Willempie in antwoord op Fish

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Willempie
Bevlogen

Re: Hoe humanistisch bent u?

Bericht door Willempie »

Erik schreef:@Willempie,

1. Dus mensen waarvan de gebeden niet verhoord worden bestaan niet?
Ja, die bestaan wel.
2. Sta jij open voor de gedocumenteerde gevallen van gebeden die niet verhoord zijn?
Ja.
3. Je bedoeld de Pascal van Pascals weddenschap die met zijn intelligentie niet doorhad hoe verschrikkelijk hij de plank missloeg?
Dus naast het feit dat je hier weer eens een drogreden gebruikt, toon je er ook nog eens niets mee aan.
Als ik jou was zou ik gaan bidden om wat geholpen te worden met argumenteren, maar ik ben bang dat het niet helpt.
Wat zegt het over jouzelf als je je denigrerend uitlaat over één van de briljantste geleerden die de mensheid ooit heeft gekend, slechts op grond van één enkele pennenstreek/gedachte die hij zelfs nooit heeft gepubliceerd maar die na zijn dood ontdekt is tussen zijn talloze paperassen, terwijl je al het andere negeert dat hij ons heeft nagelaten? Of lul je alleen maar anderen na? Die indruk wek je namelijk bij mij. Misschien dat dat goed valt bij het merendeel van de participeerders op dit forum maar bij mij niet. In dat geval adviseer ik je om je eigen hersentjes eens in werking te zetten.
Hallo meneer God, met Anna.
dikkemick
Adelaar

Re: Willempie in antwoord op Fish

Bericht door dikkemick »

Ook Newton was een zeer groot genie, maar een crackpot bovendien! Als je goed bent in "A" wil dat niet zeggen dat je ook een kei bent in "B" en "C".
Waarom nou zo krampachtig vasthouden aan iets waarvan overduidelijk is gebleken dat het slechts om wensdenken gaat?
ALLE gebeden naar alle goden (door de eeuwen heen) hebben nooit gewerkt, want die goden hebben natuurlijk nooit bestaan, BEHALVE de God tot wie Willempie bidt...
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Willempie
Bevlogen

Bericht door Willempie »

dikkemick schreef:Ook Newton was een zeer groot genie, maar een crackpot bovendien! Als je goed bent in "A" wil dat niet zeggen dat je ook een kei bent in "B" en "C".
Het is bekend dat Newton sociale problemen had, maar op grond waarvan noem je hem een "crackpot"? Omdat hij dingen heeft geschreven die niet passen in jouw wereldbeschouwing?
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

@ Willempie.
Waarom antwoord je niet op de essentie van wat DM schrijft?
Want dit is wat hij antwoordt op jouw.
Wat zegt het over jouzelf als je je denigrerend uitlaat over één van de briljantste geleerden die de mensheid ooit heeft gekend,...........
Nl.
Als je goed bent in "A" wil dat niet zeggen dat je ook een kei bent in "B" en "C".
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Willempie
Bevlogen

Bericht door Willempie »

Maria schreef:@ Willempie.
Waarom antwoord je niet op de essentie van wat DM schrijft?
Als je goed bent in "A" wil dat niet zeggen dat je ook een kei bent in "B" en "C".
Het bovenstaande is zonder twijfel waar maar geen goede reden om "B" en "C" te verwerpen. Vandaar mijn vraag aan Dikkemick.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Er is niemand hier die B en C klakkeloos verwerpt.
Alleen kun je je wel afvragen of hij daarin ook als autoriteit kan dienen, omdat je dit echt niet per definitie kunt stellen en klakkeloos kunt aannemen.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Willempie schreef:Het is bekend dat Newton sociale problemen had, maar op grond waarvan noem je hem een "crackpot"? Omdat hij dingen heeft geschreven die niet passen in jouw wereldbeschouwing?
Omdat hij aan Alchemie deed.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Re: Hoe humanistisch bent u?

Bericht door Erik »

Willempie schreef:
Erik schreef:@Willempie,

1. Dus mensen waarvan de gebeden niet verhoord worden bestaan niet?
Ja, die bestaan wel.
Dus verkiest jouw god sommige mensen wel te helpen en anderen niet.
Hij verkiest jou te helpen bij jouw verhoudingsgewijs truttige bedes en die van creperende mensen te negeren.
Een dergelijke god is een ploert en het aanbidden niet waard.
Maar ik meen uiteraard dat de verklaring veel simpeler is, namelijk dat er geen goden bestaan.
Het leven is gewoon amoreel oftewel shit happens.
Willempie schreef:
Erik schreef:2. Sta jij open voor de gedocumenteerde gevallen van gebeden die niet verhoord zijn?
Ja.
In dat geval waar was jouw god toen miljoenen joden in de gaskamers van nazi's baden om hun leven te redden?
Had hij het misschien te druk met het beantwoorden van infantiele gebeden zoals die van mensen als Willempie?
Willempie schreef:
Erik schreef: 3. Je bedoeld de Pascal van Pascals weddenschap die met zijn intelligentie niet doorhad hoe verschrikkelijk hij de plank missloeg?
Dus naast het feit dat je hier weer eens een drogreden gebruikt, toon je er ook nog eens niets mee aan.
Als ik jou was zou ik gaan bidden om wat geholpen te worden met argumenteren, maar ik ben bang dat het niet helpt.
Wat zegt het over jouzelf als je je denigrerend uitlaat over één van de briljantste geleerden die de mensheid ooit heeft gekend, slechts op grond van één enkele pennenstreek/gedachte die hij zelfs nooit heeft gepubliceerd maar die na zijn dood ontdekt is tussen zijn talloze paperassen, terwijl je al het andere negeert dat hij ons heeft nagelaten? Of lul je alleen maar anderen na? Die indruk wek je namelijk bij mij. Misschien dat dat goed valt bij het merendeel van de participeerders op dit forum maar bij mij niet. In dat geval adviseer ik je om je eigen hersentjes eens in werking te zetten.
Wat dat zegt over mij is dat ik niet zoals jij blind ga op autoriteit.
Daarbij negeer ik geenszins zijn waarde voor de wetenschap maar merk ik wel op dat hij slachtoffer was van de religieuze dwang in zijn tijd.
Wikipedia schreef:Als christelijk denker wordt Pascal vooral gezien als de apologeet van de openbaring. Hij stelt met klem dat de rede haar eigen grenzen moet kennen en dat zij moet buigen voor de door God gegeven werkelijkheid.
Hij mag dan aan de ene kant briljante wetenschap hebben bedreven, maar als het op God aankwam was ook hij slechts een onderontwikkelde slordige denker!
En nee ik lul geen anderen na, ik vorm mijn eigen mening a.d.h.v. gedegen informatie, moet jij ook eens proberen, jij bent namelijk het prototype papegaaiende gelovige.
Jou indruk zit er dus weer eens compleet naast zoals gewoonlijk.
Verder interesseert het mij geen bal of wat ik schrijf wel goed valt bij jou, ik schrijf hier niet om jou tevreden te houden.
Als je een ja-knikker zoekt moet je lekker naar een christelijk forum gaan.
En als iemand als jij die elk redelijk nadenken en elke zelfreflectie op halt heeft gezet ten faveure van blind geloof mij adviseert mijn hersens eens in werking te zetten, kan ik daar alleen maar glimlachend mijn schouders over ophalen.

ps.
Hoe staat het eigenlijk met je poging niet christelijke openbaringen te weerleggen?
Typisch zo'n momentje waar je net even een te grote mond had, je vervolgens realiseerde dat je jezelf in je voet had geschoten en je je even tactisch hebt teruggetrokken.
Ook zo een typische Willempie/gelovige-tactiek als het je even te heet onder de voeten word.
Net zoals het verdraaien van woorden, woorden in mensen hun mond leggen, het gebruiken van ontelbare drogredenen, en vooral het weigeren rechtstreeks antwoord te geven op vragen.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Willempie, ik kan mijn bijdragen beargumenteren. Het zou netjes zijn als jij dat voor de verandering ook eens zou doen.
http://www.huffingtonpost.com/2013/10/0 ... 58836.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Newton was a big-time sinner. At least he thought he was. At the tender age of 19, the future mathematician committed to paper a list of 48 sins of which he was guilty. Hier (http://www.huffingtonpost.com/2012/01/0 ... 90714.html" onclick="window.open(this.href);return false;) de lijst

He stuck a needle in his eye socket -- on purpose. In Newton's time little was known about the properties of light. In fact, people weren't even sure whether the eye created light or collected it

He had two nervous breakdowns. In 1678, after engaging in a dispute over aspects of his theory of optics, Newton is believed to have suffered a nervous breakdown. In 1693, he had another, after which he retired from scientific research. Newton blamed his second breakdown on lack of sleep, though historians mention other possible causes, including chemical poisoning from experiments

He was a lonely guy. Some have speculated that Newton suffered from a mental illness (perhaps bipolar disorder) or autism. That's hard to know for sure, but one thing that is clear is that Newton was chronically lonely.

He practiced alchemy. Though rightly celebrated for his scientific genius, Newton also dabbled in alchemy -- a pseudoscience whose aim is to turn lead and other base metals into gold.

He died a virgin. Newton never married and, though it's impossible to verify, is widely believed never to have had sex.

Newton the Politician Uttered Just One Sentence

Newton was elected as a Member of Parliament in 1689 and served for exactly one year. During that time, he said one and only one sentence during the lengthy proceedings: he asked a nearby usher to close an open, drafty window!

Maar zijn Principia is briljant!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
deugniet
Geregelde verschijning

Bericht door deugniet »

Willempie schreef:Bijzonder vind ik dat Hij tegen me zei dat ik zelf niets meer moest doen en dat Hijzelf de problemen op zou lossen (Ik had zeker al genoeg schade aangericht.). Ik heb toen letterlijk gezegd: "Doe maar dan. Als U denkt dat U nog iets van deze puinhoop kunt maken, ga uw gang.
Willempie. Toen dit tegen je gezegd werd, was je toen al bekend met het evangelie uit de bijbel? Had je er al eerder kennis van genomen?

En kun je omschrijven hoe je weet dat de val van je stoel op de grond veroorzaakt is door een bovennatuurlijke kracht die zich vertaalde in een fysieke kracht en dat je niet van je stoel bent gevallen?
Willempie
Bevlogen

Bericht door Willempie »

Fish schreef: Waarom wordt een gebed om een nieuw been of arm nooit verhoord Willempie? En allerlei vage klachten wel.
Probeer je eens in ons te verplaatsen, zou je dan ook niet zeggen omdat wonderen niet bestaan, wonderlijk zaken. zaken waar niet direct een verklaring voor is, wel.
Daweetiknie. Ik kan me best in jullie verplaatsen.
Willempie
Bevlogen

Bericht door Willempie »

Maria schreef:Er is niemand hier die B en C klakkeloos verwerpt.
Alleen kun je je wel afvragen of hij daarin ook als autoriteit kan dienen, omdat je dit echt niet per definitie kunt stellen en klakkeloos kunt aannemen.
Dit is zo vanzelfsprekend dat ik er mogelijk niet duidelijk genoeg naar jouw verwachting op reageer. Je hebt dus helemaal gelijk.
Willempie
Bevlogen

Bericht door Willempie »

Fish schreef: Omdat hij aan Alchemie deed.
Tja, persoonlijk verbind ik daar liever geen voorbarige of onjuiste conclusies aan. Alchemie en chemie waren in zijn tijd nog niet zo duidelijk gescheiden.
Willempie
Bevlogen

Bericht door Willempie »

dikkemick schreef:Willempie, ik kan mijn bijdragen beargumenteren.
http://www.huffingtonpost.com/2013/10/0 ... 58836.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dank je, Dikkemick. Ik wist dit ook al wel maar nochtans. Het is een zeer uitgebreid antwoord op een simpele vraag. Maar ik begrijp nu waarom jij Newton een "crackpot" noemt. Of dat terecht is zullen we nu maar in het midden laten. Hij was in ieder geval geen doorsnee mens, dat is wel zeker.
Willempie
Bevlogen

Bericht door Willempie »

deugniet schreef: Willempie. Toen dit tegen je gezegd werd, was je toen al bekend met het evangelie uit de bijbel? Had je er al eerder kennis van genomen?
Ja, Deugniet. Ik was min of meer christelijk opgevoed en bekend met het evangelie.
En kun je omschrijven hoe je weet dat de val van je stoel op de grond veroorzaakt is door een bovennatuurlijke kracht die zich vertaalde in een fysieke kracht en dat je niet van je stoel bent gevallen?
Dat kan ik niet beter dan ik al heb gedaan. Het spijt me.
Plaats reactie