Hoi

Vertel hier iets over jezelf,..wie je bent en wat je bezig houdt.

Moderator: Moderators

lost and not found yet!
Bevlogen

Re: Hoi

Bericht door lost and not found yet! »

Van harte welkom! Van iemand die ooit ook zeker wist dat (er een) God bestaat. :D
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Welkom Allie.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Allie
Geregelde verschijning

Bericht door Allie »

doctorwho schreef:
Allie schreef:Ik ben "Allie", is een nickname uiteraard(welke kwaadaardige ouder noemt zijn/haar kind nu Allie?), ik geloof in God en ik ben nieuw hier. Ben benieuwd naar dit forum. :angel12:
Welkom Allie,
Ik geloof in mensen die in goden geloven, sterker nog ik heb ze wel eens gesproken dus ze bestaan " echt" :wink:
Goede analyse... Bedankt voor je welkom, waarom zet je 'echt' tussen aanhalingstekens?
En ik geloof niet in goden, ik geloof in God. Er is een verschil.
Allie
Geregelde verschijning

Bericht door Allie »

PietV. schreef:Welkom Allie.
Thank you....
Allie
Geregelde verschijning

Bericht door Allie »

lost and not found yet! schreef:Van harte welkom! Van iemand die ooit ook zeker wist dat (er een) God bestaat. :D
Dank je wel. Hoe is dit veranderd? Bij jou dan?
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Allie,

Ik heb een beetje op de andere site rond gekeken en mijn eerste indruk van jou is iemand met een moraal die wel in staat is religieuze wantoestanden te erkennen. Je lijkt wel een beetje gefrustreerd wanneer men stelt dat atheïsme geen gewelddadige ideologie is. Ik vrees dat je die stelling niet echt begrijpt. Het atheïsme is geen ideologie dus ook geen gewelddadige. De mens daarentegen is wel gewelddadig, en de mens heeft goden gecreëerd die op hem lijken. En die dus tegelijk goed EN slecht zijn. Dat is iets waar de meeste gelovigen mijn inziens zelf heel hard mee worstelen.

Ik heet je hier welkom en wil graag met je discussiëren over de menselijke moraal, waarom jij denkt dat die van religie komt. Terwijl de moraal van onze maatschappij toch boven de bijbelse ( nieuw of oud) staat.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
Allie
Geregelde verschijning

Bericht door Allie »

pallieter schreef: Ik heet je hier welkom en wil graag met je discussiëren over de menselijke moraal, waarom jij denkt dat die van religie komt. Terwijl de moraal van onze maatschappij toch boven de bijbelse ( nieuw of oud) staat.
Ten eerste bedankt. Ten tweede zeg ik nergens dat moraal van religie komt. Het komt van God. Dat zijn twee verschillende dingen. En je zult misschien ook wel opgemerkt hebben dat ik het niet over gewoon moraal heb, ik heb het over absolute morele waarden en verplichtingen. Bijvoorbeeld dat de nazi's het goed vonden om zoveel joden te vermoorden omdat ze joods zijn. Die gedachte blijft hoe dan ook verkeerd, ook al hadden de nazi's gewonnen. Zo niet, dan is elke vorm van veroordelen van moraal overbodig. Ik kijk er naar uit om met je te filosoferen.
Totaal quote ingekort tot relevantie. Heb je mijn PB gelezen vanmorgen? Maria
Plaats reactie