Hallo waarom (ook niet)?
Ik zou graag het trouw artikel lezen, maar ik moet eerst een account aanmaken. Daarbij krijg ik de keuze uit drie opties.
Die heb ik geen van drie. Wanneer ik probeer in te loggen met mijn microsoft account, kom ik niet verder dan een blanco pagina.
Is hier een mouw aan te passen?
Dag Gershom,
Ik dacht dat het een "gratis" artikel was, blijkbaar toch niet omdat ze om registratie vragen. Dat kan als je na het tabje "registeren" gaat. Heb je die drie registratie mogelijkheden via sociaal accounts niet nodig(lees: via dat jatten we nog meer privacy informatie van je.. ) . Of je het dan alsnog kunt lezen?. Ik vermoed van wel, maar durf het niet met zekerheid te zeggen.
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?
Ik denk dat er twee oerdriften in de mens bestaan: liefde en empathische gevoelens voor de eigen kroost en agressieve en nare gevoelens bedoeld voor de dreiging door buitenstaanders. Beiden zitten in elke mens ingebakken. Je kan het 'goed' en 'kwaad' noemen.
Hoe maak je (volgens mij) het onderscheid tussen een waarnemer mét bewustzijn en één zonder bewustzijn:
Zie hier voor mijn (kort Engelstalig) artikel erover als je meer interesse hebt: https://doi.org/10.5281/zenodo.17340466
MaartenV schreef:Ik denk dat er twee oerdriften in de mens bestaan: liefde en empathische gevoelens voor de eigen kroost en agressieve en nare gevoelens bedoeld voor de dreiging door buitenstaanders. Beiden zitten in elke mens ingebakken. Je kan het 'goed' en 'kwaad' noemen.
Versterkt bij mij het gevoel dat we gewoon sociale dieren zijn en dat empathische gevoelens voor eigen kroost genetisch ingebakken zit, omdat je dat bij de meeste soorten ziet (die weinig nakomelingen per keer krijgen).
Ook intolerantie is dieren eigen als de groepen te groot worden.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Hangt af in welke context en waarvoor ze worden gekanaliseerd.
Hoe maak je (volgens mij) het onderscheid tussen een waarnemer mét bewustzijn en één zonder bewustzijn:
Zie hier voor mijn (kort Engelstalig) artikel erover als je meer interesse hebt: https://doi.org/10.5281/zenodo.17340466