Verschil mens en aap en andere dieren

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

Berjan
Bevlogen

Re: Verschil mens en aap en andere dieren

Bericht door Berjan »

Hallo mensen,

deze discussie is een beetje uit de klauwen gelopen. Mede door 1 opmerking van mij, is er een beeld ontstaan alsof ik de mens beter achte dan de rest van het dierenrijk. Terwijl ik toch uitging van intelligenter (wat Maarten van Rossum ook vind, ik heb net een monoloog van hem bekeken op internet), en niet van beter.
Tevens heb ik boeken gekocht die Fish mij aanraadde (van de Waal) en daarin zegt hij dat de emoties die mensen kennen ook bij apen voor komen. Zoals een aap die op sterven lag en die geliefkoosd werd door andere apen die hem een steuntje in de rug gaven. Heel verhelderend voor mij (ik heb dat boek bijna uitgelezen terwijl het net vandaag in de brievenbus lag =D> ). Daarom kom ik ook op mijn mening terug. Ik ga er wel van uit dat de mensheid an sich intelligenter is, maar daarmee niet beter. Vooral ook omdat de mens inderdaad slechter kan handelen, juist door diens intelligentie.
Het was ook wel mijn fout dat dit topic ontspoorde, aangezien ik te fel ben als ik discussies voer op internetfora. Dat is een minpunt van mij, die de bonobo's dan weer niet hebben (ga ik vanuit).

Goed, dit wilde ik even gezegd hebben.

Groeten

Berjan
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Berjan schreef: Ik ga er wel van uit dat de mensheid an sich intelligenter is, maar daarmee niet beter. Vooral ook omdat de mens inderdaad slechter kan handelen, juist door diens intelligentie.

Groeten

Berjan
Daar kan ik het wel mee eens zijn.

Er wordt veel onderzoek gedaan naar de overeenkomsten en verschillen tussen aap en mens.

https://taalenhersenen.wordpress.com/20 ... rschillen/" onclick="window.open(this.href);return false;
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

@ Berjan
Al doende leert men en eerlijkheid duurt het langst.
Chapeau. =D>

Met hernieuwde inzichten de nieuwe discussie tegemoet.
Moet kunnen.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Berjan schreef:Dat is een minpunt van mij, die de bonobo's dan weer niet hebben (ga ik vanuit).
Die hebben er gewoon een andere oplossing voor namelijk seks.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

@Berjan
=D> =D> =D>

Ook ik heb mijn mening wel eens bijgesteld hoor. Niets mis mee als je op punten gewezen wordt, waar je zelf niet aan gedacht hebt.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Plaats reactie