Freethinker.......
Moderator: Moderators
Re: Freethinker.......
@Wilfred:
Als niemand je begrijpt (en meer serieus neemt)...aan wie zou het dan liggen?
Aan iedereen of aan uzelf? Heeft niets met de persoon te maken, wel met de posts. Het kan uiteraard zijn dat wij te naief en simpel zijn om uw posts goed te doorgronden en/of te begrijpen.
Als niemand je begrijpt (en meer serieus neemt)...aan wie zou het dan liggen?
Aan iedereen of aan uzelf? Heeft niets met de persoon te maken, wel met de posts. Het kan uiteraard zijn dat wij te naief en simpel zijn om uw posts goed te doorgronden en/of te begrijpen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
- wilfred degens
- Forum fan
@dikkemick » 08 feb 2016 21:25
Ik ben er zeker van dat hier wel mensen zijn die mijn posts wel begrijpen en begrepen hebben. Het klopt, met oneliners kan je ook heel veel zeggen, maar daarbij mis ik altijd de context. Ik vind zelf ook dat ik veel te veel woorden gebruikt heb om mij te verduidelijken hetgeen hier mogelijk op meer misverstanden geleid heeft. Nooit heb je mij horen zeggen dat ik niets wil leren. Ik heb mijn leven lang geleerd van mijn vallen en weer opstaan.
Lees eens bijvoorbeeld de Dubbelganger van Fjodor Dostojewski. Oorlog en vrede van Tolstoi. Wanneer je die boeken begrijpt zal je zeker mijn eenvoudigere schrijfstijl begrijpen.
Ik ben er zeker van dat hier wel mensen zijn die mijn posts wel begrijpen en begrepen hebben. Het klopt, met oneliners kan je ook heel veel zeggen, maar daarbij mis ik altijd de context. Ik vind zelf ook dat ik veel te veel woorden gebruikt heb om mij te verduidelijken hetgeen hier mogelijk op meer misverstanden geleid heeft. Nooit heb je mij horen zeggen dat ik niets wil leren. Ik heb mijn leven lang geleerd van mijn vallen en weer opstaan.
Lees eens bijvoorbeeld de Dubbelganger van Fjodor Dostojewski. Oorlog en vrede van Tolstoi. Wanneer je die boeken begrijpt zal je zeker mijn eenvoudigere schrijfstijl begrijpen.
Ik plant gedachtes en ideeën, maar nooit zonder een vraagteken. Niet ik ben van belang om op te reageren, maar alleen mijn reacties staan open voor opbouwende kritiek, zonder stigmatiserende op- en aanmerkingen.
Bedoel je dat het individu meer te vertellen heeft dan de massa doorgaans vertelt/weet (denkt te weten)? Wat wil jij in dit opzicht delen? Ik denk dat jij meent dat wij allemaal overduidelijk iets missen hier. Klopt dat?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
- wilfred degens
- Forum fan
@dikkemick
Hoe kom je daarop wanneer je in mijn vorige reactie op jou in mijn onderstaande quote kon lezen. Dát is nu wat ik zo zinloos vind om daar steeds maar weer op in te gaan. Wat mensen niet begrijpen zij voor mij dan maar zo.
Dus, nee dikkemick, dat klopt niet en ga ook weer niet uitleggen.
wilfred degens » 08 feb 2016 21:34
Ik denk dat jij meent dat wij allemaal![]()
![]()
overduidelijk iets missen hier. Klopt dat?
Hoe kom je daarop wanneer je in mijn vorige reactie op jou in mijn onderstaande quote kon lezen. Dát is nu wat ik zo zinloos vind om daar steeds maar weer op in te gaan. Wat mensen niet begrijpen zij voor mij dan maar zo.
Dus, nee dikkemick, dat klopt niet en ga ook weer niet uitleggen.
wilfred degens » 08 feb 2016 21:34
Ik ben er zeker van dat hier wel mensen zijn die mijn posts wel begrijpen en begrepen hebben.
Ik plant gedachtes en ideeën, maar nooit zonder een vraagteken. Niet ik ben van belang om op te reageren, maar alleen mijn reacties staan open voor opbouwende kritiek, zonder stigmatiserende op- en aanmerkingen.
- lost and not found yet!
- Bevlogen
En waar zijn die mensen dan?Wilfred degens » 08 feb 2016 21:34
Ik ben er zeker van dat hier wel mensen zijn die mijn posts wel begrijpen en begrepen hebben.
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Uw antwoord is duidelijk en ook duidelijk in strijd met regel A2: Deze regels gelden voor iedereen, ongeacht achtergrond of mening.wilfred degens schreef:Ik lees jullie regels NIET
Iemand die niet bereid is de forumregels door te lezen hoort niet op dit forum. Ik leg dit voor in het moderatorteam en stel een onmiddellijke ban voor.
Born OK the first time
- vegan-revolution
- Superposter
Het denken is vrij, maar als je geen eisen stelt aan omgangsvormen dan kan het behoorlijk uit de hand lopen. De forumregels zijn geen beperking voor het denken maar een beperking voor omgangsvormen die tot ontsporingen kunnen leiden.wilfred degens schreef:Want wie houdt er nou van regels door anderen opgelegd op je denken?
Ik lees ze niet omdat ik mijn denken niet en door niemand aan regeltjes wil laten binden.
wilfred degens schreef:wanneer iedereen kan lezen hoe er demagogisch al vanaf mijn voorstellen op de man gespeeld ging worden
wilfred degens schreef:Het anti sfeertje werd hier gezaaid.
Het stoken was begonnen
Wat bereik je nou met dit soort uitspraken? Denk je dat het effect hiervan is dat men meer begrip voor jou gaat tonen?wilfred degens schreef:de hoofd moderator genoot van de steekpartijen
Zoals Rereformed al aangaf : menselijk, maar onverstandig.wilfred degens schreef:Ik deed daar secondair aan mee nadat ik op de persoon aangevallen was. Vreemd?
Zelfs als je primaire indruk is dat iets boosaardig bedoeld is, waarom zou je die primaire indruk dan niet het voordeel van de twijfel gunnen? Verder is het in mijn beleving niet dwaas om te trachten misverstanden proberen op te helderen. Soms kost dat meer moeite dan je van tevoren had voorzien. Soms lukt het helemaal niet om een misverstand op te helderen, hoezeer de welwillendheid van ieders kant ook aanwezig is. Het valt gewoon niet altijd mee om iets zodanig in woorden uit te drukken dat je over kunt brengen wat je bedoelt. Je kunt er dan voor kiezen om voorlopig niet te reageren en eerst eens rustig na te denken welke andere mogelijkheden er nog open staan om in woorden uit te drukken wat je bedoelt, vooropgesteld dat je nog steeds bereid bent om energie in een discussie te steken. De lust om energie in een discussie te steken kan je uiteraard wel eens vergaan als je op een gegeven moment het idee hebt nauwelijks een steek verder te komen.wilfred degens schreef:Hoe dwaas zou ik moeten zijn om al die boosaardige misverstanden voortdurend te gaan corrigeren?
Als je de regels wel leest, kun je dan ineens niet meer afgaan op je "oprechte instelling om een humaan mens te zijn"? Kortom, ik zie niet in hoe dat tegenstrijdig met elkaar zou kunnen zijn? Dit is een forum waarop je geacht wordt de forumregels te lezen en je er (zo goed als dat gaat) aan te conformeren. Misschien kunnen bepaalde regels anders of beter, maar dan nog dien je je te houden aan de forumregels zoals die er op zeker moment zijn. Discussiëren over forumregels is uiteraard altijd mogelijk.wilfred degens schreef:Ik lees jullie regels NIET, want ik ga af op mijn oprechte instelling om een humaan mens te zijn, die respect voor iedereen wil hebben zolang ik niet door hen gedwongen word om de degens te kruisen.
Kan een mens ervoor te kiezen om zich niet uit de tent te laten lokken?wilfred degens schreef:Alles wat ik respectloos heb geschreven, waren altijd uitgelokte reacties
Mijn suggestie is om te proberen om verder te kijken dan je primaire indruk van "vijverhaantjes".wilfred degens schreef:Hoeveel van zulke afhakers zijn op soortgelijke sfeertjes tegen hen door die vijverhaantjes al voorgoed verdwenen?
Alleen door feedback te vragen kun je je daarvan vergewissen, lijkt mij.wilfred degens schreef:Ik ben er zeker van dat hier wel mensen zijn die mijn posts wel begrijpen en begrepen hebben.
Het is mijns inziens geen keuze tussen veel of weinig woorden. Het gaat er mijns inziens slechts om die woorden (veel of weinig) te vinden waarmee je je boodschap naar je zin duidelijk genoeg kunt overbrengen. Het is lastig van tevoren te voorspellen welke woorden dit zullen zijn. Het lukt zelden bij de eerste poging en soms zelfs niet bij de "tigste" poging.wilfred degens schreef:Het klopt, met oneliners kan je ook heel veel zeggen, maar daarbij mis ik altijd de context. Ik vind zelf ook dat ik veel te veel woorden gebruikt heb om mij te verduidelijken hetgeen hier mogelijk op meer misverstanden geleid heeft.
Dat ervaar ik als een positieve levenshouding.wilfred degens schreef:Nooit heb je mij horen zeggen dat ik niets wil leren. Ik heb mijn leven lang geleerd van mijn vallen en weer opstaan.
Als je er even geen goed raad mee weet wat je verder nog kunt doen om iets duidelijk te maken, dan kun je er inderdaad voor kiezen om je pogingen (tijdelijk) te staken.wilfred degens schreef:Wat mensen niet begrijpen zij voor mij dan maar zo.
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
-
appelfflap
- Banned
je moet nu ook geen stok zoeken om te slaan,Rereformed schreef: Iemand die niet bereid is de forumregels door te lezen hoort niet op dit forum. Ik leg dit voor in het moderatorteam en stel een onmiddellijke ban voor.
ik heb, in de afgelopen 10j, ook nog nooit die regels gelezen en ben het niet van plan
of staat er ergens een artikel dat je de forumregels gelezen moet hebben.
- wilfred degens
- Forum fan
Ik ben een fatsoenlijke burger die fatsoenlijk zonder ooit in de gevangenis gezeten te hebben (forum ban) door mijn leven ga zonder het wetboek te hebben gelezen noch geacht wordt te kennen. Hoe is dat met jou?Rereformed schreef:Uw antwoord is duidelijk en ook duidelijk in strijd met regel A2: Deze regels gelden voor iedereen, ongeacht achtergrond of mening.wilfred degens schreef:Ik lees jullie regels NIET
Iemand die niet bereid is de forumregels door te lezen hoort niet op dit forum. Ik leg dit voor in het moderatorteam en stel een onmiddellijke ban voor.
Maar jouw reactie is precies de reactie conform je voorgaande stigmatiserende reacties door mij zien aankomen.
Ik heb mij verdedigd daar waar ik mij als persoon aangevallen voelde, en zulks lijkt mij meer logisch dan tegen de regels. Ik lees nooit ergens club of verenigingsregels omdat ik met succes op mezelf vertrouwde nooit tegen die regels grof te zullen de fout ingaan. Misschien dat u mij nog even wilt laten weten hoe u kunt weten hoeveel mensen die hier ook geregistreerd bezoeker zijn die regels ook niet gelezen hebben? Het woordje vrij en regels vloeken in mijn spontane beleving. Maria vroeg mij om niet alle reacties waar ik op wilde reageren in hun geheel te kopiëren maar precies de zinnen waar ik op wilde reageren. Gedaan. Ook of ik liever geen bewegende avatars meer wilde gebruiken. Gedaan. Ik heb niemand uitgescholden noch opzettelijk méér willen beledigen dan zij mij deden. En inderdaad, ik wil geen regels lezen waar ik mij op een freethinker forum waan OMDAT ik van mezelf weet dat ik zonder de regeltjes of het wetboek te kennen niet zal worden gearresteerd of geband. Succes met je voorstel.
- wilfred degens
- Forum fan
@ vegan-revolution » 09 feb 2016 06:35
Dank je voor je zinnige en de moeite van het overdenken waardige reactie.
Zo kan het ook en dat had ik al eerder van je ondervonden.
In het door mij gewraakte vijvertje laten zeker niet alle vissen zich de maat slaan door een hanige enkeling.
Dank je voor je zinnige en de moeite van het overdenken waardige reactie.
Zo kan het ook en dat had ik al eerder van je ondervonden.
In het door mij gewraakte vijvertje laten zeker niet alle vissen zich de maat slaan door een hanige enkeling.
Ineens zie ik deze bijdrage van appelfflap waar ik het bijna 100% mee eens ben.appelfflap schreef:je moet nu ook geen stok zoeken om te slaan,Rereformed schreef: Iemand die niet bereid is de forumregels door te lezen hoort niet op dit forum. Ik leg dit voor in het moderatorteam en stel een onmiddellijke ban voor.
ik heb, in de afgelopen 10j, ook nog nooit die regels gelezen en ben het niet van plan
Dat is best wel opmerkelijk. Ik ben het bijna nooit met hem eens.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Nee. Het is idd. je eigen keuze, mede daar wij het niet kunnen controleren.appelfflap schreef:je moet nu ook geen stok zoeken om te slaan,Rereformed schreef: Iemand die niet bereid is de forumregels door te lezen hoort niet op dit forum.
Het heeft jou dan ook een aantal keren opmerkingen opgeleverd en laatst nog een officiële waarschuwing.
En dit dan ook als een vent geaccepteerd.
Het gaat nu om deze klacht op de moderatie van Wilfred.
Er wordt aangenomen, dat je de regels kent en je dus geen excuus hebt om advies/correctie/moderatie op grond van die regels aan te vallen.
Doe je dat wel, dan heb je idd. zoals RR schrijft, niets te zoeken op dit forum.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Vaak kan het handig zijn je in anderen te verplaatsen. Bijvoorbeeld door inhoudelijk in te gaan op de vraag naar wat nadere toelichting van jouw zijde. Want dan kan het voor die ander ineens wel duidelijk worden wat je bedoelde maar niet werd opgepikt. Communicatie is niet hetzelfde als ongebreideld gedachten spuien en er maar vanuit gaan dat de lezer hieruit ontrafeld wat de pointe nu was.wilfred degens schreef:Bij mensen die begrijpend willen en kunnen lezen, lezen not only the words but the meaning behind the words as important.
Wie om persoonlijke redenen de schurft aan iemand heeft, leest zijn/haar woorden niet met begrip voor hoe die woorden bedoeld zijn, maar vergiftigd door je antipathie, hoe je ze verkeerd en belastend kan uitleggen om die schrijver met vragen en vragen onderuit te halen.
Wat bedoel je bijvoorbeeld met het loslaten van jouw vrijdenken?Hoe onschuldig is het niet wanneer iemand apetrots op zijn brand new witte Harley met een droomgeluid, verbaal weergeeft, het wel even leuk te vinden dat zijn vriendjes met veronderstelde jaloezie je nastaren? Waarom mag een kind of jong volwassene zoiets schaamteloos zeggen en lachen de volwassen en een beetje instemmend en word ik hier vastgeprikt op hoe ernstig het wel met mij moet zijn om het af en toe een beetje (zeer menselijk) leuk te vinden een beetje jaloezie op te roepen? Weer een persoonlijke aanval op mijn spontaniteit bij het loslaten van mijn vrijdenken.
A. het loslaten van gedachten hierover of B afstand nemen van je vrijdenken. Beide kan je opmaken maar dat is vast niet je bedoeling. Enne door valse analogieën in je betoog te verweven wordt het niet aannemelijker.
De enige conclusie die ik hieruit trek is dat het je niet lukte om over deze zaken dusdanig te communiceren dat de ontvanger begrijpt wat je je wilde zeggen.En lees hier eens op dit topic alleen al vandaag hoeveel mensen hier al verkeerde conclusies trokken over allerlei zaken die zij rond mij niet begrepen.
Tsja Rereformed begrijpend laten lezen is natuurlijk ook te veel gevraagdKwistig strooit Rereformed met zijn persoonlijk gerichte kwalificaties naar mij op de persoon, OMDAT hij blijk geeft geen sodemieter van de verbanden en mijn verwijzingen te begrijpen.
Je gaat er nu met een overhaaste generalisatie van tussen? Want waarom is iemand die niet direct begrijpt wat je bedoeld boosaardig?Hoe dwaas zou ik moeten zijn om al die boosaardige misverstanden voortdurend te gaan corrigeren?
Is het mogelijk dat dit niet in de context die jij bedoelde te plaatsen te maken kan hebben met de wijze van verwoording?Ik heb wel wat beters te doen waar ik meer voldoening in vind. Geen zin in en het moge duidelijk zijn dat ik inderdaad hier met mijn invalshoek bij teveel bezoekers niet zo welkom ben als zij mij bij mijn uitgebreide voorstellen lieten weten. Zeker niet bij allen en dat spijt mij, om iedere keer weer gestoord te worden door de zonder aanleiding beledigende op- en aanmerkingen op mijn vrijdenken van de mensen die van alles niet in de context weten te plaatsen ondanks mijn ijdele pogingen naderhand.
Bij een aantal zaken is je om onderbouwing gevraagd, omdat het niet enkel om snedig verwoorde meningen gaat maar ook om de achtergrond hiervan. Onderbouwen op andere wijze dan refereren aan hetgeen je al beweerde kan je de bout hachelen en als ik een boosaardig denker was zou ik dit als gebrek aan respect jegens je gespreksgenoten duiden.
Waarom zo weigerachtig even kennis te nemen van de regels? En het verschaffen van onderbouwing bij beweringen staat niet haaks op het zijn van een een humaan persoon.Ik lees jullie regels NIET, want ik ga af op mijn oprechte instelling om een humaan mens te zijn, die respect voor iedereen wil hebben zolang ik niet door hen gedwongen word om de degens te kruisen.
Kom kom een van op de eerste wedervragen die je van mij kreeg volgde een betoog over avatars nickname's en diep inzicht in mijn roerselen. Die er vooral op gericht schenen jou als bijzonder mens eens lekker te gaan dwarsbomen. Je bent klaarblijkelijk zeer gevoelig voor tegenspraak en duld dit gewoonweg niet zonder een soort complottheorie te vermoeden.Alles wat ik respectloos heb geschreven, waren altijd uitgelokte reacties welke ik Maria al liet weten in mijn pm naar haar wegens haar weigering op te treden tegen het op de man spelen van hen, die mij mogelijk al door erik slecht gezind waren geworden.
Vijerhaantjes bestaan nietHoeveel van zulke afhakers zijn op soortgelijke sfeertjes tegen hen door die vijverhaantjes al voorgoed verdwenen?
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Eerlijk gezegd heb ik niet de indruk dat jouw grondhouding zo humaan is. Je eerste prioriteit lijkt je persoonlijk authenticiteit te zijn en waar die in conflict komt met humaan staan tegenover de ander, is het de authenticiteit die voorrang krijgt.wilfred degens schreef: Ik lees jullie regels NIET, want ik ga af op mijn oprechte instelling om een humaan mens te zijn, die respect voor iedereen wil hebben zolang ik niet door hen gedwongen word om de degens te kruisen. Alles wat ik respectloos heb geschreven, waren altijd uitgelokte reacties welke ik Maria al liet weten in mijn pm naar haar wegens haar weigering op te treden tegen het op de man spelen van hen, die mij mogelijk al door erik slecht gezind waren geworden.
Wat mij betreft zijn de forumregels zoals verkeersregels. Zij proberen het (gespreks)verkeer in goede banen te leiden. Dat je de moeite niet doet om ze ten gronde te bestuderen, tot daar aan toe. Maar dit lijkt mij meer op manifeste onwil. Dit is geen non-conformise meer maar anti-conformisme.
Een echte non-corformist vind het niet erg om zich op bepaalde vlakken te conformeren. Die onderzoekt gewoon of wat hij wil bereiken voor hem de moeite waard is en als dat zo is dan past hij zich aan. Laat ik dat illustreren met een voorbeeld. Stel dat in een dorp, voetbal de populaire sport is. De conformist zal voetbal als sport nemen omdat dat de populaire sport is. De non-conformist, zal voor zichzelf uitmaken of hij voetbal voldoende leuk vind of niet. Indien niet, dan kiest hij een andere bezigheid, indien wel dan heeft hij er weinig problemen mee om zich te conformeren naar de afspraken die gemaakt worden om samen te kunnen trainen en matchen te spelen enz, hoewel hij specifieke regelingen wel eens in vraag wil stellen. De anti-conformist, zal of weigeren voetbal als sport te nemen, juist omdat het de populaire sport is of toch voetbal sport kiezen maar dan bv niet willen meedoen aan de ploegstrategie want het is voldoende als hij meedoet vanuit zijn elementair voetbalgevoel, waarom zou hij zich moeten conformeren naar afspraken binnen de ploeg en meer van dat soort fraais.
Als jij de regels van die forum maar niets vind, mij best, zoek dan een andere plek die meer overeenkomt met je wensen. Maar hier komen en dan denken dat je solo-slim kan spelen zonder je op een of andere manier aan te passen aan de geplogenheden hier, daar zijn wij niet van gediend.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Haarfijn beschreven.Wilfred schreef: Wie om persoonlijke redenen de schurft aan iemand heeft, leest zijn/haar woorden niet met begrip voor hoe die woorden bedoeld zijn, maar vergiftigd door je antipathie, hoe je ze verkeerd en belastend kan uitleggen om die schrijver met vragen en vragen onderuit te halen.
- Wie niet het inzicht heeft, dat hij zijn eigen gedrag projecteert op de ander, moet hulp zoeken, maar zal dat per definitie niet doen.
- Wie een volledig gebrek heeft aan zelfinzicht, gespeend is van elk begrip voor wat zijn eigen negatieve manier van zich uitlaten over alles wat stoort, ziet als een reactie op de ander omdat die begint, hoort niet hier op het forum.
- Wie gemakkelijk gekwetst wordt door uitlatingen van anderen en hem dat in diverse berichten steeds weer blijft nadragen, ook in neutrale berichten en reacties, daarmee de sfeer van deze gemeenschap duurzaam verpestend kan beter wegblijven van een forum.
-Wie bijna elke uiting van positiviteit naar één van de anderen eindigt met opnieuw een sneer naar de gemeenschap verpest het positieve effect van dit bericht.
- Wie dit niet doorheeft mag niet klagen, als anderen beginnen.
- Wie zo'n paranoïde gedrag vertoont om iedereen, die maar met één woord het niet helemaal eens is met zijn uitlatingen, te scharen onder vijvertjes gedrag met als aanvoerder 1 bepaalde forummer met hanengedrag hoort hier niet op dit forum.
- Wie na herhaalde malen objectief te zijn benaderd en steeds blijft terugkomen bij zijn eerste frustratie op dit forum, terwijl de genoemde "haan", allang niet meer heeft gereageerd, hoort niet op dit forum.
De vraag komt op, wat je hier zelf nog zoekt.
Ik zou willen adviseren, om als je het werkelijk zo slecht hebt hier, je hiervan te distantiëren en niet meer terug te komen.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.