Arjen: Ik ben rond de kerst weer aangekomen in Nederland, dus moet nog even wennen aan de kou

Voor de rest gaat het redelijk goed, voor zover je dat in kan schatten na een intercontinentale verhuizing. Geloofsonderwerpen bespreek ik gewoon helemaal niet met vrouwlief, of met bijna niemand eigenlijk. Op dit moment ligt daar (nog) niet zo'n prioriteit. Tegelijk denk ik er uiteraard nog veel over na, en wordt alles me hoe langer hoe meer helder.
Bedankt voor de complimenten van de blog; het is goede therapie, tegelijk hoop ik wat uit te kunnen leggen aan mensen. Als je wilt reageren, doe het gerust, nederlands is ook OK

Wat me vooral opvalt is dat mijn lijst met redenen om in "het geloof" te blijven eigenlijk veel langer is dan mijn lijst met redenen om te vertrekken. Daar bedoel ik absoluut niet mee dat ik eigenlijk weer Christen wil worden, maar juist dat er een heel web aan redenen was om daarin te blijven, maar ze uiteindelijk stuk voor stuk door de mand vallen als onjuiste, manipulatieve of onbewezen redenen.