? Ik niet.
.
Heel veel Amerikanen tot nog toe blijkbaar wel. [-X
En zoals Peter al opmerkte.
Zeer veel van de research dient ook weer voor andere wetenschap, die ook jij misschien weer wel weet te waarderen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kepler_Space_Observatory" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit is slechts een voorbeeld van alle wetenschappen, die in hun basis al het 6-daagse-creatie-geloof naast zich neer moeten leggen, willen ze voortbestaan.

On topic is de koers, die de Amerikaanse regering op dit moment aan het uitstippelen is en dat ook willen doorvoeren voor het hele Amerikaanse volk.
En de vraag is wat bijna alle gestudeerde Amerikanen zullen vinden, als het onderwijs hier geen basis meer voor zal leggen.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Willempie schreef:Wat ik belangrijk vind is dat er geen kinderen met honger naar school gaan
Ik ook Willempie.
En breek me de bek daar niet over open, hoe het rijke christelijke Amerika omgaat met zijn dakloze families.
Daar kunnen we een heel topic mee vullen.
1 op 30 kinderen dakloos in Amerika
Het aantal kinderen dat jaarlijks dakloos wordt in de Verenigde Staten, heeft vorig jaar een historisch hoogtepunt bereikt. Daarvoor waarschuwen onderzoekers in een maandag gepubliceerd rapport van het Amerikaanse National Center on Family Homelessness.
Zo'n 2,5 miljoen kinderen in de VS zouden op een bepaald punt in 2013 dakloos zijn geweest. Het gaat om "een op de dertig kinderen in de VS'', schrijven de onderzoekers, die zich onder meer baseren op overheidsdata
http://www.air.org/center/national-cent ... melessness" onclick="window.open(this.href);return false;
America's Youngest Outcasts

Hoeveel van deze kinderen gaan er met een gevuld buikje naar school denk je?
Welke plannen hebben we daarover al gehoord van Trump en hoeveel geld wil hij daarvoor uittrekken?

Maar wel 20.000.000.000 dollar aan een muur midden in een woestijn, waar elk sportvliegtuigje zo over heen zal kunnen vliegen.
Willempie
Bevlogen

Bericht door Willempie »

Peter van Velzen schreef: De betere medische verzorging en voeding is het resultaat van dezelfde wetenschap als die welke biblethumbers trachten te bestrijden. (inderdaad niet die van NASA).
Ik kan niet goed zien hoe onderzoek naar buitenaards leven bijdraagt aan het welzijn hier op aarde. En zolang er hier nog schrijnende armoede en honger bestaan durf ik het zelfs asociaal te noemen om miljarden uit te geven aan ruimtevaart.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Willempie schreef:
Peter van Velzen schreef: De betere medische verzorging en voeding is het resultaat van dezelfde wetenschap als die welke biblethumbers trachten te bestrijden. (inderdaad niet die van NASA).
Ik kan niet goed zien hoe onderzoek naar buitenaards leven bijdraagt aan het welzijn hier op aarde. En zolang er hier nog schrijnende armoede en honger bestaan durf ik het zelfs asociaal te noemen om miljarden uit te geven aan ruimtevaart.

Ik kan niet goed zien hoe religie bijdraagt aan het welzijn hier op aarde. En zolang er hier nog schrijnende armoede en honger bestaan durf ik het zelfs asociaal te noemen om miljarden uit te geven aan religie
http://www.volkskrant.nl/economie/-omze ... ~a4378103/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Willempie
Bevlogen

Bericht door Willempie »

doctorwho schreef: Ik kan niet goed zien hoe religie bijdraagt aan het welzijn hier op aarde. En zolang er hier nog schrijnende armoede en honger bestaan durf ik het zelfs asociaal te noemen om miljarden uit te geven aan religie
http://www.volkskrant.nl/economie/-omze ... ~a4378103/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit is natuurlijk een drogredenering. Ten eerste doet het niets af aan de vele miljarden die verspild worden aan ruimtevaart. Ten tweede komt een heel groot gedeelte van de omzet in de kerken ten goede aan armoedebestrijding.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Willempie schreef:
Nee je kan inderdaad niet goed zien. Lees nog eens goed door wat ik schreef. Je mag je troosten dat je niet alleen bent in je slechtziendheid want ook docterwho zag het over het hoofd:"NIET die van NASA". Het grootste nut van de ruimtevaart voor het leven hier op aarde hebben de sattelieten die de aarde monitoren, maar Trump wil dat ze daar juist mee stoppen. Tel uit je winst. Om te stoppen met het uitgeven van geld aan het zoeken naar buitenaards leven, hoef je niet alle Amerikanen dom te houden, dan moet je slechts Trump wijzer maken.
Ik wens u alle goeds
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Willempie schreef: Ten tweede komt een heel groot gedeelte van de omzet in de kerken ten goede aan armoedebestrijding.
Dat is dan ook het zeer weinige wat wordt gedaan aan sociale nood in Amerika.
Maar mn. alleen voor leden van de christelijke kerk. :evil3:

Algemene sociale wetten zijn in Amerika haast nihil.
En nu straks ook niet meer, als de minimale ziekenfonds voor iedereen nl. Obamacare door Trump teniet gedaan wordt.

Voortaan weer alleen een verzekering voor diegenen met een goede baan.
Lang leve republikeinen, maw. vooral de partij van de Amerikaanse christenen.
De kerken en de republikeinen vinden nl. dat zij dat prima kunnen verzorgen.
Zij vinden dan ook: christenen voor christenen.
En christenen first.

Voor wie was Jezus ook al weer gekomen?
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Maria schreef:En breek me de bek daar niet over open, hoe het rijke christelijke Amerika omgaat met zijn dakloze families.
Daar kunnen we een heel topic mee vullen.
1 op 30 kinderen dakloos in Amerika
Och ja, dat was onder de (schijn)christelijke president Obama zo. Zal daar nu met de (schijn)christelijke president Trump aan het roer eindelijk verandering ten goede in komen?
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Maria schreef:Algemene sociale wetten zijn in Amerika haast nihil.
En nu straks ook niet meer, als de minimale ziekenfonds voor iedereen nl. Obamacare door Trump teniet gedaan wordt.
Voor die Obamacare moesten arme sloebers hoge bedragen neertellen. Het is niet uitgesloten dat dat onder Trump juist gunstiger gaat uitpakken. Zie The Poorest Americans Are Still Locked Out Of Obamacare
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Gesloten