De Revival Fellowship

Discussies over Occultisme, Newage, pantheisme, satanisme, sekten, alpha-cursus, alternatieve geneeswijzen, etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
PietV.
Erelid

De Revival Fellowship

Bericht door PietV. »

Wandel ik op mijn gemak met mijn vrouw door de stad op jacht naar sinterklaasinkopen voor de kinderen, lopen we ineens in de fuik van een hele horde evangeliserende personen. Geen tijd voor een discussie maar kreeg wel een folder van het genootschap dat ik dus niet kende.

Even vluchtig doorlezen ze zitten in Rotterdam, Dordrecht en Almere-Muziekwijk. De slogan die ze hanteren is: " De Revival Fellowship waar de WAARHEID (koeienletters) zichzelf bewijst met tekenen en wonderen".

En dan komen we Maaike tegen die genezen is van hoge bloeddruk, hartkloppingen, bloedvatenvernauwing, hyperventilatie, benauwdheid, pijn in de longen, last van de nieren en schildklier. Gideon actief in de hardrock die gebeden heeft voor de waarheid in deze religieuze warboel en totaal veranderde. Merlyn genezen van een hernia en astmatische allergie en tevens verloor ze haar portemonnee, bad hiervoor en de politie kwam dit terugbrengen met alles er nog in.

Verder veel heilige geest, voorspellingen van de wederkomst van christus en de ultieme vraag waar zoekt u naar?
Met een lange lijst die bestaat uit vrede, gezondheid etc. met aan het eind een geloofsbelijdenis.

Kortom een betekenisvol geheel waar het goed toeven is en waar de reguliere gezondheidszorg een stevige concurrent aan heeft.

Maar de hamvraag kent iemand deze beweging?
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Fish
Ontoombaar

Re: De Revival Fellowship

Bericht door Fish »

Niet persoonlijk maar:
http://www.revivalfellowship.nl/site/" onclick="window.open(this.href);return false;
WAT GELOVEN WIJ

Wij geloven in de onfeilbaarheid van de Bijbel.
Wij geloven dat Jezus Christus de Zoon van God is.
Wij geloven het Evangelie van Zijn dood en Zijn opstanding; Zijn aanwijzingen dat een ieder zich moet bekeren, gedoopt moet worden en dat je de Heilige Geest moet ontvangen.
Wij geloven dat een ieder, door zich te laten dopen en door de Heilige Geest te ontvangen met het Bijbelse bewijs van het spreken in tongen een gedeelte van het lichaam van Christus wordt.
Wij geloven in de wonderbaarlijke gaven van de Heilige Geest in de gemeente.
Wij geloven in het bidden voor zieken en genezing door de kracht van God.
Jezus zegt dat, tenzij iemand geboren is uit water en Geest, hij (of zij) het Koninkrijk van God niet kan zien en niet in kan gaan. Wat betekent dat eigenlijk, wederom geboren worden?
Wederom geboren betekent:
* Geboren worden uit water: dit is een doop door volledige onderdompeling;
* Geboren worden uit de Geest: dit is het ontvangen van de Heilige Geest met het Bijbelse bewijs van het spreken in tongen. Dat is een taal die u van God ontvangt op het moment dat u de Heilige Geest ontvangt.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Bedankt Fish:

Zie dat er op credible een topic is geweest--- conclusie: Sekte

http://forum.credible.nl/viewtopic.php?p=938914" onclick="window.open(this.href);return false;

Ook de refowebbers zijn deze kant op gegleden:

http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=24186" onclick="window.open(this.href);return false;
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Woon nabij Dordrecht. Ben ze nog niet tegengekomen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Fish schreef:
WAT GELOVEN WIJ

Wij geloven in de onfeilbaarheid van de Bijbel.
Wij geloven dat Jezus Christus de Zoon van God is.
Wij geloven het Evangelie van Zijn dood en Zijn opstanding; Zijn aanwijzingen dat een ieder zich moet bekeren, gedoopt moet worden en dat je de Heilige Geest moet ontvangen.
Wij geloven dat een ieder, door zich te laten dopen en door de Heilige Geest te ontvangen met het Bijbelse bewijs van het spreken in tongen een gedeelte van het lichaam van Christus wordt.
Wij geloven in de wonderbaarlijke gaven van de Heilige Geest in de gemeente.
Wij geloven in het bidden voor zieken en genezing door de kracht van God.
Jezus zegt dat, tenzij iemand geboren is uit water en Geest, hij (of zij) het Koninkrijk van God niet kan zien en niet in kan gaan. Wat betekent dat eigenlijk, wederom geboren worden?
Wederom geboren betekent:
* Geboren worden uit water: dit is een doop door volledige onderdompeling;
* Geboren worden uit de Geest: dit is het ontvangen van de Heilige Geest met het Bijbelse bewijs van het spreken in tongen. Dat is een taal die u van God ontvangt op het moment dat u de Heilige Geest ontvangt.
Ai. Duidelijk geval van volslagen de weg kwijtgeraakt, en als het in de publieke ruimte bedreven wordt lijkt me een belletje naar het crisisteam van de dichtstbijzijnde psychiatrische inrichting de aangewezen weg. Mochten er kinderen bij betrokken zijn lijkt me een melding bij het AMK de eerste stap.
Maar ja, we hebben vrijheid van godsdienst en dat behelst dat elke groep halve garen zich op die vrijheid kan beroepen.
Wel grappig dat andere christelijke groeperingen waarschuwen voor deze uiting van hun godsdienst. Hebben ze nog steeds niet door dat handjes vouwen oogjes dicht om een bede aan een illusie te veroorzaken nou niet echt blijk geeft van verstandig handelen?

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

Vrijheid van godsdienst kent zijn grenzen en die zijn duidelijk omschreven: het houdt op waar men de wettelijke regels overschrijdt die voor iedereen gelden.
"wij geloven in genezing door de kracht van god" is duidelijk over de grens.
Dit betekent dat men niet met kinderen naar de dokter gaat, maar gaat bidden.
Dat is opzettelijk handelen in strijd met de gezondheid van het kind en dat is kindermishandeling.
Strafbaar, dus daar wat aan doen als je dat tegenkomt.
Niets doen is accepteren dat de kinderen worden mishandeld.
Als je daar niets op tegen hebt, draai je dan gerust om.....
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

kiks schreef: Maar ja, we hebben vrijheid van godsdienst en dat behelst dat elke groep halve garen zich op die vrijheid kan beroepen.
Wel grappig dat andere christelijke groeperingen waarschuwen voor deze uiting van hun godsdienst. Hebben ze nog steeds niet door dat handjes vouwen oogjes dicht om een bede aan een illusie te veroorzaken nou niet echt blijk geeft van verstandig handelen?
Ze borduren allemaal voort op bepaalde zaken maar als ik de links volg dan zie ik bijvoorbeeld dat ze tongentaal afwijzen en dus staat deze beweging buiten spel. Je kind opdragen aan een onzichtbaar wezen vinden ze dan weer wel normaal of met zijn allen in een gebouw zitten en de ogen dichtdoen en vragen dat Maxima mag genezen van haar nierbekken ontsteking is gewoon dagelijkse bezigheid. Terwijl deze groep dus je vastpakt en ter plekke gaat bidden en je daarna vertelt dat je verkoudheid morgen weer voorbij is dat vinden ze dan weer bizar.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

PietV. schreef:[Ze borduren allemaal voort op bepaalde zaken maar als ik de links volg dan zie ik bijvoorbeeld dat ze tongentaal afwijzen en dus staat deze beweging buiten spel.
Toch niet helemaal:
Toen ik uit het water omhoog kwam ontving ik de Heilige Geest en sprak in een vreemde taal die ik nooit eerder gesproken had
http://www.revivalfellowship.nl/site/getuigenis-heleen/" onclick="window.open(this.href);return false;
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Fish schreef: Toch niet helemaal:
Ik bedoel de links die leiden naar refoweb en credible waar dus christenen rondhangen die het allemaal maar niks vinden en tongentaal als één van hun bezwaren zien.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Op hun site een vage getuigenis (de rest trouwens ook) die dus door moet gaan als godswonder. Verminderd vruchtbaar is iets dat veel voorkomt en een deel hiervan krijgt een behandeling, bij een ander deel daar lukt het vanzelf en uiteraard er blijft een categorie over waar het dus niet lukt. Realisme ontbreekt en het zoveelste wonder komt in beeld.

Afbeelding
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Activiteiten en nu begin ik de christenen van refoweb een beetje te begrijpen.

http://www.revivalfellowship.nl/site/activiteiten/" onclick="window.open(this.href);return false;

Elke week Bijbelstudie en daarna kun je in bad als je dit wil onder het motto nu u er toch bent kom er in want de heilige geest geeft weer duikcursussen.
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

PietV. schreef:nu u er toch bent kom er in want de heilige geest geeft weer duikcursussen.
:lol:
Proest, gvd, nu moet ik het scherm weer reinigen vanwege de koffievlekken.

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

:wink: :D
deugniet
Geregelde verschijning

Bericht door deugniet »

Oh ze gaan 12 december Openbaringen uitleggen en de eindtijd. Gelukkig .... Daar is de laatste tijd nogal wat onduidelijkheid over links en rechts.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

PietV. schreef: Ik bedoel de links die leiden naar refoweb en credible.
Ahhh.
Plaats reactie