Massaal protest tegen intrekken van Zondagswet.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
extian

Massaal protest tegen intrekken van Zondagswet.

Bericht door extian »

Ik kwam onderstaand artikel van het RD tegen op Facebook en zag dat er hier nog niets over gepost was.

De inhoud in het kort
Het Reformatorisch Dagblad meldt dat Nederland massaal protesteert tegen het intrekken van de zondagwet, deze wet bevat een aantal verboden die ervoor zorgen dat alles op Zondag wat rustiger verloopt. In de tweede kamer is een grote meerderheid voor het afschaffen van deze wet, er vindt echter wel een consultatie plaats waarin burgers kunnen aangeven hoe zei hierover denken.

- Reformatorisch Dagblad: Massaal protest tegen intrekken van Zondagswet.
- Voorstel, consultatie en reacties van gepikeerde christenen vindt je hier.

Ik kan zelf niet echt een reden vinden om tegen dit voorstel te zijn, hoe denken jullie er over?
Why don't you believe in God?
Why don't you believe in Ra? Why don't you turn to the east daily and pray to Allah?
When you understand why you reject all other gods, You'll understand why I reject yours.

♬ Greydon Square - Squared
Vilaine
Bevlogen

Re: Massaal protest tegen intrekken van Zondagswet.

Bericht door Vilaine »

Ik was zondag in de plaatselijke supermarkt. Leek er meer op, dat mensen massaal op zondag gaan winkelen, dan massaal protesteren.
Ik kom jaarlijks in Australië en/of Nieuw Zeeland. Grote zaken zijn daar alleen gesloten op 1ste kerstdag en nieuwjaarsdag. In grotere steden zijn ook grote zaken 24/7 open.
Er lijken geen protesten tegen. Wel is het zo, dat de mensen niet verplicht worden zondags te winkelen of open te zijn.
Misschien kan wel in de wet opgenomen worden, dat mensen mogen weigeren op zondag boodschappen te doen. Dan komt de wet de christenen toch nog wat tegemoet en zullen ze hun protesten opgeven.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
extian

Bericht door extian »

Vilaine schreef:
Haha, "massaal" was misschien beter geweest voor de titel ja. :') Ik kan in mijn huidige woonplaats jammer genoeg niet op Zondag winkelen, kon dat in m'n vorige wel en kan je wel zeggen dat ik het verschrikkelijk mis. De gelovige mensen die ik ken maakten er trouwens ook wel gretig gebruik van.

Misschien als je die mensen de vrijheid geeft om niet op zondag te winkelen dat ze er dan wel oké mee zijn ja..
Why don't you believe in God?
Why don't you believe in Ra? Why don't you turn to the east daily and pray to Allah?
When you understand why you reject all other gods, You'll understand why I reject yours.

♬ Greydon Square - Squared
Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

RF;
Christenen protesteren massaal tegen intrekking van de Zondagswet. Woensdagmorgen waren er al 870 reacties binnen.
Nou, massaal.....

Overigens staat het iedereen vrij om op het wetsvoorstel te reageren op http://www.internetconsultatie.nl" onclick="window.open(this.href);return false; .
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Jan van Lennip
Diehard

Bericht door Jan van Lennip »

Wat mij betreft mag de zondagswet overboord. Ook ik zie geen enkele reden dat deze in de huidige samenleving zorgt voor toegevoegde waarde anders dan het christelijk geloof.
De beste manier om kritiek te voorkomen is door je mond te houden. Aristoteles
Waarom?
Bevlogen

Bericht door Waarom? »

Het geneuzel over de zondagswet gaat maar door in kerkenland. En uiteraard zullen kerken geen kerken zijn om het over een bepaald onderwerp WEL eens te zijn. Niet dus......
http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... t_1_994147" onclick="window.open(this.href);return false;
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?

Zoek je troost? Bach! ( Waarom? 1:1)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Ik weet dat we in een 24 uurs economie leven, maar ik vind 1 rustdag wel prettig. Aan de andere kant, als ik ga klussen en heb wat nodig ... Kortom: Ik lig er niet wakker van.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Plaats reactie