Geloof die fabeltjes toch niet. Zo maakte men ons wijs dat IS een wereldconflict wil.dikkemick schreef:Als er überhaupt al een oorlog uitbreekt is het een burgeroorlog. En dat kunnen we bereiken door lekker veel angst te zaaien zodat er zo nu en dan een moskee opgeblazen gaat worden. En dan komt van het 1 het ander.
Exact wat IS poogt te bereiken met die onrust die ze zaait. En als we daar nou eens boven kunnen blijven staan!
Tot er een coalitie aan hun deur stond, dan smeekten ze ons ons terug te trekken en we zouden verder in vrede leven. Ze riepen de Europese burgers op hun leiders te overtuigen de coalitie terug te trekken. Waarom willen ze dat als je een wereldconflict wilt?
Het kalifaat zit wellicht al aan haar derde leider omdat ze ons postpakketje telkens in goede orde ontvangen.
Ze weten dat hun rijk eindigen en zullen wanhopig als een kat in het nauw sprongen maken. Net daarom moeten we ons hier op eigen bodem beginnen weren en voorbereiden op het ergste. Er komt sowieso een burgeroorlog, ik vroeg het hier al "heeft iemand die Franse rellen gezien?" Ik wel, jullie niet dan? Onafhankelijke media barstte er van uit.
De ordehandhaving staat hier machteloos tegen en de islam heeft zich bewapend in het Westen. Hebben explosieven, wapens, munitie, ...
Aleppo is weldra uit handen van de terroristen en de luchtaanvallen kijken niet meer op één of twintig burgers.
Het is dit of hen laten uitgroeien tot een kalifaat met WMD. Maak uw keuze.
Gelukkig wordt die keuze door harde pitten gemaakt :p
Maar maak geen vergissing. Als men voor een cartoon een hele redactie neermaait, voor een luchtaanval 140 Fransen neermaait, explosieven in de metro plaatst en in de luchthaven zichzelf tot ontploffing brengt, ... vraag ik me af wat hiervoor de vergelding gaat zijn.