Ken Ham heeft de loterij gewonnen
Moderator: Moderators
Ken Ham heeft de loterij gewonnen
Althans zo klinkt het verhaal. Een vaag verhaal hoe hij een atheïst heeft kunnen overtuigen van zijn creationistische bakerpraatjes. En dan gaat het viral, de duizenden geloofverlaters en gelovigen die toch maar iets gaan doen met theïstische evolutie, althans zo heeft het in deze kringen, bij gewone burgers is het evolutie, die blijven tamelijk anoniem. Maar atheïsten die een andere mening aan gaan hangen zijn breaking news. Ook in Nederland. Dat het misschien gaat om een slecht ontwikkeld, snel beïnvloedbaar meisje dat is me niet duidelijk geworden.
http://www.christelijknieuws.nl/news/79 ... Here-Jezus" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.christelijknieuws.nl/news/79 ... Here-Jezus" onclick="window.open(this.href);return false;
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Re: Ken Ham heeft de loterij gewonnen
Vind je het heel vervelend als ik Ken Ham niet serieus neem?
https://www.youtube.com/watch?v=UdXHktAAOcc
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Ook ik neem Ken Ham totaal niet sereus. Neem alleen het voorbeeld wat je aandraagt Piet. Saulus opvoeren als atheist??
Christelijknieuws schreef:
Christelijknieuws schreef:
En zeer waarschijnlijk heeft hij ook nog nooit met ex christenen gesproken die atheist zijn geworden!? Als ik geen bijbelkennis zou hebben zouden ze mij waarschijnlijk ook kunnen inpakken! En waarom zou je als atheist een nieuwe vrijwilliger in de organisatie van Ken Ham willen zijn? Of was ze toen al gebrainwashed toen ze vrijwilliger werd?Ken Ham geeft aan dat veel atheïsten nog nooit een duidelijke en logische verdediging van het christelijk geloof hebben gehoord, wat voor hen een antwoord kan zijn op hun vragen. Hij vertelt over een nieuwe vrijwilliger in zijn organisatie, Dona. Dona was atheïst, maar nadat ze een seminar had bijgewoond van ‘Answers in Genesis’ over schepping en evolutie, is ze tot geloof gekomen.
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
Ken Ham is een vreemde gast. Kwam het artikel tegen via de site van de EO. Ben maar even gaan googlen waar het vandaan komt. En daarna even kijken of er verschillen zijn. Er valt gelijk één ding op, dat het Nederlandstalige artikel niet vermeldt, even niet de achtergrond van de persoon want dat is de vaagheid ten top. Terwijl "de verandering" meestal breed wordt uitgedragen. Het gaat om het actuele karakter van dit bericht.
http://www.gospelherald.com/articles/62 ... theist.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.gospelherald.com/articles/62 ... theist.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The Creationist contended that many atheists haven't heard a "clear, logical defense of the Christian faith" that would answer their questions. In an effort to counter this problem, Answers in Genesis regularly holds conferences and other outreach events around the world. Ham went on to share the story of one of their new volunteers, Dona, who was a former atheist who became a Christian in 1993 after she attended one of AiG's seminars. -
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Dat had sneller gekund! Als je al zegt dat je nooit van gedachten zult veranderen ben je gewoon een oneerlijk persoon.dikkemick schreef:Vind je het heel vervelend als ik Ken Ham niet serieus neem?
Why don't you believe in God?
Why don't you believe in Ra? Why don't you turn to the east daily and pray to Allah?
When you understand why you reject all other gods, You'll understand why I reject yours.
♬ Greydon Square - Squared
Why don't you believe in Ra? Why don't you turn to the east daily and pray to Allah?
When you understand why you reject all other gods, You'll understand why I reject yours.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Welkom Exrian, had je al een bericht geplaatst in het subforum Even Voorstellen?extian schreef:
Dat had sneller gekund! Als je al zegt dat je nooit van gedachten zult veranderen ben je gewoon een oneerlijk persoon.
Als je nooit van gedachten zult veranderen, dan ben je niet in staat te leren. Dat heet "dom".
Als je zegt dat je nooit van gedachten zult veranderen, dan lieg je, tenzij het waar is. (Dan ben je dom).
Maar wie een leugen verteld is daarom nog geen oneerlijk persoon.
Ik heb drie maal in mijn leven gelogen. Zijn er mensen die dat minder vaak hebben gedaan?
Ik denk dat de meestem op deze vraag zullen passen, maar dat ze daarom nog niet allemaal oneerlijke personen zijn.
Ik wens u alle goeds
Ja ik heb mezelf al eventjes kort voorgesteld.Peter van Velzen schreef:Welkom Exrian, had je al een bericht geplaatst in het subforum Even Voorstellen?extian schreef:
Dat had sneller gekund! Als je al zegt dat je nooit van gedachten zult veranderen ben je gewoon een oneerlijk persoon.
Als je nooit van gedachten zult veranderen, dan ben je niet in staat te leren. Dat heet "dom".
Als je zegt dat je nooit van gedachten zult veranderen, dan lieg je, tenzij het waar is. (Dan ben je dom).
Maar wie een leugen verteld is daarom nog geen oneerlijk persoon.
Ik heb drie maal in mijn leven gelogen. Zijn er mensen die dat minder vaak hebben gedaan?
Ik denk dat de meestem op deze vraag zullen passen, maar dat ze daarom nog niet allemaal oneerlijke personen zijn.
Goed punt, al hoef je natuurlijk niet per se te liegen om oneerlijk te zijn. We hebben denk ik beide een andere definitie in ons hoofd, maar dat maakt niet uit ik kan me in "dom" goed vinden.
Why don't you believe in God?
Inclusief leugentjes om bestwil een veelvoud van jouw drie, maar toch beschouw ik mijzelf als een eerlijk persoon.Peter van Velzen schreef:Ik heb drie maal in mijn leven gelogen. Zijn er mensen die dat minder vaak hebben gedaan?
Dus ik ben het met je eens Peter.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Dan was dit waarschijnlijk de vierde keerPeter van Velzen schreef: Ik heb drie maal in mijn leven gelogen. Zijn er mensen die dat minder vaak hebben gedaan?
Martim Cymbron -
- Peter van Velzen
- Site Admin
Dat is niet mogelijk. Het kan de 1e de 2e of de 3e keer zijn, de 5e keer, of nog een hoger getal. Maar NIET de 4e.Arjen2015 schreef:Dan was dit waarschijnlijk de vierde keerPeter van Velzen schreef: Ik heb drie maal in mijn leven gelogen. Zijn er mensen die dat minder vaak hebben gedaan?
Maar Ken Ham zal wellicht denken dat het kan. . . .
Ik wens u alle goeds
BriljantArjen2015 schreef:Dan was dit waarschijnlijk de vierde keerPeter van Velzen schreef: Ik heb drie maal in mijn leven gelogen. Zijn er mensen die dat minder vaak hebben gedaan?
De eerste slok uit de beker der natuurwetenschap maakt atheïstisch, maar op de bodem wacht God. (Werner Heisenberg)